13
26.01.2021, 09:55Lektura na 2 minuty

Star Wars: Battlefront II – Dzięki Epicowi po grę sięgnęło 19 milionów nowych graczy

Serwery ich nienawidzą. Znaleźli jeden prosty sposób, żeby zwiększyć liczbę grających. ZOBACZ JAK.


Witold Tłuchowski

Electronic Arts zrobiło wielką krzywdę drugiej części Battlefronta, wymyślając dla niego model biznesowy. W „jedynce” fanów irytowała dość skromna zawartość edycji podstawowej i wymóg kupowania kolejnych DLC, by mieć z kim grać. Kontynuacja porzuciła to rozwiązanie na rzecz lootboksów – i to tak agresywnie wchodzących w strukturę rozgrywki, że wydawca dość szybko z całego pomysłu się wycofał, by przeprojektować całkowicie system rozwoju.

DICE reputację odbudowywało długo, ale ostatecznie gracze się z Battlefrontem II polubili. EA postanowiło więc rozszerzyć bazę użytkowników, rozdając darmowe egzemplarze produkcji w Epic Games Store. Takie podejście spodobało się wszystkim... no, oprócz ludzi odpowiedzialnych za serwery.

Twórcy podzielili się teraz informacją, jak wiele osób skusiło się na promocję w EGS-ie.

Ponad 19 milionów nowych graczy (no dobra, część na pewno posiadała już grę na innych platformach) faktycznie robi wrażenie. Pytanie tylko, jak wielu z nich faktycznie zostanie przy Battlefroncie na dłużej – od zeszłego roku tytuł nie jest już przecież rozwijany.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze