Telltale Games właśnie bardzo się skurczyło i możliwe, że to koniec [UPDATE: The Walking Dead również skasowane]

Telltale Games właśnie bardzo się skurczyło i możliwe, że to koniec [UPDATE: The Walking Dead również skasowane]
Z około 250 pracowników do około 25. Dlaczego? Podobno prawie wszystkie projekty studia były finansowymi klapami.

Gamasutra podała przed chwilą, że nagły wysyp postów pracowników Telltale w mediach społecznościowych wskazuje na to, że studio zostało właśnie zamknięte. The Verge chwilę później sprostowało, że co prawda faktycznie w studiu odpowiedzialnym m.in. za The Walking Dead i The Wolf Among Us nastąpiły zwolnienia, faktycznie na masową skalę, ale nie oznacza to śmierci firmy.

Pracę kontynuować będzie zespół złożony z 25 osób – co stawia oczywiście pod znakiem zapytania każdy z kilku projektów, w które zaangażowane było/jest studio. Trudno wyobrazić sobie, żeby ukazało się wszystko, co zapowiedziano: pozostałe odcinki finałowego sezonu The Walking Dead, drugi sezon The Wolf Among Us, drugi sezon Gry o tron oraz gra w uniwersum Stranger Things.

A miało być tak pięknie – po odchudzeniu ekipy o jedną czwartą studio miało przesiąść się na nowy silnik i skupić się na jakości przygotowywanych projektów. No nic – z niepokojem (głównie o Bigby’ego) czekamy na rozwój wydarzeń.

[AKTUALIZACJA]

Sądząc po raporcie USGamera, niepokój jest słuszny – anonimowe źródło bliskie sprawie poinformowało serwis, że włodarze studia zlożyli wniosek o ogłoszenie upadłości, a drugi sezon The Wolf Among Us oraz telltale’owe Stranger Things zostały skasowane.

[AKTUALIZACJA 2]

Joe Parlock (m.in. The Telegraph, Official PlayStation Magazine, Polygon) podaje, że studio dokończy tylko The Walking Dead i zostanie zamknięte. Mało tego – ponoć Telltale o mało nie zniknęło już kilka miesięcy temu. Do skutku nie doszła umowa z Netfliksem, która miała uratować firmę. Ponoć prawie wszystkie projekty studia – oprócz pierwszego sezonu The Walking Dead i Minecrafta – były finansowymi klapami. Zwłaszcza Batman.

[AKTUALIZACJA 3]

Oficjalne oświadczenie Telltale:

Telltale Games podjęło dzisiaj trudną decyzję zamknięcia studia po roku wyzwań, którym nie dało się sprostać. Większość pracowników firmy dostało dzisiaj wypowiedzenie, a mała grupa 25 osób pozostanie, by wypełnić zobowiązania firmy wobec zarządu i partnerów. Prezes Pete Hawley wydał następujące oświadczenie: „To był niezwykle trudny rok dla Telltale. Próbowaliśmy skierować firmę na nową drogą, ale niestety zabrakło nam czasu, by dotrzeć do celu. Wydaliśmy w tym roku jedną z najlepszych rzeczy, jakie zrobiliśmy, i otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii od graczy. Ostatecznie jednak nie przełożyło się to na sprzedaż. Z ciężkim sercem patrzymy dzisiaj, jak nasi przyjaciele odchodzą, by rozpowszechnić w branży growej nasz sposób opowiadania historii.“ W nadchodzących tygodniach Telltale wyda dalsze oświadczenia dotyczące tytułów w portfolio firmy.

[AKTUALIZACJA 4]

Kilka różnych źródeł – między innymi powiązanych z tymi cytowanymi powyżej – podaje, że ostatni sezon The Walking Dead również został skasowany. Możliwe, że pozostałe 25 osób pracuje nad Minecraft Story Mode dla Netfliksa.

78 odpowiedzi do “Telltale Games właśnie bardzo się skurczyło i możliwe, że to koniec [UPDATE: The Walking Dead również skasowane]”

  1. Z około 250 pracowników do około 25.

  2. Jedynie tego Wilka szkoda, bo jedynka naprawdę im wyszła i była chyba ich najlepszym interaktywnym serialem.

  3. Trzeba było iść w jakość, a nie ilość. Od czasów „wzruszającego arcydzieła” (a raczej zwyczajnie bardzo dobrej gry) jakim było The Walking Dead (i jeszcze parę ich kolejnych tytułów), studio zmieniło się w kolejnego taśmowego producenta. Tworzenie prawie takich samych gier, ale z inną fabułą często nie wychodzi na dobre, zwłaszcza, jak rozgrywka jest tak prosta i właściwie jest to „serial”, który można sobie spokojnie zobaczyć u kogoś na YT (czego nie popieram).

