Tak wygląda typowy polski gracz…

Z zaprezentowanych wyników ankiety, w której udział wzięło tysiąc respondentów, wynika, że aż 75% polskich internautów grało „w gry elektroniczne”, w tym 72% kobiet i 78% mężczyzn. Największą grupę graczy – bo aż 30% – stanowią osoby w wieku od 25 do 34 lat. Na drugim miejscu, z wynikiem 26%, znaleźli się ludzie w wieku od 35-49 lat. Aż 11% grających w gry ma ponad 50 lat. Co dziwne: najmniejszą popularnością (10%) wirtualne światy cieszą się wśród badanych w wieku od 15 do 18 lat.
Najchętniej gramy na PC – platformę tę wybrało 84% ankietowanych. Na drugim miejscu są smartfony z wynikiem 51%, a na trzecim przeglądarki (47%) Na konsolach gra 28% osób, na serwisach społecznościowych 21% a na tabletach 9%. Z kolei na X360 i PS3 – z których korzysta się najrzadziej – grają przede wszystkim mężczyźni. Natomiast kobiety preferują produkcje rodem z Facebooka, gry przeglądarkowe i smartfonowe. 10% pytanych spędza na wirtualnej rozrywce 20 godzin tygodniowo.
Z ankiety wynika także, że jedynie 32% ankietowanych płaci za gry, z czego 40% przeznacza pieniądze na produkcje konsolowe. Zaledwie 7% badanych wydało na gry ponad 100 zł, a aż 29% w ciągu miesiąca nie wydaje nic. Najczęstszym miejscem naszych zakupów są sklepy zwykłe (68%) i internetowe (29%). W ciągu ostatnich 30 dni „zdecydowana większość” osób nie nabyła żadnej gry. Najczęściej gra się w domu – tą opcję preferuje aż 96% ankietowanych.
30% ankietowanych woli grać w trybie dla pojedynczego gracza, tyle samo w multi. Pierwszy wariant wolą ponoć starsi gracze.
W ankiecie poruszono także kwestię reklam w grach. 18% badanych zetknęło się z nimi, podczas gdy 20% ich nie zauważa. 67% osób stwierdziło, że obecność reklam ich irytuje, natomiast 33% uważa, że dzięki temu gry są tańsze. 26% pytanych reklamy nie przeszkadzają, a 17% twierdzi, że zwiększają realizm rozgrywki.
60% ankietowanych uważa, iż wpływ gier na ich życie nie jest ani pozytywny, ani też negatywny. 14% twierdzi, że wpływ jest zdecydowanie pozytywny, a 7%, że zdecydowanie negatywny.
Czytaj dalej
-
Premiera Terminator 2D: No Fate opóźniona. Powodem problemy z zawartością edycji...
-
„Skyrimowa babcia” znów kończy karierę. To ma być definitywny koniec jej...
-
Twórcy Resident Evil Requiem mają wątpliwości, czy ich gra straszy....
-
Powstaje nowa gra ze świata „Władcy Pierścieni”? Szykuje się konkurencja...
48 odpowiedzi do “Tak wygląda typowy polski gracz…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dzisiaj w Warszawie rozpoczęła się konferencja Game Industry Trends 2011. W jej trakcie zaprezentowano wyniki badań, które mają pokazać, jak wygląda typowy polski gracz.
PC RULEZ!!!
„jedynie 32% ankietowanych płaci za gry” hahahah xD
Piece w Polsce rządzą:) I Dobrze.
PC rulez, niestety piractwo też.
„a 17% twierdzi, że zwiększają realizm rozgrywki” Gram w BF’a 3, jestem przygnieciony do ściany i co widze? Reklama KFC, w piątki frytki gratis!
A podobno konsole stanowia 80% rynku 😉
@asasyn09|Nie w Polsce. Jeszcze nie…
Po co tracic na to czas, skoro to nie ma zadnego realnego odbicia? 1000 osob, kogo to interesuje? Pytanie sie tak malej liczby osob, zeby potem mowic jak to sie ma do ogolu jest iracjonalne. To tak jak ze spisem powszechnym. Garstka osob miala dostep do pytania o wyznanie. Potem sie mowi, ze wiekszosc Polakow to i tamto, kiedy za wiekszosc odpowiada znaczna mniejszosc.
asasyn09 – Polska mimo wszystko nie jest pępkiem świata. W szczególności tego rynku.
Żeczywiście reklamy dodają realizmu . W internecie jest mod do call of duty mw 2 że na wszystkich mapach są reklamy z telepizzy , auchana itp itd ulotki
bzdura goni bzdurę, „najmniejszą popularnością (10%) wirtualne światy cieszą się wśród badanych w wieku od 15 do 18 la” to mnie już kompletnie dobiło
@EZptrE|Amen.
