Tajemnice Elden Ring Nightreign odkryte. Dataminerka dokopała się do ważnych informacji dotyczących postaci
Twórcy Elden Ring Nightreign mogli chcieć ukryć dokładne statystyki postaci, lecz datamining pozwolił na ich odkrycie.
FromSoftware słynie z tego, że niczego nie podaje graczom na tacy, zmuszając ich do własnych poszukiwań, zarówno w sensie fizycznym, jak i przeczesywania interfejsu użytkownika. Niekiedy w ten sposób nieświadomi niczego gracze dowiadują się o istotnych statystykach, które wpływają na ich grę. Podobną strategię twórcy obrali w przypadku Elden Ring Nightreign w kwestii klas postaci.
System zdobywania poziomów w serii Dark Souls, jak i Elden Ringu, wymaga od gracza zebrania określonej liczby dusz, by móc jednorazowo wydać je na podniesienie np. inteligencji. Na potrzeby multiplayerowego spin-offu drugiego z podanych tytułów uproszczono levelowanie, sprowadzając je do automatycznego przydzielania wszystkich statystyk. W jaki sposób się to odbywa, było jednak niewiadomą aż do teraz – datamining pozwolił na dokładniejsze poznanie tego, w jaki sposób nasze postacie stają się potężniejsze.
Za zbieraniem danych stoi Zullie the Witch, która przedstawiła swoje odkrycia w powyższym wideo. Nie było to takie proste, bowiem sam Elden Ring Nightreign tylko częściowo informuje gracza o statystykach postaci. Każda klasa posiada inne ich skalowanie, oznaczone literą od D do A, a także S w przypadku najwyższego jego poziomu. I tak np. Egzekutor najlepiej skaluje się ze zręcznością (S), a najgorzej – z inteligencją (D) i wiarą (D). Nie jest zatem powiedziane wprost, jak przekłada się to na konkretne liczby, a poznanie ich wymagało eksperymentowania z grą.
Największym zaskoczeniem systemu zdobywania poziomów jest fakt, że od 12 do 15 poziomu statystyki postaci zwiększają się w minimalny sposób, co czyni inwestycje w nie mniej opłacalną niż w niższe levele. Ponadto tier S nie będzie oznaczać tej samej wartości liczbowej dla każdej ze statystyk na najwyższym poziomie – dla inteligencji ze skalowaniem S będzie to 50 punktów, dla zręczności zaś byłoby to nadal A. Ponadto arkana w ogóle nie rozwijają się wraz z rozgrywką, zachowując dla każdej z postaci stałą wartość.

Jak podaje autorka powyższego materiału, choć nie jest to wiedza, która wywraca Elden Ring Nightreign do góry nogami, to może przydać się w konkretnych sytuacjach. Znając sposób skalowania postaci, możemy np. zastanowić się czy zebrane runy (używając nomenklatury Dark Souls – dusze) nie warto wydać na ulepszenie broni niż na kolejny poziom. Ponadto przydać się to może w ustalaniu, jakie statystyki warto rozwijać najpierw, by stworzyć jak najbardziej optymalny build.
Warto też zauważyć, że powyższe dane mogą w każdej chwili się zdezaktualizować, ponieważ FromSoftware jeszcze nie wypuściło patcha, w którym w szerszym zakresie zabiera się za balans Elden Ring Nightreign. Możliwe zatem, że w przyszłości potrzebny będzie kolejny datamining.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.
Podziel się lub zapisz
