Szef marketingu Xboksa dołączy do Robloksa
Jerret West może pochwalić się sporym stażem w Xboksie i licznymi udanymi kampaniami marketingowymi.
Wedle wewnętrznej notki krążącej wśród pracowników Microsoftu, do której treści dotarła redakcja Reuters, w dziale marketingu Xboksa panuje niemałe zamieszanie, jako że jego dyrektor, Jerret West, ma zamiar pożegnać się z firmą na rzecz zasilenia szeregów Roblox Corporation.
West z Xboksem związany jest od 2003 roku, kiedy to zaczął pracę na stanowisku głównego menedżera ds. marketingu. Po 8 latach spędzonych w firmie postanowił jednak nieco urozmaicić swoją karierę i dołączył do American Express, a niewiele później – do Netfliksa, z którym to z kolei pożegnał się w 2019 roku, aby powrócić do Xboksa jako szef marketingu.
Jak podaje Reuters, odejście Westa idzie w parze z zakrojoną na szeroką skalę restrukturyzacją całego działu marketingu Xboksa. Microsoft ma zamiar stworzyć centralny zespół odpowiedzialny za promocję gier, w związku z czym wiele mniejszych ekip zostanie przeniesionych i doczeka się sporych zmian w swojej strukturze. Decyzja ta została uzasadniona przez Phila Spencera, który napisał:
Idąc dalej, wraz z Gaming Leadership Team zdecydowaliśmy się umieścić marketing bliżej biznesu, który wspierają.
Profil Westa w serwisie LinkedIn wskazuje na to, że wciąż pozostaje on pracownikiem Xboksa, a co za tym idzie – Microsoftu. Na ten moment jedyna wzmianka o Robloksie znajduje się w jego zainteresowaniach, jako że gra widnieje niemal u samego szczytu listy, wśród pozycji takich jak marketing, zarządzanie produktami i Netflix.
Czytaj dalej
Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.