  4. Wybaczcie, nie jestem w temacie – to wszystkie odcinkowe TWD, Minecrafty, Batmany i inne Borderlandsy się nie zwróciły, czy jak? Złe zarządzanie, za dużo ludzi, za dużo projektów, za mało zysków?

  5. Dawid „spikain” Bojarski 21 września 2018 o 20:14

    @Krolek: zobacz drugą aktualizację. Na to wygląda.

  6. O lol…

  7. SomekindofDevil 21 września 2018 o 20:23

    Czy to znaczy, że Papkin skacze z radości, że już nie będzie musiał recenzować ich potworków?

  8. Nie dziwię się. Gdyby nasze wybory miały prawdziwy wpływ na grę to na pewno też by się to lepiej sprzedawało. Do tego stary silnik graficzny też nie pomagał. Ludzie tego nie kupowali też ze względu ma wydawanie w odcinkach.

  9. Niewiarygodne. W każdy ich tytuł grało mi się wyśmienicie. Nie mogę w to uwierzyć, dlaczego tak się stało? Przecież nikt nigdy by nawet nie pomyślał, że Telltale może zostać zamknięte…

  10. Uważam, że do porażek tego typu tytułów (a w konsekwencji i developerów) bardzo dokładają się youtuberzy. Ludzie „grają na youtubie” i potem nikt już nie ma chęci na kupno.|Szkoda [*]

  11. @ja0lek No i wielu wolało obejrzeć to na youtube, bo to prawie filmy były a nie gry ;p

  12. Trochę xD a trochę smuteg bo praktycznie nikt nie robi już dzisiaj ,,przygodówek”. A pamiętam jak TWD wygrało tytuł gry roku 2012…

  13. Pierwszy The Walking Dead i Wolf Among Us były świetne. Dziwię się, że tylko ten pierwszy odniósł sukces. Reszta ich gier wyglądała mi na żerowanie na licencjach i klepaniu wszystkiego na jedno kopyto. Szkoda ich.

  14. @Pecetowiec Pamiętam jak ten hype na tą grę trochę wkurzał 😛 | @spamer @DETHKARZ Gry od Quantic Dream i Until Dawn dały radę, dlatego że gracz miał wpływ, jaką drogą pójdzie „interaktywny film”. Natomiast w grach Teltale jedyny wpływ, jaki mieliśmy to na dialogi.

  15. mateusz, dzieje sie!

  16. Dla mnie pierwszy sezon WD od nich było jedną z najlepszych gier poprzedniej generacji. Szkoda, bo widać było u nich znudzenie materiału. Na plus mają u mnie rozwinięcie gatunku point and click w kierunku akcji. No i szkoda Wolfa 2..

  17. Kurde będę płakać za Wolf Among Us bo to po prostu ciekawa fabuła była i chętnie bym obejrzała kontynuacje a tu nic z tego 🙁 No i specjalnie napisałam „obejrzałam” bo dla mnie te gry były jak serial, więc oglądałam je na YT, zwłaszcza, że ich gierki nie należały do zbyt tanich w porównaniu do godzin rozgrywki jakie oferowały. Więc w sumie było to do przewidzenia, że tak skończą, ale szkoda, że tak szybko bo dużo niedokończonych historii zostawią.

  18. @Pecetowiec|Interaktywne seriale od Telltale i tak nie były przygodówkami. I ktoś tam jeszcze robi. Chociażby Daedalic Entertainment, czy KING Art Games. Choć w cieniu, klasyczne point & clicki nie są martwe i stale wychodzą nowe pozycje.

  19. Czyli Papkin rzeczywiście nie zrecenzuje już żadnych gier Tltl.

  20. Tak to jest, jak zamiast zrobić 1 projekt będąc takim małym studiem, to zaczyna się kilka naraz. A potem dziwią się, że firma padła.

