Star Wars: Squadrons na Xboksie Series X/S w 120 fps-ach, na PS5 tylko w 60
Na pocieszenie: jedni i drudzy zagrają wspólnie.
Następna generacja przyniesie sporo zmian, ale nawet tacy konserwatyści jak ja nie muszą się niczego obawiać. Na nowych konsolach grać będziemy mogli również w gry z PS4 i Xboksa One, więc zmiany możemy dawkować sobie stopniowo. Choć domyślnie wszystkie tytuły mają działać lepiej po zmianie urządzenia, wielu twórców i wydawców postanowiło przygotować wersje specjalnie przygotowane dla PlayStation 5 czy Xboksa Series X/S.
W tym gronie znalazło się także Electronic Arts. Firma podzieliła się szczegółami dotyczącymi kilku jej gier, w tym przede wszystkim Star Wars: Squadrons. Na Xboksie Series X/S tytuł EA Motive zaoferuje dwa tryby wyświetlania obrazu, które zmuszą nas do wyboru: lepsza grafika czy wyższa wydajność. W tym pierwszym przypadku doczekamy się nowego systemu oświetlenia przy 1440p i 60 fps-ach na Series S oraz 2160p (czyli 4K) przy 60 fps-ach na Series X. Jeżeli postawimy na wydajność, konsola wygeneruje obraz w 120 klatkach na sekundę przy zachowaniu powyższych rozdzielczości (różnica będzie tylko w oświetleniu).
Posiadacze PS5 niestety takiego wyboru nie dostaną:
Star Wars: Squadrons na PlayStation 5 będą działać z ulepszonym oświetleniem, w tej samej rozdzielczości i liczbie klatek na sekundę, co na PlayStation 4 Pro.
Czyli na PS5 musimy pogodzić się z 60 fps-ami oraz dynamiczną rozdzielczością pomiędzy 1440p i 4K.
EA Motive potwierdziło też, że posiadacze wszystkich platform zagrają wspólnie.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.