04.05.2012
Często komentowane 110 Komentarze

The Elder Scrolls Online: Pierwsze konkretne informacje!

The Elder Scrolls Online: Pierwsze konkretne informacje!
Wczoraj Bethesda – zgodnie z plotkami, które pojawiły się jakiś czas temu – zapowiedziała The Elder Scrolls Online. Pierwsze informacje o grze miały znaleźć się w najnowszym wydaniu magazynu Game Informer. I znalazły się – szczegóły zawarte w piśmie właśnie wyciekły do sieci.

Najważniejsze informacje o The Elder Scrolls Online standardowo w punktach:

  • prace nad grą rozpoczęły się jeszcze w 2007 roku. Tworzy ją 250-osobowy zespół;
  • produkcja będzie – podobnie jak Star Wars: The Old Republic – w pełni udźwiękowiona;
  • sieciówka oparta jest na silniku Hero Engine, napędzającym m.in. Star Wars: The Old Republic, ale stylem artystycznym przypominać ma RIFT lub Everquest 2;
  • gracze będą obserwować akcje z perspektywy trzecioosobowej. Pojawi się też pasek szybkiego wybierania dla umiejętności;
  • jeśli chodzi o same moce – gracz będzie mógł jednocześnie skorzystać z kilku z nich. Będzie je można wymienić poza walką. Ciekawie zapowiada się najpotężniejszy atak, tzw. Ultimate. Do jego wyprowadzenia niezbędna będzie energia zwana finezją, którą ładować będziemy walcząc w umiejętny sposób i wykonując kombosy we współpracy z innymi graczami. Na przykład my rozlejemy olej, który mag podpali, a wojownik będzie mógł zakręcić ogniem wypuszczonym przez czarodzieja. System ten podobny jest w swoich założeniach do tego znanego z Guild Wars 2. Poza tym maksując finezję, można zdobyć też bonusową skrzynię;
  • pojawią się trzy gildie – złodziei, bractwa oraz wojowników. Ta ostatnia zapowiada się dosyć interesująco – reputację u jej przedstawicieli zwiększymy niszcząc ciemne „kotwice” spadające z nieba w losowych momentach, chronione są one jednak przez daedrycznych strażników. Na szczęście pokonanie ich w grupie nie będzie stanowiło problemu, a po pozbyciu się wszystkich, każdy członek zespołu otrzyma specjalne bonusy;
  • przeciwnicy będą próbowali współpracować ze sobą i wykorzystywać luki w działaniach gracza;
  • AI przeciwników ma stać na wysokim poziomie – wrogowie nie będą więc grzecznie siedzieć w lochu i czekać na ubicie, a atakować w grupie i reagować na zachowanie gracza;
  • walka nie będzie odbywać się w czasie rzeczywistym ze względu na lagi. Starcia opierać się będą na pasku staminy, wykorzystywanej do biegu, bloku, kontrataku i przerwania efektu danej zdolności przeciwnika;
  • szczególnie istotny będzie blok, którym będzie można powstrzymać drugorzędny efekt ataku (np. spowolnienie od lodu);
  • stamina będzie również wykorzystywana w PvP. Będą ją mieli także przeciwnicy, co będzie istotne – jeśli nie doprowadzimy do jej wyczerpania u wroga, ten będzie mógł zablokować nasz cios;
  • leczenie ma odgrywać dużą rolę w rozgrywce;
  • nie będzie można zamienić się w wilka lub wampira;
  • powróci tworzenie przedmiotów, alchemia i kamienie duszy, ale nie wiadomo w jakiej formie;
  • wśród przeciwników, na jakich gracze natkną się w czasie zabawy, znajdą się m.in. daedryczni książęta, w tym Molag Bal (główny wróg) i Vaermina, która potrafi przeniknąć do snów śmiertelników;
  • powrócą konstelacje w formie kamieni Mundus, które pomogą m.in. w rozwiązywaniu zagadek;
  • akcja gry osadzona ma być na tysiąc lat przed wydarzeniami z głównej serii;
  • świat gry ma być znacznie większy niż w Skyrimie. Pojawi się większość krain Tamriel – m.in. Skyrim, Morrowind, Summerset IsleElsweyr. A w nich gracze zwiedzą takie miasta, jak Imperial City, Windhelm, Daggerfall, Sentinel, Mournhold, Ebonheart, Elden Root, Shornhelm, Evemore czy Riften. Nie wszystkie lokacje dostępne będą jednak od razu – część z nich twórcy gry zamierzają umieścić w dodatkach udostępnionych po premierze. Taki los spotka m.in. Winterhold, ważny przyczółek magów;
  • pomiędzy wspomnianymi lokacjami będzie można podróżować błyskawicznie dzięki kamieniom zwanym Wayshrines. Posłużą one nie tylko do teleportowania się, ale będą pełnić także rolę punktów odrodzenia;
  • pojawią się wierzchowce, ale nie latające. Obecność smoków jest mało prawdopodobna;
  • w grze będzie możliwość skradania, choć developerzy nie zdecydowali jeszcze, w jaki sposób będzie ona funkcjonować. Zabraknie natomiast opcji kupowania mieszkań i romansowania oraz zawierania małżeństw;
