Stalker: Jantar na Unreal Enginie 5 wygląda ślicznie
Choć „śliczność” krajobrazu w dużej mierze zależy od waszego zmysłu estetycznego.
Stalker 2: Serce Czarnobyla jest już coraz bliżej i choć na grę czekamy już łącznie blisko 15 lat, to gra jest trochę jak lokomotywa z wiersza Tuwima – ewidentnie nabiera prędkości. Kilka miesięcy temu GSC przypomniało sobie o fanach pierwotnej trylogii posiadających konsole i wszystkich tych, którzy chcieliby pozwiedzać Zonę także na innych platformach, czego efektem było wydanie Legend of the Zone Trilogy, które już dostało kilka łatek. To trochę zabawne, że w grach tak chętnie przez lata modowanych i rozwijanych ciągle znajdują się kolejne błędy, ale to pokazuje słabostki autorskiego X-Ray Engine’u, na którym oryginalna trylogia Stalkera stoi.
A co by było, gdyby ten silnik zmienić? No właśnie nic, ponieważ pomimo wielu prób przeportowania Stalkera na CryEngine, Unity czy Unreal Engine, nikomu się to jeszcze nie udało. Dziś też nie odtrąbię dobrej nowiny, ponieważ mam dla was materiał „tylko” z jednej lokacji, ale wykonany na poziomie, którego nie powstydziłby się nawet Stalker 2. Wideo to przelot przez okolice wyschniętego jeziora Jantar, koncentrujące się głównie na zabudowaniach na północy lokacji.
Geometria poziomu raczej nie jest autorskim dziełem odpowiedzialnego za wideo artysty, ale po przeniesieniu wszystkiego na nowy silnik, dodaniu większej ilości szczegółów oraz wykorzystaniu nowinek rodem z Unreal Engine’u 5 (takich jak Lumen), Jantar nabiera nowych, chociaż ciągle monochromatycznych, barw.
Czy kiedykolwiek doczekamy remake’ów oryginalnej trylogii Stalkera przygotowanych w taki sposób? Jeśli miałbym zgadywać, powiedziałbym, że nie, jednak znając zawziętość społeczności modderskich, już nie jestem tego taki pewien...
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.