11
13.11.2017, 06:12Lektura na 2 minuty

Steam: W 2017 zadebiutowało niemal tyle gier, co przez 10 pierwszych lat istnienia platformy!

Steam Direct niewiele pomógł.


Mateusz Witczak

W połowie października Daniel Ahmad, analityk agencji Niko Partners, informował, że już na tym etapie bieżącego roku w sklepie Valve ukazało się więcej produkcji niż w całym ubiegłym.

Choć ekspert od sprzedaży cyfrowej przewidywał, że bariera 6000 tytułów powinna pęknąć w okolicach sezonu świątecznego, wygląda na to, że imponujący rezultat udało się osiągnąć nieco wcześniej...


Szybka aktualizacja liczby gier opublikowanych na Steamie. Stan z początku listopada. Rok wciąż się nie skończył, a już teraz na Steamie pojawiło się ponad 6000 tytułów. To niemal tyle, ile zostało wydanych między 2005 a 2015.


Zdziwieni? Przypomnijmy, że mijający rok to w ogóle okres intensywnej ekspansji sklepu. Od stycznia 2016 Steamowi przybyło 27 milionów nowych użytkowników, równolegle padają kolejne rekordy liczby jednocześnie zalogowanych graczy

By zapobiec lawinowemu przyrostowi tytułów, Valve uruchomiło program Steam Direct, w ramach którego developerzy są zmuszeni uiścić "wpisowe" (w wysokości 100 dolarów). W założeniach miało to zapobiegać publikacji tytułów w rodzaju Bloody Boobs czy Shower With Your Dad Simulator. Jak jednak widać – nie wyszło... 

Redaktor
Mateusz Witczak

Obecnie wydaję serwis PolskiGamedev.pl, wcześniej przez wiele lat prowadziłem dział publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3457

Obserwujących18

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze

Polecane