Star Citizen: Próba zniszczenia ekonomii udaremniona. Zbanowano 600 osób

Star Citizen jest prawie na ukończeniu – tak jeszcze parę miesięcy temu ogłaszał Chris Roberts, a coraz większe zainteresowanie wokół produkcji Cloud Imperium Games zwiastuje, że najdroższa gra wideo w historii faktycznie zmierza do swojego pierwszego finału. Studio dokłada wszelkich starań, aby przed tym dniem nie doszło do upadku gry. Jednym z takich działań jest niedawne zbanowanie sporej części graczy.
Mowa bowiem o około 600 kontach, które w ostatnim czasie miały korzystać z pewnego exploita umożliwiającego szybkie bogacenie się. To zdaniem Cloud Imperium Games było ogromnym zagrożeniem, ponieważ mogło zachwiać całą ekonomią gry, która była wypracowywana przez ostatnie lata. W związku z tym 600 profili zostało permanentnie zablokowanych.
Zakończyliśmy dochodzenie w sprawie exploitów odnalezionych w grze, zagrażających stabilności oraz negatywnie wpływających na ekonomię Star Citizena. W rezultacie rozwiązaliśmy wszelkie problemy i załataliśmy luki w wersji 3.23.1a, a także zidentyfikowaliśmy i zablokowaliśmy ponad 600 profili zaangażowanych w zachowania wykorzystujące exploity, jednocześnie usuwając nielegalnie zdobyte aUEC z ekosystemu Star Citizena.
Ostatnie exploity są nie tylko zagrożeniem dla samej ekonomii wewnątrz gry. Star Citizen bardzo mocno opiera swój byt na mikrotransakcjach oraz płatnej zawartości w postaci np. statków, które pomagają sfinansować dalsze rozwijanie tytułu. Taki proceder mógłby bardzo ograniczyć wpływy Cloud Imperium Games. Twórcy przeprosili za zaistniałą sytuację oraz zapowiedzieli dokładniejsze analizy aktualizacji w przyszłości.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Star Citizen: Próba zniszczenia ekonomii udaremniona. Zbanowano 600 osób”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dziwne to podejście, dziwne… Exploit to nie cheat, nie atak botami, wina jest tylko i wyłącznie po stronie twórców, a ci karzą graczy za to, że skorzystali. Nie mówię, że powinni byli zostawić im tę walutę (chociaż Valve tak zrobiło kiedy był problem z kilkoma skrzynkami w TF2, gwarantującymi najcenniejsze czapeczki), ale wyczyścić progress od czasu exploita i wsio. Ewentualnie, jeśli jest to niemożliwe, to wyczyścić im zupełnie cały progress. A nie banować na amen w płatnej grze.
Większość gier multiplayer albo gier z elementem multiplayer ma zapis w EULA, że jeśli natrafi się na bug / exploit to należy go zgłosić i nie wolno z niego korzystać. Nie zdziwiłbym się gdyby taki zapis również widniał w EULA Star Citizena.
Tu przykład z EULA Blizzarda
„Blizzard may suspend or revoke your license to use the Platform, or parts, components and/or single features thereof, if you violate, or assist others in violating, the license limitations set forth below.”
„… including exploits of any in-game bugs, and thereby granting you and/or any other user an advantage over other players not using such methods;”