10
15.07.2024, 14:30Lektura na 2 minuty

Szef Larian Studios oprócz Baldur’s Gate brał pod uwagę 2 inne kultowe marki RPG

Izometryczny Fallout stworzony przez Larian Studios? Pomarzyć można…


Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Swen Vincke w wypowiedzi dla Edge’a przyznał, że Larian Studios przed rozpoczęciem prac nad Baldur’s Gate 3 potrzebowało rozpoznawalnej marki, dzięki której weszłoby do gamingowej pierwszej ligi. Seria Divinity: Original Sin oferowała wówczas doskonałe erpegi, ale nie była na tyle popularna, żeby dotrzeć do masowego odbiorcy. Twórca dodał, że oprócz Zapomnianych Krain ambicjom studia mogłyby sprostać tylko dwie inne kultowe marki – Fallout i Ultima.


Uznałem, że dotarliśmy do szklanego sufitu, którego nie będziemy w stanie przebić, jeśli nie stworzymy czegoś rozpoznawalnego o jakości, budżecie i marketingu gier AAA. Tylko kilka erpegowych marek mogło sprostać temu zadaniu. Ultima, Fallout i Baldur’s Gate. Nie było zbyt wielkiego wyboru.


Swen Vincke

Vincke wspomniał również o tym, jak mało brakowało, żeby Larian nie otrzymało licencji na stworzenie kolejnej odsłony Baldur's Gate’a. Studio musiało opracować dokument projektowy na jej temat, gdy było w trakcie kończenia prac nad Divinity: Original Sin 2. Koncept został odrzucony przez Wizards of the Coast, które jest wydawcą produktów D&D.


Wydawcy odesłali to z korporacyjnym odpowiednikiem: «To jest naprawdę gówno». A my powiedzieliśmy: «Wiemy, ale wydajemy grę — nie proście nas, żebyśmy zrobili to teraz. Dajcie nam więcej czasu». Na szczęście zrozumieli, zgodzili się i dostaliśmy kolejną szansę.


Swen Vincke

Baldur’s Gate 3 jest rewelacyjną grą, a Fallout w wykonaniu Larian Studios na papierze wygląda równie interesująco. Zwłaszcza gdyby odciął się od przestarzałych rozwiązań Bethesdy i był zrealizowany w duchu pierwszych dwóch odsłon. Belgijska firma mogłaby zaoferować brutalny świat, świetnie napisane postaci, nieliniową fabułę, czarny humor, turowy system walki oraz rozbudowane interakcje z otoczeniem, a te świetnie wpisałyby się w tożsamość postapokaliptycznych erpegów stworzonych przez Interplay.

Larian ogłosił w marcu, że ma zamiar skupić się na dwóch nowych projektach, które nie są związane z Dungeons & Dragons. Wiele wskazuje na to, że jednym z nich może być Divinity: Original Sin 3. Izometryczny Fallout pozostaje obecnie jedynie w sferze marzeń.


Czytaj dalej

Redaktor
Cezary „CZARY_MARY" Marczewski

Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.

Profil
Wpisów489

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze