5
9.06.2025, 16:30Lektura na 3 minuty
Wideo

Ten mod do Gothica 2 zmienia niemal wszystko. Poznajcie projekt Revisioned

Lista zmian jest naprawdę imponująca.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Moderzy Gothica to naprawdę wspaniała społeczność – w zasadzie nie ma tygodnia, by nie pojawiło się coś nowego. Rzadko jednak trafiają się projekty na taką skalę: ambitne przedsięwzięcia zmieniające całą grę. Tym razem opowiemy wam o modyfikacji do Gothica 2: Nocy Kruka, która wprowadza szereg zmian i nosi godną nazwę Revisioned.

Nie przedłużając, przejdźmy do najistotniejszych informacji o tym, co zmieniają twórcy. Po pierwsze, walka pozostaje klasyczna, ale została gruntownie przemyślana. Zrezygnowano z losowych trafień krytycznych – teraz obrażenia zależą od siły, umiejętności, statystyk broni oraz pancerza przeciwnika. Wprowadzono też zmiany w skalowaniu: rapier i inne bronie na zręczność mają 75% skalowania względem tego atrybutu, kostury korzystają w 25% z many, a kusze skalują się w pełni z siły. Tarcze zapewniają dodatkową ochronę, lecz ograniczają rozwój stylu walki i uniemożliwiają korzystanie z broni wymagających zręczności. Z kolei oręż dwuręczny zyskał obrażenia obszarowe, co znacząco zwiększa jego przydatność.

Po drugie, zmniejszono barierę rozwoju magii – nauki run uczymy się za złoto, a nie punkty nauki, które teraz służą głównie do awansowania na wyższe kręgi, podobnie jak w pierwszej części Gothica. Dodano też możliwość niszczenia run w celu odzyskania kamieni.

3
zdjęć

Kolejną nowością jest system rzemieślnictwa z interfejsem inspirowanym Gothikiem 3 i modem New Balance. Wprowadzono dwa nowe atrybuty – alchemię i kowalstwo – rozwijane w proporcji 1:1 względem punktów nauki. Tworzenie przedmiotów jest teraz intuicyjne i wygodne: wszystko wykonujemy za pomocą myszy, widzimy wymagane składniki i efekty mikstur, a ilość wybieramy za pomocą suwaka.

Nie zabrakło też zmian w dubbingu. Zadbano o spójność głosów (w oryginale zdarzało się, że ta sama postać brzmiała inaczej), a do nagrań zaangażowano profesjonalnych aktorów. Nagrano nowe kwestie i reakcje, usunięto liczne powtórzenia, a wiele dialogów wzbogacono o komentarze do działań gracza z dodatku, co sprawia, że Noc Kruka lepiej łączy się fabularnie z podstawką.

Choć nie planowano rewolucji graficznej, Revisioned znacząco odświeża modele. Ser wygląda jak ser, rośliny są bardziej charakterystyczne, a bronie, pancerze i przedmioty zadaniowe mają teraz unikalne modele. Każda postać z imieniem posiada własną teksturę twarzy – w przyszłości również bezimienni enpece mają zyskać indywidualny wygląd.

Oprócz tego otrzymamy m.in. nowe ekrany ładowania z informacjami o świecie i poradami, nowe modele potworów, walki z bossami, pasek szybkiego dostępu, a także nowy system otwierania zamków. Jeśli chcecie zobaczyć, jak to wszystko wygląda w praktyce, odsyłam was do materiału Simon_Said, w którym prezentuje on rozgrywkę i komentuje wszystkie zmiany.

Na ten moment data premiery moda nie jest znana, jednak twórcy podkreślają, że stale poszukują współpracowników – w szczególności aktorów głosowych oraz skrypterów odpowiedzialnych za implementację nowych zaklęć, dialogów i funkcji.


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów1184

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze