7
18.01.2021, 11:52Lektura na 2 minuty

Star Wars Battlefront 2: Serwery nie wytrzymały napływu graczy

Mogliśmy się tego spodziewać.


Witold Tłuchowski

Pierwsze Battlefronty, tworzone jeszcze przez Pandemic Studios, cieszyły się dużą popularnością i choć ustępowały pola konkurencyjnemu Battlefieldowi, wydawało się, że seria ma przed sobą świetlaną przyszłość. Niestety, w wyniku różnych zawirowań na trzecią odsłonę musieliśmy czekać aż do 2015. Co mogło zaskakiwać jeszcze bardziej, za wydany wtedy reboot odpowiadało Dice, czyli autorzy... Battlefieldów.

Odświeżonemu cyklowi nie udało się uniknąć kontrowersji. „Jedynka” spotkała się z krytyką za niewielką ilość zawartości w momencie premiery, a także sporą liczbę rozdrabniających społeczność na mniejsze grupki DLC. Przy okazji sequela EA postanowiło zrezygnować z takiego modelu biznesowego na rzecz lootboksów... co, jak dobrze wiecie, okazało się jedną z bardziej nieprzemyślanych decyzji w historii wydawcy. Battlefront 2 przez pierwsze miesiące walczył przede wszystkim o odzyskanie zaufania fanów, m.in. całkowicie zmieniając w pół roku po premierze system rozwoju.

Produkcja cieszyła się od tego czasu sporą popularnością, ale prawdziwy szał na nią wybuchł dopiero w zeszłym tygodniu. Wszystko za sprawą darmowej kopii, jaką można odebrać do czwartku z Epic Games Store. Tłumy chętnych ruszyły, żeby chociaż rzucić okiem na słynnego shootera, co mogło zakończyć się tylko w jeden sposób*.

W piątek wiele osób nie było w stanie zalogować się do gry (zamiast tego byli częstowani błędami 623, 721 i 918), a Electronic Arts uspokajało, iż pracuje nad rozwiązaniem mającym dostosować możliwości serwerów do liczby użytkowników. Fanom pozostawała więc zabawa w trybie dla pojedynczego gracza (nawet jeżeli kampania pozostawia wiele do życzenia). W sobotę firma informowała o rozwiązaniu problemów, jednak jeszcze wczoraj donoszono o niemożności dołączenia do rozgrywek online. Wraz z końcem weekendu sytuacja oczywiście znacząco się polepszyła.

Konkretnej liczby graczy, którzy skusili się na darmową kopię w EGS-ie, jeszcze nie poznaliśmy.

*By jeszcze bardziej poznęcać się nad serwerami, DICE ruszyło z weekendem podwójnego doświadczenia. 


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze