20
25.08.2011, 12:29Lektura na 2 minuty

Star Wars: The Old Republic - twórcy gry wyjaśniają powody obrania kreskówkowego stylu graficznego

Wiele osób narzeka na kolorową i niezbyt świeżą oprawę graficzną w Star Wars: The Old Republic. W jednym z wywiadów twórcy sieciówki wyjaśnili, że zdecydowali się objąć taki kierunek po to, aby po kilku latach grafika nie zestarzała się zbytnio i nie odtrącała nowych graczy.


Piotrek66

Emmanuel Lusinchi, główny projektant Star Wars: The Old Republic, w wywiadzie udzielonym serwisowi Metro wyjaśnił powody, dla którego BioWare zdecydowało się na nieco kreskówkowy styl graficzny w sieciówce. Jak tłumaczy:


Robimy to celowo ponieważ realistycznie wyglądająca gra będzie świetnie wyglądać w pierwszym roku od premiery, w drugim grafika będzie dobra, a w trzecim okropna. Natomiast bardziej abstrakcyjny styl  jest długowieczny. Więcej polygonów i lepsza technologia nie dodałaby niczego do kierunku, który obraliśmy. Chcemy, żeby ludzie grali w tą sieciówkę przez cały czas. Częścią atrakcji oferowanych przez grę jest posiadanie uniwersum, w którym możesz pójść do dowolnej lokacji. Jeśli po dwóch latach wyglądałyby one źle, mógłbyś poczuć się oszukany. Chcieliśmy więc coś, na czym moglibyśmy się bardziej oprzeć i wybraliśmy nigdzie nie widziany wcześniej styl artystyczny, w którym produkcja wyglądać będzie dokładnie tak jak grafika koncepcyjna. Wzięliśmy krajobrazy stworzone przez naszych artystów i przenieśliśmy je do gry, a potem porównaliśmy obie wersje, sprawdzając, czy są one do siebie podobne.


Jak dodaje:


Wybraliśmy więc styl artystyczny. Kiedy jednak zagrasz, zmienisz zdanie, bo wygląda inaczej w ruchu niż na screenie. Nie pamiętam nikogo, kto po tygodniowej lub nawet kilku dniowej sesji narzekał na grafikę.


W tym samym wywiadzie Lusinchi poruszył również kwestię Jasnej i Ciemnej Strony Mocy, których wybór niezależny jest od decyzji, do której frakcji dołączymy – Republiki, czy Imperium. Jak wyjaśnia:


Wszechświat jest w stanie wojny, Republika i Imperium są śmiertelnymi wrogami, prowadzą swego rodzaju zimną wojnę. Uważamy, że nie miałoby sensu, gdybyś mógł opuścić jedną stronę i zaczął współpracować z drugą. Jeśli nie popierasz działań twojego rządu, zazwyczaj nie dołączasz do przeciwnika, a próbujesz zmienić władzę. I na tym właśnie się koncentrujemy. Jeśli urodziłeś się w Imperium Sithów i nie jesteś szczególnie zły, ze względu na to, że to twoja ojczyzna i ponieważ trwa tu wojna, zaopiekujesz się swoimi ludźmi i nie pozwolisz ich skrzywdzić. 


Jak dodaje:


Jednak jako żołnierz Republiki będziesz mógł dokonywać wyborów zgodnych z Jasną, jak i Ciemną Stroną Mocy. Możesz być straszną osobą pracującą dla Republiki. W poprzednich częściach Knights of the Old Republic mogłeś stać po stronie tej frakcji, ale nie mogłeś być naprawdę złym.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze