Telltale Games właśnie bardzo się skurczyło i możliwe, że to koniec [UPDATE: The Walking Dead również skasowane]
![Telltale Games właśnie bardzo się skurczyło i możliwe, że to koniec [UPDATE: The Walking Dead również skasowane]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/ee02af6c-2e68-4b64-9db8-9043be984cc9.jpeg)
Gamasutra podała przed chwilą, że nagły wysyp postów pracowników Telltale w mediach społecznościowych wskazuje na to, że studio zostało właśnie zamknięte. The Verge chwilę później sprostowało, że co prawda faktycznie w studiu odpowiedzialnym m.in. za The Walking Dead i The Wolf Among Us nastąpiły zwolnienia, faktycznie na masową skalę, ale nie oznacza to śmierci firmy.
Pracę kontynuować będzie zespół złożony z 25 osób – co stawia oczywiście pod znakiem zapytania każdy z kilku projektów, w które zaangażowane było/jest studio. Trudno wyobrazić sobie, żeby ukazało się wszystko, co zapowiedziano: pozostałe odcinki finałowego sezonu The Walking Dead, drugi sezon The Wolf Among Us, drugi sezon Gry o tron oraz gra w uniwersum Stranger Things.
A miało być tak pięknie – po odchudzeniu ekipy o jedną czwartą studio miało przesiąść się na nowy silnik i skupić się na jakości przygotowywanych projektów. No nic – z niepokojem (głównie o Bigby’ego) czekamy na rozwój wydarzeń.
[AKTUALIZACJA]
Sądząc po raporcie USGamera, niepokój jest słuszny – anonimowe źródło bliskie sprawie poinformowało serwis, że włodarze studia zlożyli wniosek o ogłoszenie upadłości, a drugi sezon The Wolf Among Us oraz telltale’owe Stranger Things zostały skasowane.
[AKTUALIZACJA 2]
Joe Parlock (m.in. The Telegraph, Official PlayStation Magazine, Polygon) podaje, że studio dokończy tylko The Walking Dead i zostanie zamknięte. Mało tego – ponoć Telltale o mało nie zniknęło już kilka miesięcy temu. Do skutku nie doszła umowa z Netfliksem, która miała uratować firmę. Ponoć prawie wszystkie projekty studia – oprócz pierwszego sezonu The Walking Dead i Minecrafta – były finansowymi klapami. Zwłaszcza Batman.
[AKTUALIZACJA 3]
Oficjalne oświadczenie Telltale:
Telltale Games podjęło dzisiaj trudną decyzję zamknięcia studia po roku wyzwań, którym nie dało się sprostać. Większość pracowników firmy dostało dzisiaj wypowiedzenie, a mała grupa 25 osób pozostanie, by wypełnić zobowiązania firmy wobec zarządu i partnerów. Prezes Pete Hawley wydał następujące oświadczenie: „To był niezwykle trudny rok dla Telltale. Próbowaliśmy skierować firmę na nową drogą, ale niestety zabrakło nam czasu, by dotrzeć do celu. Wydaliśmy w tym roku jedną z najlepszych rzeczy, jakie zrobiliśmy, i otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii od graczy. Ostatecznie jednak nie przełożyło się to na sprzedaż. Z ciężkim sercem patrzymy dzisiaj, jak nasi przyjaciele odchodzą, by rozpowszechnić w branży growej nasz sposób opowiadania historii.“ W nadchodzących tygodniach Telltale wyda dalsze oświadczenia dotyczące tytułów w portfolio firmy.
[AKTUALIZACJA 4]
Kilka różnych źródeł – między innymi powiązanych z tymi cytowanymi powyżej – podaje, że ostatni sezon The Walking Dead również został skasowany. Możliwe, że pozostałe 25 osób pracuje nad Minecraft Story Mode dla Netfliksa.
Czytaj dalej
78 odpowiedzi do “Telltale Games właśnie bardzo się skurczyło i możliwe, że to koniec [UPDATE: The Walking Dead również skasowane]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Można w dużej mierze podziękować youtuberom za taki stan rzeczy i ich dobiorcom, oczywiście. Po co kupować, płacić, lepiej sobie obejrzeć, przecież to nie piractwo…
@batnam|Gdyby nie youtuberzy, to pierwsze TWD nie odniosłoby takiego sukcesu.
Z jednej strony niektóre ich gry były naprawdę dobre (Wolf Among Us, TWD 1 sezon), ale reszta była bardzo biedna. Mało interaktywności, bardzo mało wyborów które naprawdę miały znaczenie.|Poza tym, serio 250 osób do takich gier? To co te osoby robiły? Pirania robi rpgi z otwartym światem w składzie ~30-50 osób (wielkość ekipy podczas prac nad Elexem), ba chyba nawet Redzi mieli mniej ludzi gdy pracowali nad Wiedźminem 3.
A tak się cieszyłem na Wolfa 2 🙁
Grałem w 1 odcinek WD, 2 odcinki Minecrafta i cały sezon GoT. Poza WD reszta to straszna słabizna. GoT to już porażka po całej linii i najbardziej wkurzająca gra w jaką grałem.
Bardzo mi z tego powodu wszystko jedno.
