System Shock: Shodan znów na chodzie, dziecino!
System Shock doczeka się pełnokrwistego rimejku, STOP! Są szanse na część trzecią, STOP!
Praszczur Deus Eksa i Bioshocka to tytuł tyleż kultowy, co w roku pańskim 2015 niezbyt grywalny. Nawet pomimo wydania "edycji rozszerzonej", gra straszy dziś niską rozdzielczością, kiepskim sterowaniem i topornością rozgrywki. Night Dive Studios, małe studio skupione na restauracji dawnych legend (uprzednio firma przetarła ścierką do kurzu serie Wizardy i Tex Murphy, a także kultowe I Have No Mouth, and I Must Scream) zapowiedziało właśnie, że ten stan rzeczy wkrótce ulegnie zmianie.
Po raz pierwszy w historii działalności, developerzy tworzą "kompletny rimejk", który w bliżej niesprecyzowanej przyszłości stawi się na pecetach i (przypuszczalnie) konsolach nowej generacji. To zresztą nie koniec dobrych wieści - Night Dive współpracuje w tym celu z Robertem Watersem, z którego szkicowników wyszły grafiki koncepcyjne wykorzystane w oryginalnej grze.
A chociaż nie ma sensu robić sobie przedwczesnych nadziei... nie jest wykluczone, że odswieżenia stanie się podstawą do stworzenia pełnoprawnej części trzeciej! Tak przynajmniej twierdzi odpowiedzialny za finanse Night Dive Larry Kuperman, zastrzegając, że wymagałoby to zaangazowania większego wydawcy (ponoć studio prowadzi w tym celu rozmowy biznesowe).
Odjazd! Hype-train ma prawo ruszyć z pełną szybkością.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.