15-18 lat=10 % Chyba ankieta była jedną z tych wyskakujących nagle przy byle kliknięciu na stronie i mały odłam tak młodych ludzi ją wypełnił 🙂
A gdzie wiek 11-14?:D Ja mam 14 lat a w dużo gier gram 😀
Gdzie przedział między 18-25? W ogóle gdzie ta ankieta była robiona, bo jakoś kompletnie o niej nie słyszałem. Chyba że jak to wspomniał michalpypek wyskakiwała na jakiejś stronie nagle to się wyłącząło albo się nawet nie dowiadywał człowiek o niej, bo adblock zadziałał. 😛 Tego typu ankiety powinny przeprowadzać serwisy branżowe wg. mnie. 🙂 Bardziej rzetelna wiedza z nich będzie.
ema – polecam spytanie wujka google o termin „reprezentatywność” i nie ośmieszanie się publicznie. A co do samych badan – co dziesiaty pietnastolatek gra w gry? Taaa, noo jasne.
„najmniejszą popularnością (10%) wirtualne światy cieszą się wśród badanych w wieku od 15 do 18 lat.” – Ktoś coś chyba kombinował przy tych wynikach…
„… wynika, że aż 75% polskich internautów grało „w gry elektroniczne”, w tym 72% kobiet i 78% mężczyzn.” |72% + 78% = 150%. Tylko w Polsce wyrabiamy wszystko ponad normę 😀
Osobom które twierdzą że wielkość próby za mała (1000 osób), albo że nic o tym nie słyszeli i takie badania powinny być wykonywane wśród zainteresowanych osób, polecam zapoznanie się z tematem 'Badań reprezentacyjnych’. Tego typu badania NIE powinny obejmować np. stron takich jak CDA czy innych portali branżowych, co więcej wielkość próby (liczba osób biorąca udział w badaniu) wcale nie musi być ogromna żeby być reprezentacyjną.
@Mute – Mam nadzieję, że to miał być jakiś żart…
@Mute Nie chciałbym cie obraża, ale tu chodzi o 72% z kobiet i 78% z mężczyzn.
ehh Mute, 78% mezczyzn gra, a 22% mezczyzn NIE gra. To samo z kobitkami: 72% kobiet gra, a nie gra 28% A potem placz ze matura z matmy obowiazkowa =p
@Mute -_-, a tak btw 95% danych procentowych to bzdury 😀
thug mało prawdopodobne że wyniki są naciągane…|post dodano po 15 a do tej pory „przecięty” gracz w wieku 15 – 18 lat siedzi w szkole 🙁
Heh, jak ja nienawidzę takich wybitnie nieobiektywnych badań. Grupa reprezentatywana wywołuje u mnie kolkę ze śmiechu. Wygląda na to, że jestem nietypowym polskim graczem, wręcz alienem… co jest po części prawdą xD
Co oni pier… bredzą? Sonda o kant stołu rozbić ^^ Chociaż zauważyłem, że niewiele moich kumpli jakoś intensywnie ciska na kompie/konsolach ^^
Wychodzi na to że osobami grającymi w wieku 15-18 lat jest tylko ~100 ankietowanych = gupoty.
Jak zawsze ankieta daje chore wyniki…
@ Ike|Twoje spostrzeżenie mnie powala. Szkoda tylko, że nie wziąłeś pod uwagę, że w ankiecie brało udział 1000 (słownie – tysiąc – bo nie wiem czy trudno to dostrzec w pierwszym zdaniu…) osób. A przecież Polska liczy sobie ponad 36 milionów ludzi! Więc skoro osoby takie jak Ty czy ja nie zostały wypytane, to sądzę, że gdyby przeprowadzić tą ankietę w każdym zakątku Polski, wyniki zmieniłyby się diametralnie. Wiadomo, że mnóstwo osób swoją przygodę z grami zaczyna, będąc nastolatkami.
A już odnosząc się do samej ankiety – nikomu niepotrzebne i wprowadzające w błąd brednie, jak zwykle :/
Typowy polski gracz – obiektywny raport:|Gracz 1:|- Czy jesteś fanem gier?|- Taaaa, no gram, gram, na Facebooku na przykład grałem… kiedyś… no i tego… Dużo, bardzo dużo gram na przykład na komórce w te no… tego… Angry Birds i hardcorowo w Snake’a pocinam. I w ogóle technologia mnie interesuje, o konsolach słyszałem na przykład.|Gracz 2:|- Czy gra pan w gry?|- Nie, wyrosłem, aktualnie gram na skrzypcach.