Kurła – W sumie nie dałem dużo za TWD (90zł za wszystkie sezony wraz z najnowszym) ale mimo wszystko jestem zniesmaczony, to mendy, a żeby im się ten NEtflix nie udał
Ale mimo wszystko szkoda TWD sezon 1 i 2 podały mi się znacznie bardziej niż najnowsze dzieło Davida Cage-a za które trzeba było zapłacić jednak sporo więcej niż za gry TT
spoko
Mało kto o tym pisze, ale TTG potraktowało swoich pracowników w sposób karygodny. Okazuje się, że nie dostaną żadnej pomocy przy szukaniu pracy, nie dostaną ostatniej wypłaty, rejon, w którym znajduje się firma ma wysokie opłaty, więc wielu znalazło się w poważnych problemach finansowych. Szczytem było zatrudnianie nowych ludzi… tydzień temu, w tym niektórzy zdążyli zmienić już miejsve zamieszkania. Pracownicy w momencie, gdy dowiedzoeli się o zamknięciu dostali 30 minut na opuszczenie biura.
To zawsze były gry bardziej niszowe, do tego na pewno masowo piracone. Dodajmy fakt że nie każdy lubi wydania sezonowe gier i nie chce czekać na kolejny kawałek gry. Ja osobiście grałem w 2 sezony twd i the wolf among us. Potem mi się to przejadło i przestałem się interesować.
I bardzo dobrze, trzymam teraz kciuki żeby prawa do ICH nielicznych marek przejął ktoś ogarnięty.
@Deadwing „Bardzo mi z tego powodu wszystko jedno.” – zła konstrukcja zdania. Jak możesz zaznaczać słowo „bardzo” jeżeli jest ci to „obojętne” ?
Walking Dead sezon 1 i wolf among us były dobrymi grami – reszta to strata czasu. Dziwne, że tak długo się trzymali na rynku
Pewnie wina Papkina, nie wytrzymali jego kolejnej deklaracji że nie bedzie recenzował ich gier.
@cali r/woooosh
Oby ktoś licencje do WAU przejął, to było coś wspaniałego. Poza tym to szkoda ich, ale na dobrą sprawę te gry były od 6 lat z taką samą, trochę już przestarzałą strukturą, i nic dziwnego, że nikt nie chciał już tego kupować.
Bardzo dobrze! Może teraz Sama i Maxa dostanie ktoś, kto faktycznie robi gry
Nie będę płakał po Telltale, TWD było świetne ale nie można masowo robić gier w jednym stylu które różnią się tylko osadzonym uniwersum. Kto się nie rozwija ten się cofa. Lepiej dla rynku.
250 osób? Ja myślałem, że te wszystkie 'interaktywne filmy’ robił jakiś dziesięcioosobowy skład. 250 osób spokojnie mogło wydawać co roku jedną przygodówkę na wysokim poziomie.
Ja nie jest zdziwiony, jechali na tej samej formule i silniku od lat, mieli się przenieść na nowy engine, ale zmiany poczyniono jak widać za późno.
No to Bye Bigby :[
Szkoda contentu…
Koszmarna wiadomość. Lubiłem ich gry. Poza tym serio ludzie piszą, że nic dziwnego, bo wydawali wciąż to samo? Wut? Graliście w Asasyny, Far Cry’e, GTA, FIFE, CODa czy inny syf typu WWE? Przecież oni też masowo robią w kółko to samo, a jakoś dalej niestety istnieją.
@deanambrose|O CoDach, czy Fife się wypowiedzieć nie mogę, bo w jedną nie gram wcale, a w drugą tak sporadycznie że wszystkie od kilku lat wyglądają dla mnie tak samo. Ale te wszystkie tasiemce się powoli (choć zdarza się jakaś większa zmiana, jak choćby przy AC Origins), ale powoli rozwijają. Pod różnymi względami, czasem graficznie, czasem gameplayowo.|TellTale z kolei swój szczyt miało w TWD1. Nie pamiętam, żeby żadna ich gra potem miała zbieranie i wykorzystanie przedmiotów. Graficznie bez zmian. …
… Gra mimo że oferowała wybory, to na dobrą sprawę nic nie zmieniały. Wybór uratować X czy Y? Spoko, ten drugi i tak zginie w następnym epizodzie, bo przecież za dużo trzeba byłoby zmieniać historię pod 2 postacie. I takich sytuacji było bardzo wiele, szczególnie w TWD.|Więc dostawaliśmy coś, co wyglądało tak sobie, interaktywności 0, wyborów 0, to chociaż historia sama w sobie powinna wgniatać w fotel. No cóż, tak działo się rzadziej niż częściej.
Nikt nie mówi o kolejnym problemie – co z grami kupionymi bezpośrednio u TellTale i przypisanymi do ich systemu??
Kurcze szkoda noo jestem załamany. Myślałem że chociaż domkną historię Clementine. Popełnili moim zdaniem taki błąd że po sukcesie 1 sezonu tWD nabrali za dużo gier i robili je na jedno kopyto tylko fabuła inna i całe uniwersum. Ludziom się to porostu znudziło a oni dalej nowe licencje brali. ahh szkoda mi twd