około 11 godzin temuLektura na 2 minuty

Szef PlayStation sprzeciwia się zastępowaniu kreatywnej pracy ludzi przez AI. „Kluczowe będzie odnalezienie równowagi”

Hermen Hulst zdradził także, że Sony planuje tworzyć więcej filmów opartych na grach.


Maciek „Macix" Szymczak

Choć Sony ostatnio nie zaskakuje wybitnymi nowościami (pamiętamy Concorda), to trzeba przyznać, że przynajmniej pamięta o swoich najważniejszych rocznicach. Kilka dni temu miały przecież miejsce 30. urodziny pierwszego PlayStation, z okazji których posiadaczom PS5 udostępniono specjalne motywy zmieniające interfejs na taki przypominający stare konsole. W tym świątecznym nastroju opublikowano także krótki materiał podsumowujący 30 lat PlayStation, który okazał się szczególnie interesujący dla fanów Bloodborne’a, gdyż po raz setny rozpalił dyskusję na temat powstawania rzekomego remake’u gry. 

Sony ujawniło też, że myśli nad zakupem i pełnym przejęciem FromSoftware, co pozwoliłoby mu na włączenie do swojego portfolio wszystkich marek tego studia. Być może dowiemy się o tym nieco więcej w najbliższej przyszłości, gdyż zakulisowo mówi się o tym, jakoby Sony miało szykować jakiś tajemniczy pokaz. Tymczasem jeśli chodzi o bardziej potwierdzone i przyziemne sprawy, to jeden z dwóch szefów PlayStation, Hermen Hulst, udzielił wywiadu BBC, w którym odniósł się do głośnego ostatnio tematu wykorzystania AI w branży gier. 

Herman Hust wraz z Hideakim Nishiną od czerwca tego roku są współprezesami Sony. Hulst jakiś czas temu wypowiedział się na temat AI w branży gier, stwierdzając, że nie powinna ona zastępować ludzi.


Podejrzewam, że niedługo stworzy się podwójne zapotrzebowanie w branży gier. Z jednej strony będzie dotyczyło innowacyjnych doświadczeń napędzanych AI, a z drugiej: przemyślanej i ręcznie stworzonej zawartości. Odnalezienie właściwej równowagi między wykorzystaniem AI a zachowaniem ludzkiego pierwiastka będzie kluczową kwestią.


Dobrze słyszeć takie słowa od kogoś na najwyższym szczeblu i jestem szczerze ciekaw, jak przełoży się to na sposób tworzenia gier przez PlayStation. Podczas wywiadu poruszono także inne kwestie, m.in. plany japońskiego giganta na najbliższe lata. Co ciekawe, planuje on skupić się na filmach opartych na największych markach PlayStation.


Planuję wyciągnąć marki PlayStation poza kategorię gier wideo i wynieść je tak, by siedziały komfortowo w ramach szerszej branży rozrywkowej.


Pełny wywiad z Hermanem Hustem i Hideakim Nishiną znajdziecie na stronie BBC.


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów246

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze