23.03.2011
Często komentowane 28 Komentarze

Steam: Komunikacja głosowa z kodekiem ze Skype´a. Funkcja nagrywania filmików wkrótce?

Steam: Komunikacja głosowa z kodekiem ze Skype´a. Funkcja nagrywania filmików wkrótce?
Komunikacja głosowa jest kluczowa w grach sieciowych. Również dla Valve, które poinformowało, że od teraz jego platforma Steam w czacie głosowym korzystać będzie z kodeków jednego z najlepszych programów do rozmów przez sieć – Skype’a. W sieci pojawiły się także plotki o innych, wartych uwagi opcjach, których ma doczekać się serwis.

Jak poinformowali przedstawiciele Valve, Steam korzysta teraz z kodeku SILK, który jest wykorzystywany w popularnym komunikatorze Skype. Zastąpi on stare rozwiązania platformy.

O lepszej jakości nowego kodeku świadczy fakt, że na swobodną rozmowę potrzebuje on od 8 do 30 kbps. Dla porównania – poprzednia technologia wykorzystywała 15 kbps przepustowości naszego łącza.

Tymczasem jeden z długoletnich fanów Team Fortress 2, ukrywający się pod pseudonimem Political Gamer, na forum Steama napisał, że miał okazję udać się do siedziby Valve i spotkać się z jego szefem, Gabem Newellem. Ten miał rzekomo mu powiedzieć, że serwis doczeka się „wkrótce” niezwykle ciekawej opcji – możliwości nagrywania filmików z rozgrywki. Wprowadzenie tej funkcji miałoby sens – od niedawna można bowiem robić screeny z gry z poziomu Steama.

Gabe Newell miał też ponoć powiedzieć, że Valve rozważa uruchomienie specjalnej wersji serwisu na iOSAndroida. Niestety Political Gamer nie podał większej ilości szczegółów.

28 odpowiedzi do “Steam: Komunikacja głosowa z kodekiem ze Skype´a. Funkcja nagrywania filmików wkrótce?”

  1. Komunikacja głosowa jest kluczowa w grach sieciowych. Wie o tym Valve, które poinformowało, że od teraz jego platforma Steam w czacie głosowym korzystać będzie z kodeków jednego z najlepszych programów do rozmów przez sieć – Skype’a. W sieci pojawiły się także plotki o innych, wartych uwagi opcjach, których ma doczekać się serwis.

  2. to nie nieźle wreście można nagrywać jak sie gra w steamie

  3. Wydawało mi się że już dawno coś takiego było 😉 Ale szczerze mówiąc, wolałbym żeby tego nie dodawali. Steam i tak jest już strasznie obciążony mnóstwem opcji, a do nagrywania filmów wystarczy Fraps albo XFire.

  4. Sergi tylko że frapas trza mieć pełną wersje bo trial nagrywa max 30sec a po za tym nagrany filmik frapasem trochę zajmuje. Mam nadzieje że pomyślą i zrobią tak żeby film od razu był kompresowany by jak najmniej zajmował miejsca.

  5. niech lepiej zoptymalizują nakładkę steama, bo to co jest to obniża mocno wydajność gier.

  6. Gonią Xfire jak tylko mogą.

  7. Hmmm – drugi Xfire nam rośnie 😛

  8. Jeszcze ktoś uważa że pudełka są leprze?

  9. @glimi – A Steam będzie kompresował na bieżąco? Już to widzę. Poza tym co to za problem że filmik duży, jak dyski są po 500 GB?|@spokoloko – A co niby pudełka mają do rzeczy?

  10. @glimi: fraps tak działa po to żeby nie obciążać komputera, kompresowanie w locie nieźle spowolniałoby jego pracę, przy moim słabym sprzęcie mogłoby to nie być za dobre 😉

  11. Mi własnie przed chwilą wyskoczył komunikat o tej aktualizacji 😮

  12. greendeath666 23 marca 2011 o 14:26

    tak, uważam że pudełka są „leprze”, nie muszę chyba mówić o przestępczości ?|Steam od początku stwarzał zagrożenia, że nie wspomne o tym, że gry muszą mieć zmniejszony potencjał, żeby komputer uciągnął i steama i grę…|…a pudełko mogą Ci ukraść tylko fizycznie, co ktoś zawsze widzi.

  13. Faktycznie voice chat uległ mocnej poprawie. Mimo wszystko dalej zostanę przy teamspeak’u.

  14. Nie rozmawiam przez steam’a wole TeamSpeak 3 . A co do nagrywania filmików może być ciekawie o ile fpsy nie będą za bardzo spadać w dół

  15. aleksdraven 23 marca 2011 o 15:52

    @greendeath666- twoje wnioski a propo zmniejszenia potencjału gry by komp mógł udźwignąć i steam i grę nie umywają się do AvP czy metro 2033 które mają wręcz zabójcze rzeczywiste wymagania. Oczywiście można powiedzieć że to wyjątki ale to już temat na inną dyskusję

  16. aleksdraven 23 marca 2011 o 15:54

    ..ale mimo to popieram pudełka z tego jedynie względu że jestem sentymentalny

  17. Steam rządzi! 🙂

  18. STEAM upodabnia się do Xfire heh. W sumie to skok w dobrym kierunku.

  19. Po 1 Pudełka są 3x lepsze niż cyfrowa dystrybucja >.> |po 2 Xfire Zawsze Był ORAZ BĘDZIE lepszy niż Steam . moze i xf niema serwerów ale za to niemuli komputera >.< ( jak cie niemam slabego pc . w black opsa gram na maxie >

  20. Kolejne „wszystko i nic”.

  21. Jeszcze tylko transmisje i będę szczęśliwy.|Lifestream ma okropną jakość, a Xfire bazuje na nim, opóźnienia sięgały rzędu…jednej minuty, do tego niemiłosiernie „muli” komputer.

  22. Jeszcze tylko transmitowanie i będę szczęśliwy.|Lifestream niestety ma słabą jakość, a do tego niemiłosiernie „muli”, a opóźnienia na nim sięgały mi… 1 minuty, nie licząc faktu iż był to pokaz slajdów…dosłownie.|(xfire przy transmisji używa lifestream)

  23. czekam z niecierpliwością, jak również na możliwość streamingu wideo z gry na żywo

  24. @sasuke1002 od kiedy steam muli kompa ?! 0.o

  25. Możliwość nagrywania filmików byłaby ogromnym plusem dla Steam-a oraz gwoździem do trumny dla Xfire (przynajmniej na moim komputerze).

  26. Kiedyś, jeszcze kiedy Steam był zielony i taki w nienowoczesnym stylu, byłem do niego średnio przekonany, lecz teraz chciałbym by większość gier była do nigo „przyczepiona”. Steam jest super, git, wypas.

  27. Osobiście wolę xfire’a, a sam lubię mieć kupione pudełko z grą niż tylko samą ikonkę na pulpicie, więc dla mnie steam jest zbędny. Poza tym przypisanie gry do tylko jednego konta i niemożliwość jej później odsprzedania bez sprzedawania całego konta jest dla mnie póki co wystarczającym powodem do „nielubienia” steam’a. Jednak każdy może mieć własne zdanie i przekonania co do tych dwóch programów.

  28. Niech robią co chcą… Xfire nigdy nie przebiją, choćby się posrali twarogiem… Za 2 lata pewnie „wpadną” na streamy.

Dodaj komentarz