  • w sieciówce dostępne będą trzy frakcje, a każda z nich powiązana będzie z konkretną rasą. Gracze dołączą więc do okupujących północne i wschodnie tereny Tamriel Ebonheart Pact (Nordowie, DunmerowieArgonianie), zajmujący południowo wschodnią część krainy Aldmen Dominion (Altmerowie, BosmerowieKhajiitowie) oraz posiadający lokacje na północnym zachodzie Daggerfall Covenant (Bretoni, RedguardOrkowie);
  • choć wszystkie frakcje będą ze sobą konkurować, głównym ich wrogiem będzie Imperium, rządzone przez szlachecką rodzinę Tharnówkróla czerwi, Mannimaco, którzy chcą przejąć kontrolę nad całym Tamriel. Okazuje się jednak, że władca w tajemnicy przed swoją familią spiskuje z jednym z daedrycznych książąt, wspomnianym już Molagiem Balem. Władanie nad całym kontynentem to dla nic mało – chcą podbić cały świat;
  • co ma do tego wszystkiego gracz? Molag ukradnie bohaterowi duszę, dlatego ruszymy wraz z nim w podróż, aby ją odzyskać. Ten zabieg fabularny pozwolił twórcom zastosować system odrodzenia się postaci po śmierci;
  • osiągnięcie maksymalnego poziomu doświadczenia ma zająć około 120 godzin;
  • każda ze wspomnianych kilka akapitów wyżej frakcji będzie posiadała własne zadania;
  • same questy mają być dosyć oryginalne. Składać się będą z kilku etapów, czasem też cofniemy się w przeszłość. Jedną z takich misji jest zadanie zatytułowane Camilia, które było prezentowane dziennikarzom Game Informera. Celem jest powstrzymanie wilków, chcących zrobić niezłą rzeź. Pierwsza część questa przypomina standardowe MMO, gdzie gracz zabija wrogów i kolekcjonuje przedmioty – najpierw powstrzymujemy duchy atakujące magów i żołnierzy. Okazuje się jednak, że one przetrwały walkę, w której uczestniczył też dowódca wilków. Gracz przyzywa potem innego ducha będącym pozostałością po kobiecie, której mąż zginął w bitwie. Radzi mu założenie jego zbroi, co pozwoli mu doświadczyć walki, w której zginął jej ukochany. Następnie cofamy się w czasie i bierzemy udział we wspomnianej walce, w trakcie której, co ciekawe, możemy zmienić bieg historii. Gracz może bowiem ocalić męża przyzwanego ducha kobiety. Jeśli to zrobi, ten powie mu, że przywódca wilków podatny jest na ogień, co ułatwi walkę. Najważniejsze jednak, że aby zabić lidera czworonożnych wcale nie musimy wykonywać tej części zadania, ale warto to zrobić – dzięki temu można liczyć na pewne bonusy;
  • powyższe zadanie to przykład zrezygnowania z hubów – w wielu innych MMO wykonywanie questów wiążę się z przenoszeniem gracza do konkretnej lokacji. Tu będzie inaczej. Dzięki temu nie będziemy musieli podjąć się konkretnej misji aby jej wykonać – np. zabijając wszystkich nekromantów i uwalniając uwięziony przez nich duszę, dostaniemy od niej nagrodę. Same zadania będą oparte na wydarzeniach – od NPC-ów nie będziemy dostawać konkretnych zleceń, tylko dowiadywać się o czymś, co dzieje się w danym miejscu, po czym lokacja ta zostanie zaznaczona na mini-mapie. Nie o wszystkich zadaniach dowiadywać się będziemy od bohaterów niezależnych – pojawią się bowiem też losowe zadania (np. atak bandytów), które sami dostrzeżemy;
  • pojawi się też tryb PvP, w którym wezmą udział przedstawiciele wszystkich trzech frakcji. Zapowiada się on dosyć interesująco – jego akcja toczyć się będzie na ogromnej arenie – w Cyrodili – wypełnionej wieloma interesującymi punktami. Głównym zadaniem będzie przejęcie i utrzymanie cesarskiego miasta, które zagwarantuje danej stronie pewne bonusy. W trakcie walk wykorzystać będzie można trebusze i inne maszyny wojenne, a na wysokim poziomie doświadczenia w bitwie weźmie nawet 200 osób. Z kolei po przejęciu Cyrodili, gracz będzie traktowany przez mieszkańców, jako okupant, a najlepszy użytkownik w naszej frakcji zostanie imperatorem. Samo PvP będzie przystosowane do rozgrywek e-sportowych;
  • pojawią się też rajdy oraz heroiczny poziom trudności instancji. Nowością będą publiczne lochy i podziemia. Nie będą to jednak zwykłe instancje znane m.in. z World of Warcraft – będzie mógł wziąć w nich każdy gracz, a nie tylko członkowie naszej drużyny. Nie zabraknie też zwykłych lochów w tradycyjnej formie;
  • premiera w 2013 na PCMakach.
  • 110 odpowiedzi do “The Elder Scrolls Online: Pierwsze konkretne informacje!”

