Star Wars Jedi: Fallen Order – Twórcy inspirowali się systemem walki z Sekiro

Star Wars Jedi: Fallen Order – Twórcy inspirowali się systemem walki z Sekiro
Wpływy FromSoftware sięgnęły nawet odległej galaktyki.

Jeśli liczyliście, że najnowsza produkcja studia Respawn okaże się czymś na kształt Dark Souls w świecie Gwiezdnych Wojen, to przy okazji targów E3 mieliśmy już pierwsze przykłady mechanik, które Amerykanie podpatrzyli u Japończyków (chodzi m.in. estusy). Co prawda Star Wars Jedi: Fallen Order zapowiada się bardziej na filmową grę akcji, bez specjalnego nacisku na szczególnie częste ubijanie gracza, ale odpowiadający za mechanizmy walk Jason De Heras kolejny raz przyznał się w rozmowie z Game Informerem, że twórcy inspirowali się grami FromSoftware, a w szczególności ostatnią produkcją Japończyków, Sekiro: Shadows Die Twice.

Opisując szczegóły tych inspiracji, De Heras przywołał przede wszystkim podstawowy dylemat, przed którym stanęło Respawn: gracz jako Jedi musi jednocześnie czuć się potężny, ale też w dalszym ciągu brać udział w wymagających walkach. Aby osiągnąć upragniony balans, twórcy zdecydowali się na wprowadzenie przeciwników, którzy będą pełnili rolę typowego mięsa armatniego, takich jak szturmowcy, których łatwo zdjąć jednym ruchem miecza świetlnego, po prostu odbijając ich strzały. Pojawią się jednak ich znacznie trudniejsze odmiany, takie jak tzw. Purge Troopers, których mieliśmy okazję zobaczyć w materiałach z E3. Tacy przeciwnicy mają dla odmiany z łatwością odbijać ataki mieczem świetlnym – i tutaj do głosu dochodzą inspiracje Sekiro.

Każdy typ oponenta zdolnego do blokowania będzie posiadał dodatkowy pasek obrony, wzorowany na znanej z produkcji FromSoftware posturze. Jeśli uda nam się ją przebić lub zdołamy odbić atak na moment przed jego trafieniem, będziemy w stanie wykończyć wroga jednym ciosem. Jak nietrudno się domyślić, odpowiednie wyczucie momentu będzie tutaj kluczowym czynnikiem. Cały system będzie oczywiście znacznie uproszczony w stosunku do wyzwań, jakie stawia przed graczami Hidetaka Miyazaki z kolegami, walka w Jedi: Fallen Order może się jednak okazać także całkiem satysfakcjonująca. Zobaczymy, czy to wystarczy, aby gra tym razem spełniła oczekiwania sprzedażowe EA.

7 odpowiedzi do “Star Wars Jedi: Fallen Order – Twórcy inspirowali się systemem walki z Sekiro”

  1. Wpływy FromSoftware sięgnęły nawet odległej galaktyki.

  2. Szkoda że nie inspirują się systemem walki z jedi knightów.

  3. Andromedę też Dzikim Gonem inspirowali.

  4. Gubcrowten,|I zaadaptowali wyłącznie jego gorzej wykonane elementy 😉

  5. Mi po gameplayach ten system walki śmierdzi upośledzonym Force Unleashed.

  6. 1. Mięso armatnie plus wymagajace „odmiany” to już Jedi Knight i The Force Unleashed.|2. A mechaniki może i inspirowane Sekiro, ale też stare jak świat.|Jeśli tylko ich nie pognie z robieniem gry uciążliwej niczym ręczne tarcie kartofli na placki, może być ciekawie…

  7. Po tym co do tej pory widziałem wygląda mi na to, że szykuje się całkiem przyjemna gra. Na razie jednak nie pokazano nic co pozwalało by oczekiwać jakiejś genialnej produkcji. Walka niby wyglądała ok ale niezbyt jest w stylu SW.

Dodaj komentarz