Steam Game Festival: Całe mnóstwo dem do sprawdzenia

Na naszych oczach dokonał się renesans instytucji dema, kilka lat temu znajdującej się w zdecydowanym odwrocie, dziś święcącej triumfy m.in. dzięki Festiwalowi Gier Steam. Punktualnie o 19 ruszyła jego letnia edycja, ale tym razem ma nieco większy rozmach niż ostatnio.
Wiosną udostępniono użytkownikom platformy do wypróbowania ponad 40 gier, teraz jest ich zaś… no, dużo, dużo więcej. Nie samym graniem jednak człowiek żyje, dlatego w tym czasie możemy również posłuchać twórców opowiadających o nadchodzących produkcjach i zobaczyć je w akcji. Festiwal potrwa do 19:00 22 czerwca, a sprawdzić możemy m.in. Grounded (aka nowa gra Obsidianu), Desperados III, Ghostrunnera, Haven, Solasta: Crown of the Magister, 30xx, Gloomwood, Destroy All Humans!, Shing!, Spiritfarer, Liberated, Iron Harvest… A to tylko mała część. To będzie aktywny tydzień!
Pełną listę znajdziecie na stronie festiwalu – TUTAJ.
Czytaj dalej
10 odpowiedzi do “Steam Game Festival: Całe mnóstwo dem do sprawdzenia”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jak super, że coś takiego istnieje, dema zawsze mile widziane
Demo Desperados 3 i Destroy All Humans pojawiły się wcześniej na gogu.
Jeszcze żeby to były jakieś sensowne produkcje. Większość to jakieś garażowe śmieci robione darmowymi „gamemakerami”
Wiele z tych gier wygląda co najmniej nieźle. Trochę trudno chyba dziś być developerem takich małych gier, które w większości przejdą bez żadnego echa. Pracujesz nad czymś miesiące/lata a gra kończy na takiej liście gdzieś na stronie 18 w rogu…
@JKMII o to chodzi w tych wydarzeniach, żeby promować gry małych niezależnych zespołów. I bynajmniej nie wyglądają one jak śmieci. Niegrywalne crapy ze steama, a małe gry niezależne z fajnym pomysłem na siebie to dwie różne rzeczy. Mi osobiście spodobało się paredziesiąt pozycji i już nie mogę się doczekać, aż je przetestuję.
to były czasy jak w CD-Action na DVD wrzucano paczkę dem, które się odpalało zaraz po bonusach – pełniak prawie zawsze był na końcu.
@JK nawet hotline miami został zrobiony w gamemakerze. Wiele gier ma naprawdę dużo ciekawych pomysłów i są często strasznie piękne wizualnie i muzycznie. Gdybyśmy każda grę zrobioną na 'niszowych’ silnikach wrzucali do kosza to nie byłoby klasyków typu Limbo, Bastion, Hotline Miami, Gris i można jeszcze wymieniać. Oczywiście pewnie nie odpaliłeś prawie żadnych z tych. Ten 'festiwal’ ma promować małych niezależnych twórców więc nie ma co oczekiwać produkcji typu EA, UBI itp
@nietrol z jednej strony tak, z drugiej masz ten plus że nie musisz się martwić wydaniem w pudełku gier na półki różnych sklepów. Ludzie mogą obserwować prace nad grą na steam, dostawać updaty, a sami twórcy mogą liczyć albo na zbiórki(np kick-starter) czy zamówienia PreOrderowe. Na pewno ciężko się przebić, ale dzięki platformom takim jak steam przynajmniej mają szansę na w miarę dobry start. Z drugiej stony jak znajdziesz dobrego wydawcę to zawsze też jest łatwiej (np mój ukochany Devolver Digital)
Swoją drogą na HB pojawiła się super paczka gier |https:www.humblebundle.com/fight-for-racial-justice-bundle
póki co najlepszym demem z tej paczki jest Kaze and the Wild Masks – 40 minutowy klon Donkey Kong Country zawierający aż 8 poziomów !