Star Wars Jedi: Fallen Order bije rekordy sprzedaży, Battlefronty w tyle

Star Wars Jedi: Fallen Order bije rekordy sprzedaży, Battlefronty w tyle
Inwestycja w produkcję singleplayer opłaciła się.

Fallen Order stał się najszybciej sprzedającym się tytułem z serii Star Wars od czasów przejęcia praw do marki przez EA Games. Pobicie rekordu umożliwiła między innymi rewelacyjna sprzedaż wersji cyfrowych w ciągu dwóch tygodni od premiery – najlepsza w historii Gwiezdnych Wojen (tu dane dotyczą jedynie wersji na PC). Informację podało EA.

Wynika z tego, że nowemu dziełu Respawnu udało się pobić wyniki zarówno pierwszego, jak i drugiego Battlefronta (bo jak na razie jedynie te produkcje skorzystały z dobrodziejstw udzielonej EA licencji). To duży sukces – tytuł z 2015 miał premierę w wyjątkowo atrakcyjnym i niepowtarzalnym okresie rozbuchanej ekscytacji powrotem sagi, zaś drugi obiecywał naprawienie błędów poprzednika i kusił zaawansowanymi, bardziej profesjonalnymi mechanikami (niestety, ambitne plany pokrzyżowały liczne afery rozpoczynające powolną śmierć trendu lootboksów w grach).

To zresztą nie koniec sukcesów Upadłego Zakonu; serwis SteamSpy doniósł dziś o przekroczeniu progu miliona graczy na Steamie. Niestety, dane na temat grywalności na innych platformach nie są upubliczniane przed ich autorów, ale nawet bez nich liczba robi wrażenie.

Star Wars Jedi: Fallen Order to gra jednoosobowa osadzona w świecie Gwiezdnych Wojen. W produkcji autorstwa Respawn Entertainment wcielamy się w młodego adepta sztuki Jedi ukrywającego się przed ścigającymi go siłami Imperium. Produkcja zebrała przychylne recenzje oraz posiada metascore wynoszące 82 punkty. Premiera miała miejsce 15 listopada na PC, XBO oraz PS4.

34 odpowiedzi do “Star Wars Jedi: Fallen Order bije rekordy sprzedaży, Battlefronty w tyle”

  1. Szefostwo EA musi być w szoku 😛 |”Jak to to tak??? Gra bez elementów społecznościowych i multiplayera przyjęła się jeszcze lepiej???”

  2. ktoś zapomniał wspomnieć że tych gier na steam nie ma nie wiem co takiego przebili skoro origin to lipa. Nie ma się czym chwalić. Do tego battlefront 1 i 2 chociaż słabe to robią dużą kasę każdego miesiąca a ta gra za tydzień nikogo nie będzie obchodzić. Single player dalej jest dead.

  3. @asasyn123, przebili wyniki finansowe poprzedników w podanym zakresie. Fragment o Steamie – gdzie gra jest dostępna pierwszy raz – faktycznie nieco wprowadza w błąd i przeredaguję go.

  4. Singleplayer fun Star Wars game? Wait thats illegal. A tak na poważnie, zachwycony to nie byłem. Gra powinna polezec jeszcze u developera z pare miesiecy, no i projekty lokacji sa bardzo słabe. Windy jadące po parę minut żeby wszystko się doczytało, arena z bossem, trudna walka, padasz i loading też ze 2 lub 3 minuty i jazda windą. Szlak mnie trafiał. Spadki fpsów na zwykłym playu. Krok w dobrym kierunku ale ja złożyć wszystkie błędy do kupy to gra nie zachwyca. Pod względem fabuły klisza goni kliszę,ale ok

  5. @gamingman21 spadki fps gdzie chłopie

  6. Gra jest niedopracowana to fakt, wiele rzeczy mnie w niej irytuje, nie raz miałem ochotę wyrwać sobie włosy z głowy ( jestem łysy hehe ) ale koniec końców klimat star warsów oddany został moim zdaniem świetnie, postaci są w porządku, fabuła noo jak na star warsy ok. Graficznie miejscami naprawdę pięknie, system walki wyważony na tyle by taki casual jak ja sobie poradził. Fanom sw powinna produkcja przypaść do gustu. Na trzeciego Kotora dalej oczywiście czekam.

  7. kalis22pl Praktycznie co chwile? Zobacz sobie analize Digital Foundry jesli nie wierzysz.

  8. Kalis, Na kashyk najbardziej odczuwalne podczas gdy szturmowcy walczą z fauną. A i reszta gry ma też całkiem ładne dropy. Kashyyk z rafinerią jest najbardziej sprzętożerną lokacją. Ogólnie w aspekcie technicznym na starych konsolach gra nie działa za super.

  9. Sprecyzujcie też o jaką platformę chodzi, bo – jeśli się nie mylę – to na spadki głównie narzekają użytkownicy konsoli Sony. Na Xboksach oraz PC chyba lepiej się ma sytuacja.

  10. Ot, kolejny powód potwierdzający konieczność natychmiastowego zwolnienia Andrew Wilsona. Inwestorzy mogą wziąć do łapek kalkulatory i obliczyć, ile pieniędzy stracili przez te lata tylko dlatego, że jakiś korporacyjny klaun orzekł „śmierć” gier single player.|Jeśli chodzi o Upadły Zakon, to też chętnie kupię i zagram, ale dopiero jak cena zejdzie do sensownego poziomu.