    1. @r4plez Stawiasz piwo. 😀

    2. @bart-2pl Jeszcze apropo tego CoDa… prawdziwe RPG to Single Player. Doświadczenie RPG nie jest rujnowane przez idiotów z dziwnymi nickami piszącymi nonsensy. MMO ma się skupiać na współpracy, kooperacji, PvP i ogólnie gameplayu. Jeśli chcę głębokiej fabuły i niesamowitego Voice Actingu to idę grać w Vampire the Masquerade albo umawiam się ze znajomymi na „papierową” sesję na weekend. To jest prawdziwe RPG, „MMORPG” jako gatunek RPG to nieudany wytwór.

    3. Cor Cornel 4 maja 2012 o 10:53

      Ludzie. BĘDĄ kolejne TESy bo ta część dzieje się|”akcja gry osadzona ma być na tysiąc lat przed wydarzeniami z głównej serii”|Czyli na 1000 lat przed pierwszym TESem. Bez problemu będą powstawały kontynuacje 🙂

    4. Demonidess 4 maja 2012 o 11:03

      http:www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=472749 Oryginalny tekst po ang ;]

    5. Sojusz Nordów, Dunmerów i Argonian? Przecież oni się nienawidzą. Bretoni, Redguardzi i Orkowie? 1000 lat przed akcją gry Orkowie byli uważani za potwory. A Jagar Tharn żył w 3 erze, czyli pojawił się później.

    6. pewnie ktoś już to napisał, ale…|ALDMERI DOMINION|CYRODILL|i co to znaczy „pojawią się trzy gildie – złodziei, Brotherhood oraz wojowników”?|jak tłumaczysz, tłumacz wszystko, bo wychodzi kupa.

    7. TAK WŁAŚNIE UMIERA WSPANIAŁA SERIA…

    8. kumpel33333 4 maja 2012 o 11:28

      mi sie spodobal system questow, wreszcie koniec z bezsensownym lazeniem, wie moze czy to bedzie na abonament czy wystarczy raz kupic? (sory jak bylo to pytanie gdzies)

    9. „walka nie będzie odbywać się w czasie rzeczywistym ze względu na lagi” – Czyli to nie będzie jak chociażby w GW2 ? Będzie to system turowy czy jak ?

    10. Zapowiada się świetnie. 🙂 Mam nadzieję, że pojawią się wszystkie potwory z poprzednich części i zobaczę łazika na wolności.