  21. ChowChowMurphy 21 września 2018 o 21:26

    Sezon drugi TWD był w zdecydowanej większości badziewiem, pisanym chyba na kolanie w WC w samolocie, a sposób w jaki skwitowano jego zakończenia w New Frontier był już taką wisienką na tym zepsutym torcie i dość konkretnym strzałem w policzki fanów. Nawet ładnie im się ten policzek zwrócił.

  22. Po pierwsze – kondolencje dla Papkina. To już koniec Sama i Maksa…Po drugie – można się było spodziewać jakichś cięć, ale upadłość to jednak szok. No ale cóż, studio za szybko się rozwinęło i chwytało zbyt wiele licencji na raz. W 2013 mieli 100 pracowników, w 2017 już 400. A kolejne gry były coraz słabsze. Game of Thrones miało koszmarne QTE i było niezgodne zarówno z kanonem książek, jak i serialu. Tales from Borderlands irytowało na każdym kroku, a Batman ponoć zawiódł na każdym froncie…

  23. Rest in RIP Pieces… wpisujcie miasta

  24. RIP Sam i Maks 🙁

  25. Może dlatego że to nie były gry? Tylko interaktywne opowiadania?

  26. @DaeL Batman (przynajmniej pierwszy sezon) był świetny. Fani Batmana, którzy siedzą w komiksach i czytają jego przygody, doceniają inne podejście do historii, zabawę postaciami… Ale jak dowalić, to dowalić, nie? „Nie wiem, ale się wypowiem”.

  27. Mnie po prostu wkurza dzielenie na epizody i marna jakość ich gier od strony technicznej. Dlatego czekam na pełny sezon i obniżki cen. Sami są sobie winni.

  28. Wczoraj przeczytałem Krew, pot i piksele. Po tej lekturze domyślam się, że z firmy wylecą ludzie, którzy poświęcili wszystko dla firmy. To jest bezduszny biznes, a my podczas grania widzimy tylko gotowy produkt, czyli jedną stronę medalu. Nie zdajemy sobie sprawy, z tego, przez jakie piekło musieli przejść developerzy podczas pracy nad danym tytułem.

  29. ajst47 – tak się kończy poświęcanie „wszystkiego” łącznie ze zdrowiem i rodziną dla korpo.

  30. @ajst47|Też właśnie czytam „Krew, pot i piksele” i ta książka to pierwsze o czym pomyślałem czytając tego newsa.

  31. Niestety od dłuższego czasu Telltale nie kojarzył mi się już z przebojowymi przygodami lagomorfa i jego wiernego przyjaciela, a właśnie z tandetą. Walking Dead było przebojowe, ale ta sama formuła, poziom prezentacji i mechanizmy były kopiowane do wszystkiego, od Back to the Future po Batmana. Wolf Among Us to był wyjątek od reguły. Co kolejny tytuł Telltale, to już oczekiwałem powoli wydawanych epizodów, słabej oprawy graficznej, minimalnej interaktywności, etc. Każdy tytuł miał podobne, wkurzające wady.

  32. @SilentBob – dlaczego od razu dowalić? Co najmniej jakbym miał jakiś interes w zmieszaniu tej gry z błotem. A ja tymczasem stwierdzam tylko, że takie były o grze opinie. Nawet napisałem „ponoć”, bo to jedyna (oprócz Minecrafta) przygodówka Telltale, w którą nie grałem. Ale oceny prasowe były słabe. CDA dało 6/10 jeśli dobrze pamiętam, podobnie było za granicą. Metacritic pokazuje, że gracze też zbyt wysoko gry nie ocenili. Jeśli znalazła się jakaś nisza dla niej, to spoko. Ale klapa była.

  33. Robienie tego samego przez X lat, bez jakichkolwiek zmian wydając to samo w innych szatach? No któż by się spodziewał.

  34. Brak wieści o Wolfie…..To jest jak kopniak z glana w jaja.Ehhh.Szkoda.Oby twórcy life is strange odkupili licencję.W sumie to ktokolwiek kompetentny.

  35. Jakiś wspaniałych gier nie robili, ale bez nich jakoś tak pusto i smutno będzie.

  36. polityka na ilość a nie na jakość zawsze się źle kończy. szkoda bo TWD1 byl świetny i TWAU również ale tak naprawdę to by bylo na tyle. szkoda ich ale sami sa sobie winni brak innowacyjności, rozwoju i dojenie graczy w koncu sie zemsci. szkoda TWAU2 ale jeżeli mieli by podobnie swoimi zachlannymi lapskami beszczescic to moze i lepiej.

  37. @SilentBob to zalezy mi i kilku osobom ktore mialy kontakt z batmanem akurat te ich opowiesc uwaza za slaba tym bardziej ze rocksteady od kilku lat przyzwyczailo ludzi do swojej wersji batmana ktory chyba najbardziej przypadl do gustu i duzo nawiazywal do tego co bylo w komiksach najlepsze na przestrzeni prawie 80 lat

  38. Uff,myslałem ze chodzi o Traveller’s Tales.Przygodówki to nie moja bajka.

  39. – Rób gry pokroju film, często raczej niezbyt interaktywne poza paroma dialogami i maszowaniem E|- Dziel je na epizody zamiast od razu wydawać całość przez co połowa graczy zapomni o tytule w przerwach pomiędzy odcinkami|- „Your choices matter”|A później nikt tego nie kupuje bo lepiej obejrzeć ulubionego youtubera/streamera bo to i tak praktycznie film bez gameplayu

  40. Teraz się okazuje, że prawdopodobnie TWD S4 też nie dokończą…

  41. Cóż, o ile w pierwszym TWD były jeszcze jakieś prościutkie zagadki logiczne i dało na każdym etapie dało się zwiedzać obszar, to w 3 sezonie postawiono bardziej na interaktywne cut scenki. Udział gracza był minimalny, jeśli w pozostałych ich grach było równie mizernie to nie dziwię się, że ludzie nie chcą za to płacić, choćby nie wiem jak historia była dopracowana. Gracze chcą grać, a nie śledzić tylko losy bohaterów.

  42. Szkoda pracowników, ale może teraz branża stwierdzi, że dojenie z ludzi kasy poprzez wydawanie tej samej, pociętej na kawałki gry to wcale nie taki dobry pomysł. Oby moda na takie chamskie biznesowe zagrywki umarła razem z Telltale. Teraz tylko czekam na info od EA, że sieciowe tasiemce z lootboxami i toną DLC są nieopłacalne 😛

  43. Dobrze zrozumiałem? Nie doczekamy się nawet zakończenia przygód Clementine (aktualizacja 4)? |Co do samego studia wielka szkoda, czekałem na Wilka jeśli chodzi o kolejną grę, ale widocznie się nie doczekam. |Telltale powinno połączyć narrację z rozgrywką, a nie serwować nam co chwilę interaktywne cutscenki. (Life is Strange pod tym względem fajnie wyglądało, narracja przeplatana z rozgrywką, a nie cutscenki z wyborami i QTE)

  44. Wiem że jest modne nabijanie się z „interaktywnych filmów” jakie robiło Telltale, ale koniec końców była to jakaś różnorodność na rynku, pewna nisza. Lubię gry które skupiają się tylko i wyłącznie na gameplay’u, ale w Wolf Among Us grało mi się przyjemnie, pierwszy sezon Walking Dead miał swoje momenty a Tales From Borderlands to nadal jedna z najlepszych komedii w formie gry. Ludzie narzekający że te gry to były tylko interaktywne filmiki to jak ludzie narzekający że Fify to tylko ciągłe kopanie piłki.

  45. Czyli co? Za ostatni sezon TWD będą zwroty?

  46. Tak patrząc na ich gry i wałkowanie w kółko tego samego schematu, jakoś się specjalnie nie zdziwiłem.Zresztą, skoro wszystkie były klapami finansowymi to oni serio dalej robili gry w tym samym stylu?|Wziąć popularne uniwersum i zrobić w nim przygotówkę ze słabymi animacjami postaci i cel-shadingiem mimo nawet dobrej fabuły, widocznie nie wystarczy.

  47. Wyrazy współczucia dla osób, które zapłaciły za 1 odcinek gry, a Steam nie zwróci im nawet złotówki…

  48. @DaeL Po co ty się mu w ogóle tłumaczysz.Batman był jedną z ich większych klap finansowych, to mówi wszystko.

  49. I mamy się nie dowiedzieć co z Cłem? No nieeeee DDDDD;

  50. Jestem ciekaw czy ich strona zostanie zamknięta?

Dodaj komentarz