  11. Digital foundry twierdzi że na tej starszej konsoli xbox też za super nie jest, nie wiem bo nie mam, gralem na ps4 slim. Mówię dobra gra ale do majstersztyku technicznego jakim byl god of war to zabraklo i budżetu i czasu. Nie porównuje obu gier tylko ich jakość wykonania. Widać że ea nie chciała za wiele zainwestować w projekt. No i nie wiem niby fajnie że wyszło ok ale nie wiem czy to też jednak nie jest zły sygnał dla nich, że małym kosztem jednak mają dobrą sprzedaż tytułu o słabej jakości.

  12. @Shaddon. Gorąco polecam. Co by nie mówić sama fabuła gry nie powstydziła by się ekranizacji. Wciąga. Co w ostatnich latach szczerze powiedziawszy nie często się zdarza. Star Warsowy mix Tomb Raidera z Prince of Persia od strony mechaniki. A frajda z tworzenia kombo mieczem świetlnym obłędna. Dla fana Gwiezdnych Wojen pozycja obowiązkowa. Gra świetnie wpisuje się w uniwersum.

  13. @kalis22pl Oj spadki FPS są i to wiele, do tego te widoczne powolne doczytywanie tekstur. Mimo wszystko nie żałuje ani złotówki wydanej na grę, mimo że dałem pełne 250pln a za kilka dni było wiele taniej, za Dobrą grę Singleplayerową mogę płacić pełną cenę. Dobrze że jest jeszcze wielu graczy którzy przekładają jednoosobowe doznania nad multiplayerowy chłam

  14. Tyle lat, a tylko 3 gry (nie licząc gier Lego SW, które robi kto inny)…

  15. @keksxd. Kurcze. Poważnie, albo mam magiczny i tak wypasiony sprzęt, albo wam coś nie styka. Ani razu podczas rozgrywki nie zdarzyły mi się spadki FPSów. Jazda windą, bez długiego oczekiwania. To samo tyczy się wczytywania zapisu po zgonie. Dodam, że wszystko mam na full w ustawieniach, a gra jest na HDD nie SSD. Może winę spadków płynności należy szukać w sprzęcie, nie grze.

  16. @Kizior1985 Ja mialem spadki FPS do poziomu ok. 90 kl/s, gdzie normalnie gra mi dziala na 120-144 fps. Oczywiscie wszystko mam w ustawieniach Epickich. Za to nie zauwazylem zadnego doczytywania sie tekstur ani jakiegos wczytywania sie mapy podczas jazdy windami (gra na SSD)

  17. 15h co to ma znaczyć

  18. @Shaddon Jeśli grasz np. na PC to polecam Origin Access Premier. Dajesz 60zł co miesiąc (albo 35zł jeśli wykupujesz od razu cały rok za 420zł) i grasz w co chcesz. Fallen Order przejdziesz pewnie w jakieś 10 godzin, więc ten abonament nie jest taką złą opcją 😛

  19. @Muidus|15h to czas przejścia SW: Jedi Outcast II, więc według mnie to całkiem w porządku długość, przy czym wymaksowanie Fallen Order zajmie jakieś 25-30h.

  20. Jako, że mam pełen dostęp do danych Steamspy to grał póki co sprzedała się w liczbie 1 174 000 kopii. A dodajmy, że gra jest jeszcze dostępna na Originie i Epic Games Store.

  21. @DarZ Fallen order nie jest dostępny w Origin Acces. Żadnej wersji. Chyba że coś się zmieniło w ciągu ostatnich dni. Była spora afera z tym związana.

  22. Kizior1985 Ja to samo wszystko na ustawienia na epic i żadnych spadków nie zanotowałem może to przez dysk ssd

  23. Gra zasługuje na takie sukcesy, nie jest może wybitna ale dawno nie było tak dobrej gry w uniwersum SW. Aż by się chciało dodatek. Po cichu liczę że będzie część 2 i pójdą bardziej w stronę dark souls jeśli chodzi o level design, bo jednak gra jest krótka a niedosyt pozostaje.

  24. Uuu. Biedne EA, co teraz zrobi. Gra singlowa, liniowa na dodatek bez mikrotranzakcji sprzedaje się całkiem dobrze. Jak to tak. Gdzie tu zarobek?

  25. Jak dla mnie najlepsza gra tego roku.

  26. W EA teraz siedzą i kombinują jakby tu wcisnąć makrotransakcje do gier single player 😉

  27. Gimemoa sekiro jest lepsze dłuższe i bardziej dopracowane i podobny a nawet lepszy system walki ma. Jedi ratuje tylko licencja ŚW, dla mnie to tylko średniak.

  28. Jestem świeżo po przejściu i czuję mocne rozdarcie. Fabularnie mi się bardzo podobało ale gejmplejowo to była dla mnie tortura. Kiepska customizacja mieczy, outfitów i mało mocy. Poza tym niewygodnie sterowało mi się postacią. Jak dla mnie gra warta 50zł a nie 200. wolałbym żeby to był film bo tylko z fabuły i postaci jestem zadowolony

  29. Akurat „Respawn” ma wolność twórczą o którą inne studia z pod EA mogą pomarzyć.

  30. Cali, no i budżet średniej gry z segmentu AA, od EA bo bali się zainwestować większą kasę.

  31. @ Deamonicus – te same wrazenia mam. Za duzo parkouru, za malo Star Warsow.

  32. Wielki powrót serii single-player

  33. gdzie jest ten pajac co mowil ze sp umarlo? tak podejsc i strzelic go w pysk tymi liczbami! zabawne jest to ze ostatnim razem jak na szali byl republic commando vs Battlefront to ten 2gi zarobil krocie. czasy sie ostro zmienily. ciekawe czy nadciaga nowa moda …

  34. Raz do roku to i kura pierdnie, nie napalajcie się że będą zmiany w EA. Po raz setny mówię krok w dobrym kierunku, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dodaj komentarz