2
17.06.2024, 13:00Lektura na 2 minuty

Star Citizen: Próba zniszczenia ekonomii udaremniona. Zbanowano 600 osób

Choć liczba zbanowanych kont w Star Citizenie nie robi specjalnego wrażenia, to zagrożenie, jakie ze sobą nieśli gracze, było ogromne.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Star Citizen jest prawie na ukończeniu – tak jeszcze parę miesięcy temu ogłaszał Chris Roberts, a coraz większe zainteresowanie wokół produkcji Cloud Imperium Games zwiastuje, że najdroższa gra wideo w historii faktycznie zmierza do swojego pierwszego finału. Studio dokłada wszelkich starań, aby przed tym dniem nie doszło do upadku gry. Jednym z takich działań jest niedawne zbanowanie sporej części graczy.

Mowa bowiem o około 600 kontach, które w ostatnim czasie miały korzystać z pewnego exploita umożliwiającego szybkie bogacenie się. To zdaniem Cloud Imperium Games było ogromnym zagrożeniem, ponieważ mogło zachwiać całą ekonomią gry, która była wypracowywana przez ostatnie lata. W związku z tym 600 profili zostało permanentnie zablokowanych.


Zakończyliśmy dochodzenie w sprawie exploitów odnalezionych w grze, zagrażających stabilności oraz negatywnie wpływających na ekonomię Star Citizena. W rezultacie rozwiązaliśmy wszelkie problemy i załataliśmy luki w wersji 3.23.1a, a także zidentyfikowaliśmy i zablokowaliśmy ponad 600 profili zaangażowanych w zachowania wykorzystujące exploity, jednocześnie usuwając nielegalnie zdobyte aUEC z ekosystemu Star Citizena.


Ostatnie exploity są nie tylko zagrożeniem dla samej ekonomii wewnątrz gry. Star Citizen bardzo mocno opiera swój byt na mikrotransakcjach oraz płatnej zawartości w postaci np. statków, które pomagają sfinansować dalsze rozwijanie tytułu. Taki proceder mógłby bardzo ograniczyć wpływy Cloud Imperium Games. Twórcy przeprosili za zaistniałą sytuację oraz zapowiedzieli dokładniejsze analizy aktualizacji w przyszłości.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów570

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze