
Subnautica 2 z prezentacją pierwszego Lewiatana. Twórcy pokazują ogromną kałamarnicę, na którą natkniemy się w morskich głębinach

Jeśli śledzicie sytuację nowej gry studia Unknown Worlds wiecie, że Subnautica 2 miała zadebiutować jeszcze w tym roku we wczesnym dostępie na Steamie. Twórcy chwalili się tym, że produkcja będzie ich największym i najbardziej ambitnym dziełem, a pierwszy zwiastun – choć jeszcze pozbawiony gameplayu – pozwalał wierzyć, że dostaniemy produkcję o klimacie zbliżonym do tego, co pokochali fani oryginału. Nagle, z początkiem lipca bieżącego roku, będący właścicielem Unknown Worlds Krafton zwolnił założycieli i szefów studia, co z jednej strony wydłużyło drogę Subnautiki 2 do premiery, bo zagramy dopiero w 2026 roku. Z drugiej rozpoczęło publiczną batalię pomiędzy zwolnionymi developerami a wydawcą, która wkrótce przeniosła się na wyższy poziom, czyli do sali sądowej.
W tle są potencjalne kradzieże poufnych plików i hipotetycznie celowe opóźnianie premiery przez Kraftona w celu niewypłacenia pracownikom bonusu. Sprawa ciągle jest rozwojowa i chociaż każdy dzień może przynieść nowe informacje na ten temat, najrozsądniej będzie poczekać na orzeczenia sądu w trwających sprawach. Tymczasem gra powstaje niezależnie od przepychanek pomiędzy byłymi szefami studia i Kraftonem. Właśnie ukazał się kolejny odcinek dziennika developerskiego poświęcony w całości jednemu ze stworzeń, na które natkniemy się podczas przemierzania kolejnej, obcej planety. Collector będzie wielgachnym stworem inspirowanym częściowo przez kałamarnice, a częściowo przez mity Cthulhu. Trwające ponad 10 minut wideo to krótka przechadzka przez różne stadia jego tworzenia. Z początku dowiemy się, jak powstawał sam zamysł istoty i jak ewoluował w trakcie projektowania. Jego pierwotna wersja różni się nieco od finalnej, wzbogaconej o dodatkowe elementy, choć Cory Strader, szef ds. kierunku artystycznego w Unknown Worlds przyznaje, że praca nad wyglądem morskich stworów kończy się dopiero wtedy, kiedy zostaną w pełni zaimplementowane.
Dalsza część materiału poświęcona jest temu, jak Collector powstaje. Różni pracownicy studia opowiadają o tworzeniu modelu 3D i pokazują całą drogę do ożywiania go wewnątrz gry. Zobaczymy nawet to, jak powstaje animacja pożerania gracza – w końcu stwór nie wygląda na miłego gościa i tak też się będzie względem nas zachowywał. Oczywiście w materiale nie znajdziemy żadnych „trailerowych” ujęć, bo to vlog typowo techniczny, skupiony na tym, jak Subnautica 2 działa od kuchni. Mimo tego warto to zobaczyć:
Pozostaje jeszcze oczywiście kwestia tego, czy po całym bałaganie związanym z ponoć celowym pozbawieniem developerów premii za wydanie gry w tym roku i niejednoznacznym doniesieniom dotyczącym zachowania byłych szefów, w ogóle powinniśmy się tą produkcją interesować. Krafton co prawda pokazał się od paskudnej strony i dowiódł tego, że nie ma oporów przed oszukiwaniem developerów, zatem równie dobrze może manipulować graczami, jednak jeśli „pozagrowe” problemy mają znaleźć rozwiązanie w sądzie, do czasu werdyktu jestem za bardzo ostrożnym entuzjazmem w stosunku do Subnautiki 2 – bojkot w cieniu pozwów nie ma sensu i szkodzi samej grze, nad którą pracowało wielu ludzi przez ostatnie kilka lat.
Nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery, ale Subnautica 2 ukaże się w przyszłym roku we wczesnym dostępie na Steamie.

Czytaj dalej
-
Dodatkowe klany jednak za darmo. Naciski graczy na twórców Vampire: The...
-
Wygląda na to, że Yakuza Kiwami 3 zostanie wkrótce zapowiedziana. Fani...
-
Skate. oficjalnie wylądował w early accessie, jednak nie obyło się bez złamań....
-
Nowa aktualizacja PS5 ułatwi życie graczom funkcjonującym na kilku platformach...