Tajemnice Elden Ring Nightreign odkryte. Dataminerka dokopała się do ważnych informacji dotyczących postaci
FromSoftware słynie z tego, że niczego nie podaje graczom na tacy, zmuszając ich do własnych poszukiwań, zarówno w sensie fizycznym, jak i przeczesywania interfejsu użytkownika. Niekiedy w ten sposób nieświadomi niczego gracze dowiadują się o istotnych statystykach, które wpływają na ich grę. Podobną strategię twórcy obrali w przypadku Elden Ring Nightreign w kwestii klas postaci.
System zdobywania poziomów w serii Dark Souls, jak i Elden Ringu, wymaga od gracza zebrania określonej liczby dusz, by móc jednorazowo wydać je na podniesienie np. inteligencji. Na potrzeby multiplayerowego spin-offu drugiego z podanych tytułów uproszczono levelowanie, sprowadzając je do automatycznego przydzielania wszystkich statystyk. W jaki sposób się to odbywa, było jednak niewiadomą aż do teraz – datamining pozwolił na dokładniejsze poznanie tego, w jaki sposób nasze postacie stają się potężniejsze.
Za zbieraniem danych stoi Zullie the Witch, która przedstawiła swoje odkrycia w powyższym wideo. Nie było to takie proste, bowiem sam Elden Ring Nightreign tylko częściowo informuje gracza o statystykach postaci. Każda klasa posiada inne ich skalowanie, oznaczone literą od D do A, a także S w przypadku najwyższego jego poziomu. I tak np. Egzekutor najlepiej skaluje się ze zręcznością (S), a najgorzej – z inteligencją (D) i wiarą (D). Nie jest zatem powiedziane wprost, jak przekłada się to na konkretne liczby, a poznanie ich wymagało eksperymentowania z grą.
Największym zaskoczeniem systemu zdobywania poziomów jest fakt, że od 12 do 15 poziomu statystyki postaci zwiększają się w minimalny sposób, co czyni inwestycje w nie mniej opłacalną niż w niższe levele. Ponadto tier S nie będzie oznaczać tej samej wartości liczbowej dla każdej ze statystyk na najwyższym poziomie – dla inteligencji ze skalowaniem S będzie to 50 punktów, dla zręczności zaś byłoby to nadal A. Ponadto arkana w ogóle nie rozwijają się wraz z rozgrywką, zachowując dla każdej z postaci stałą wartość.

Jak podaje autorka powyższego materiału, choć nie jest to wiedza, która wywraca Elden Ring Nightreign do góry nogami, to może przydać się w konkretnych sytuacjach. Znając sposób skalowania postaci, możemy np. zastanowić się czy zebrane runy (używając nomenklatury Dark Souls – dusze) nie warto wydać na ulepszenie broni niż na kolejny poziom. Ponadto przydać się to może w ustalaniu, jakie statystyki warto rozwijać najpierw, by stworzyć jak najbardziej optymalny build.
Warto też zauważyć, że powyższe dane mogą w każdej chwili się zdezaktualizować, ponieważ FromSoftware jeszcze nie wypuściło patcha, w którym w szerszym zakresie zabiera się za balans Elden Ring Nightreign. Możliwe zatem, że w przyszłości potrzebny będzie kolejny datamining.
Czytaj dalej
-
Condemned: Criminal Origins zniknęło ze sklepów. Klimatyczny horror dostanie remaster?
-
Znany aktor z Grand Theft Auto 5 jest za tym, by GTA...
-
Silent Hill 2 ponownie sklasyfikowany przez ESRB. Wkrótce premiera na Xboksach...
-
Dyrektor artystyczny Deus Eksa ostro o remasterze. „Co do cholery? To nie powinno...
Jedna odpowiedź do “Tajemnice Elden Ring Nightreign odkryte. Dataminerka dokopała się do ważnych informacji dotyczących postaci”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

I znowu te liczby…3,5 miliona sprzedanych kopii a ilość graczy sukcesywnie spada.
Coś co wymaga czasu,zebraniu informacji,porównania buildów,uczenia się ,nagle trzeba wykonywać pod presją czasu.Nie wiem jak ten eksperyment ma się udać [*]
Na steamie gównoburza trwa w najlepsze ;p,”ja pokonałem tego i tego bossa przed nerfem !! ” i inne pierdoły xd
A ja gram z summonami + 10 i pomijam całkowicie NIghtreign bo tam próżno szukać zawartości i esencji z której słynie ER 🙂