    11. Spodziewałem się czegoś bardziej oryginalnego po The Elder Scrolls. Myślałem o pomieszaniu akcji i MMO. Jednak najgorsze będzie jeśli usuną 1 osobowy tryb widzenia. Po tym co widziałem z pierwszych screenów grafika jest taka sobie (odbierająca nietypowy i charakterystyczny klimat serii). Wcześniejsze gry tej serii uważam za arcydzieła- zawsze bardzo łatwo było mi się wczuć w klimat świata, to jest dla mnie jedna z najważniejszych rzeczy w grach. Wydaje mi się że ta gra nie będzie niczym innym niż typowymMMO

    12. Słabo się zapowiada, mieć nadzieję że kontynuują main serie. Po cholere dają beznadziejne Hero Engine ? mogli zastosować stary,dobry silnik TES’ów albo w ramach alternatywy cry engine. Poza tym do kitu że zmieniają mechanikę gry. Kiczowaty system frakcji, których nigdy nie było w TES’ach. 3 gildie ? złodzieje, złodzieje bis ( chyba ,że bractwo to nie TO bractwo) i wojownicy a gdzie się podziali magowie ?

    13. Born2Steal 4 maja 2012 o 12:43

      „gracze będą obserwować akcje z perspektywy trzecioosobowej” DLACZEGO? DLACZEGO? Naprawde nie moga zrobic gry MMO w stylu Elder Scrolls? Jesli TERA zrobila ciekawy system walki z combosami, to dlaczego nie mozna zrobic tego samego tutaj? Mialem nadzieje ze bedzie cos pokroju Oblivion/Skyrima w szacie MMO a to jest tylko kolejna typowa gra MMO z podzialem na role (heal, tank, blabla). FAIL, mogli wymyslec cos unikalnego w co kazdy fan Elder Scrolls by chetnie zagral, ale nie…brakuje tutaj inowacji 🙁

    14. Dużo błędów Piotrze, nieładnie. Polecam je poprawić póki czas.|Propo teso:|Szczerze? „Mmo” kojarzy mi sie z niskim progiem jakosci, a ten opis jakos mnie od tego nie odwodzi. |Jesli bedzie tak jak piszą, to licze na f2p, bo szkoda mi pieniedzy.

    15. Bieda – kompletny brak klimatu TES (screeny z gry) kolorki, lokacje więć póki co moje zainteresowanie spadło do zera. Gra zza pleców, skradziona dusza – przykro mi wciągnął mnie Dark Souls bez reszty 🙂

    16. „Ze wzgledu na lagi”|A Vindictus i C9 jakos działają.|”Prace od 2007” To ma byc zaleta? To jest wada. |”w dodatkach udostępnionych po premierze”|DLC? xD|Wyglada na to, ze do konca zycia bede gral w Gothica2.

    17. Boję się, że ostro się przejadą na tym projekcie…

    18. Zapowiada się ujowo, dziękuje.

    19. Kaszanka :/

    20. ŁODAFAK

    21. ALDMERI DOMINION|CYRODILL

    22. jeśli f4p to pewnie pogram, jeśli nie to dziękuje

    23. nie ma wampa czy wilkołaka? to ja nie gram…a będą smoki?

    24. Zeronatras 4 maja 2012 o 14:23

      gram Khajjitami i kij 🙂

    25. Pasek staminy do biegu? Błagam, i tak w MMO muszę się ostro przymuszać, żeby robić questy. A teraz muszę robić questy i do tego co pięć minut czekać, aż będę mógł znów biec do lokacji spawnu danych mobów lub po nagrodę do quest givera…

    26. A projekt nie jest Bethesdy, tylko ZeniMaxu.

    27. LimaksokiM 4 maja 2012 o 15:06

      przeczytałem do 9go podpunktu i już nie mam ochotę na tą grę… TES i brak walki w czasie rzeczywistym? Dziękuję, wychodzę… A mogli zrobić po prostu Skyrima z multiplayer 🙁

    28. i tak kupa wyjdzie pewnie 😀

    29. Yet another WoW clone. Czy każde MMO od dużego studia MUSI być klonem tego przestarzałego kloca? Każde? Nawet TOR powoli obraca się w kaszankę mimo, że gra naprawdę dobrze się zapowiadała jeśli chodzi o aspekt fabularny ( cóż statystyki nie kłamią – do TOR-a loguje się coraz mniej graczy). Dość już powielania tego samego.

