14.02.2011
Często komentowane 25 Komentarze

Studio Bizarre – twórcy serii Project Gotham Racing – zostanie zamknięte w tym tygodniu

Studio Bizarre – twórcy serii Project Gotham Racing – zostanie zamknięte w tym tygodniu
A jednak. Starania Activision mające na celu sprzedaż studia Bizarre Creations nie powiodły się. Jeden z zagranicznych serwisów donosi, że ekipa mająca na koncie m.in. serię Project Gotham Racing oraz grę Blur zostanie zamknięta w najbliższy piątek.

Redakcja portalu Develop donosi, że składające się z 200 pracowników studio Bizarre Creations zostanie zamknięte w najbliższy piątek, 18 lutego. Firma przestanie istnieć po blisko 15 latach działania.

Jej zarząd zgodził się na rekomendację koncernu Activision, który polecił jej zamknięcie. 200 pracowników studia jest w tej chwili „rozchwytywanych” przez konkurencyjne firmy. Choć graczom łatwo jest obarczać winą za całą sytuację koncern Bobby’ego Koticka, opinia taka nie pojawia się w wypowiedziach pracowników studia. Przykro jest również pracownikom Activision – jak mówi jeden z nich w cytowanej przez Develop wypowiedzi:

Wielka szkoda [że tak się to skończyło]. [Goście z Bizarre] byli naprawdę świetną grupą ludzi. Przez cały czas, kiedy pracowaliśmy razem, wszystko przebiegało zawsze bezproblemowo.

25 odpowiedzi do “Studio Bizarre – twórcy serii Project Gotham Racing – zostanie zamknięte w tym tygodniu”

  1. A jednak. Starania Activision mające na celu sprzedaż studia Bizarre Creations nie powiodły się. Jeden z zagranicznych serwisów donosi, że ekipa mająca na koncie m.in. serię Project Gotham Racing oraz Blur zostanie zamknięta w najbliższy piątek.

  2. Przypadek ze smutkiem dowodzący iż studio jest tylko tak dobre jak ich ostatnia gra… PGR jest (był…) jedną z najlepszych serii traktujących o ulicznych wyścigach, Blur był z kolei pomyłką i przez tą jedną pomyłkę całe studio musiało zostać zlikwidowane… Smutne, nie ma co…

  3. Nigdy w PGR nie grałem ale Blur był całkiem fajny. Szczególnie jak z kumplami grałem na jednym komputerze

  4. w sumie blur nie był taką złą grą ale w sumie mógłby byc lepszy ale studia szkoda nie ma co

  5. Szkoda, goście na serio mieli talent. I także uważam, że Blur zły nie był.

  6. Blur był świetny! Czekałem na drugą część :/ i na pgr5 :/ u kolegi bym sobie pograł… załamie się koleś ;(

  7. Orthomyxovirus 14 lutego 2011 o 21:04

    kolejna wielka rodzina się rozpada

  8. Bardzo to smutna wieść, bo dzięki Bizarre przeżyłem moją najwspanialszą przygodę z samochodówkami jak i z Xboxem – PGR 2 😉 a i Blur do najgorszych gier nie należał. No trudno takie koleje losu.

  9. myślałem, że doczekam się kolejnej części PGR-a, a tu taki bubel wyszedł. a szkoda. mam nadzieję, że pracownicy znajdą jakieś studio, w którym będą mogli się w pełni realizować.

  10. Taki NEWS i to jeszcze w walentynki ;(. Jak możecie, nie macie serca ;P. A poważnie, w Blura osobiście nie grałem, ale w PGR4 zagrywałem się bardzo długo i jeśli chodzi o ścigałki jest to pozycja obowiązkowa. Wielka szkoda, ohhh te Activision ; /

  11. Dobre gry, dobre studio. Trzeba wierzyć w to, że Ci dobrzy i tak znajdą pracę w innych studiach albo założą własne.

  12. hmm wszystko zamykają paranoja

  13. naprawdę szkoda mi tych ludzi, co stracili pracę, bo skoro utrzymali się 15 lat na rynku to na pewno byli dobrzy…

  14. Dzięki, Bobby…

  15. Nie rozumiem jednego. Mianowicie, czemu Microsoft ich nie odkupił. Mają coraz mniej Exów na X360, więc taka firma by się im przydała. Zwłaszcza, że w świecie Xbox’a to naprawdę uznana marka. Mnie osobiście PGR’y bardzo się podobały.

  16. @Graczdari91 – Bo ostatnio M$ wyzbywa się studiów które robiły exy dla Xboxa, np. Bungie. Ale czemu tak robi też nie wiem.

  17. @Sergi – bo MS coś wyraźnie szykuje. Albo nową konsolę, albo zupełną zmianę koncepcji 😛

  18. @Sergi – no ja to świetnie wiem. I dlatego też nie rozumiem zupełnie akcji M$. Mnie to właśnie irytuje, że po świetnym starcie X360, teraz jest wręcz tragicznie. Oni powinni skupić kilka developerów (tak jak to robi SONY), jeśli chcą im kiedyś dorównać.

  19. ?MantroX – co nam po nowej konsoli, jak nikt nie będzie robił dobrych exów 😀

  20. @Graczdari91 – Zupełnie nowy start – nowy Kinect, nowe studia robiące pod niego gry, nowa konsola (?), może tworzą własne megastudio albo rozmawiają z jakąś zewnętrzną firmą (coś jak Zynga). Mogli też stwierdzić że już się nie opłaca i wycofują się z biznesu 😛

  21. @Graczdari91 może to być spowodowane zapowiedzianym na 2012 ogromnym wsparciem grania na PC, m$ najpewniej stwierdził że x-kloc nie jest tak opłacalny jak może być PC, a to z prostego powodu, m$ nie płaci za budowę każdego komputera. w konsolach zarabia się głownie za tantiemy z tytułu „musicie mi płacić abym w ogóle zastanowił się nad udzieleniem wam zezwolenia na zrobienie gry na konsole” m$ jako potentat os-ów na PC będzie próbował zrobić to samo na komputerach, z tymże tym razem nie musi tracić pieniędz

  22. na budowę sprzętu na którym będą ludzie grali

  23. @bart-2pl – Ale na PC M$ nie jest jedynym wydawcą, nie ma takiej władzy jak na Xboxie – tam mógł dyktować warunki, tutaj studio może iść do EA, Activision, Ubisoftu etc.|Pewnie te „Nowe Wspaniałe Gry” będą wymagały Windowsa 8 i DX12, bo nie widzę innego sposobu żeby M$ zarobił.

  24. 15 lat to tyle co cd-action xD

  25. To oni zrobili najlepszą „wyścigówkę” na konsolę SEGA Dreamcast, czyli Metropolis Street Racer. Szkoda tego utalentowanego studia…

Dodaj komentarz