@tymikolo Statystyka to poważny dział matematyki, jeśli weźmie się odpowiednią grupę reprezentatywną to przy 1000 osób nie powinno być rozbieżności większych niż 10 % (a i to bardzo dużo). Spójrz na prognozy wyników wyborów. Oczywiście zakładając, że ankiety nie robił partacz.
Mnie nikt o nic takiego nie pytał, obstawiam że 99,9% ludzi stąd także, zatem w cztery litery możecie sobie coś takiego wsadzić.
Statystycznie 94% ludzi wierzy w statystyki, dlatego są tak popularne….|Według tej ankiety jest ze mnie około 40% statystycznego gracza
My młodzi dajmy tylko 10 % to kpina jest . Tą ankietę to chyba w Niemcach robili gdzie co druga gra jest zakazana …. Masakra . Typowy nastolatek przychodzi ze szkoły i katuje All Day All night w mario . A oni pierd****ą że my tylko 10% stanowimy ?! Masakra
mixON@ zamiast gier weź do ręki słownik (Niemcach-Facepalm)
Większośc z was nie rozumie słowa ankieta lub statystyka. badają setkę ludzi i wg. nich jest statystyka, nie sprawdzają całej społeczności graczy. wg. mnie takie ankiety są trochę naciągane gdyż można iść do mamra i zrobić tam ankietę na temat narkotyków i okaże się że 98% wg. statystyk są ćpunami 🙂
bognar – Ty również nie rozumiesz słowa ankieta lub statystyka. Niemożliwe jest zbadanie społeczności graczy, bo jest ona grupą dużą. Statystyka polega właśnie dokładnie na tym, że nie bada się całej społeczności – a wybiera się z niej REPREZENTATYWNĄ grupę (np. 1000 osób, wybranych np. losowo). Przy dobrze wykonanych badaniach statystyka tej grupy daje nam obraz całości. tymikolo i bognar myślą, że błysnęli, a bredzą, bo nie mają pojęcia o statystyce, o której słusznie tu OskiOski napisał.
Jeżeli ktoś tak jak KZ197 chwali się swoja niewiedzą odnośnie statystyki i sposobu przeprowadzania takich badań to dobrze, idioci są potrzebni jako nawóz. Takie badania robi się na próbach, które oddają występowanie konkretnych grup wiekowych w kraju. Robi się przeważnie droga telefoniczną gdzie numer jest generowany losowo (nie, nikt nie czyta książki telefonicznej) i wśród osób PEŁNOLETNICH ponieważ tego wymaga polskie prawo, chyba, że ankieta jest skierowana do niepełnoletnich. Błąd statystyczny to 3%
Dodajmy jeszcze syndrom polaka, gdzie nawet na ankietach lubi tuszować informację, z obawy, że ktoś domyśli się że to ich 😀
Imo jak daja do ankiety dla GRACZY produkcje takie jak gry przeglądarkowe i smartfonowe, to do graczy jeszcze trzeba dodac tych z tamagoci (czy jak to sie tam pisze. Co? Przeciez to gra elektroniczna xD) i grajacych w gry hazardowe (na automatach). Nie zebym mowil ze gry przeglądarkowe i smartfonowe sa zle, ale imo do tzw. gamingu to sie nie zalicza …
A i jeszcze nie bylo info ile ludzi gra w Flipery (mechaniczne) 😉
@AL666MAGGOTTo są badania rynkowe, a rynek należy do casuali. Ergo…
Najlepsze jest stwierdzenie: „17% ankietowanych twierdzi, że reklamy zwiększają realizm rozgrywki.” LOL
@Wuwu|bo w pewnym sensie to prawda, jak np. w „enter the matrix” na ścianie była reklama nvidii… 😛 Daaaaawne czasy ;d
@Wuwu1978 taki jest fakt. Formą reklamy jest nie tylko „plakat” ale i umieszczenie nazwy lub modelu reklamowanego przedmiotu. NFS gdzie jest Poreshe, Nnissaro albo BWM było by lipą prawda? A strzelanie z Kaszlanikowa, Hansa and Klosa lub Berekki było by kpiną. A FIFA z fikcyjnymi zespołami i nazwiskami zawodników? Postaci takie jak np. Batman, Riddic itd. nie tylko korzystają z wizerunku, ale reklamują też wypuszczane później bądź wcześniej komiksy, filmy itp. Reklamy jak widać czasami są potrzebne.
A jak ja mam 14 lat i jestem dziewczyną to się nie liczę?! żartuje:) No cóż przewaga pcta wogole mnie nie dziwi, ale to, że osoby w mniej więcej moim wieku gra tylko 10% procent? Taaaa to trochę zaskakujące….O.o