    30. Hmm, ani słowa o Lewitacji, bez niej czuję się jak bez skrzydeł 🙂 Ale poważnie, widok z trzeciej osoby? Że co proszę? W co ja gram, w WoW-a czy TES-a? No i ciekawe ile abonament…

    31. To nie ma prawa wyjść!

    32. mateusz88909 4 maja 2012 o 17:32

      NIE !! Brak walki w czasie rzeczywistym . To nie ma prawa bytu . Wg mnie powinni po prostu zrobić do skyrima multiplayer .

    33. „Nowością będą publiczne lochy i podziemia.” Jaka to nowość, skoro takie cuś było już w Age of Conan?

    34. Dla mnie ważne by muzykę zrobił Jeremy Soule.

    35. DanteAuthoris 4 maja 2012 o 18:55

      to moze zwalic klimat serii

    36. TES bez F(a)PP… |D:

    37. @mateusz88909 dokładnie to chciałem napisać.

    38. Kolejny klon wowa. Nie ma szans na przeżycie a osobiścię życzę temu jak najszybszego zgonu mimo mojej wielkiej sympatii do bethesdy.

    39. „Brak walki w czasie rzeczywistym” no i zrypali na całej linii ;/

    40. dobra to ja biore katane, przyda się jakiś koleś z siekierą, ze czterech z maczugami no i może jakiś mag żeby pod koniec spalił im te bude. Nie pozwolimy niszczyć dobrego mienia TES-a, idziemy!

    41. Dla mnie to brzmi tak: weźmiemy The Elder Scroll, wypierzemy je z wiekszości ikonicznych dla serji zalet, i przerobimy na standardowe MMO, tylko w nowym uniwersum. Kamera z za pleców? Brak walki w „czasie rzeczywistym”? Nawet bez możliwości zmiany w wilkołaka albo wampira. Może to będzie dobre MMO, nawet świetne, i przyjmnie sie nieźle, ale to nie będzie TEN The Elder Scroll. Powoli przestaję wierzyć w to że kiedyś doczekam prawdziwego MMO RPG.

    42. … a tak na serio – trzecia osoba? pasek staminy (że niby turówka)? Hero Engine?? kotwice…? Jak już było wspomniane – The Elder Scrolls to tylko w nazwie…

    43. „walka nie będzie odbywać się w czasie rzeczywistym ze względu na lagi. Starcia opierać się będą na pasku staminy”. To będzie się w kolejkach ustawiać jakąś czynność (atak zwykły – 3 pkt. staminy, atak silny – 10 pkt. staminy, blok – 5 pkt. staminy itd.)?!

    44. JerichoHorn 5 maja 2012 o 00:32

      Piotrek jak zwykle rozwala poziomem tekstu – weź sprawdzaj, co piszesz i polecam powtórkę z odmiany przypadków.|Sama gra prezentuje się tak okropnie,że bym w życiu takiej tandety nie ruszył. Ta fabuła brzmi jak parodia fabuły 🙁 Generalnie uważam, że to MMO może tylko grom Bethesdy zaszkodzić. Blizzard zająłsię WoWem a potem zaczął te kolorwe wodotryski rodem z Japonii wrzucać nawet do Diablo, a Bethesda też ma takie tendecje – już w Skyrimie dodali okropne killcams, zerżnęli perki z Fallouta, dali hp regen

    45. JerichoHorn 5 maja 2012 o 00:33

      Sorry za literówki 😀 😀

    46. Ta gra zarżnie cały klimat uniwersum The Elder Scrolls…

    47. Postrach22 5 maja 2012 o 10:17

      @JerichoHorn I wyszło im to na dobre.

    48. To dopiero zostało zapowiedziane… 😛

    49. Napisz newsa nic nie wiedząc o uniwersum TES.. „Cyrodili”? Cyrodiil, CyrodIIL!

    50. Cóż… Ten Piotrek66 to powinien chyba do szkoły wrócić – fatalna polszczyzna. Końcówków przez przypadków to nie uważamy, co? :PMerytorycznie ujdzie, pomijając „Cyrodiil” i „Króla Czerwi – Mannimarco”. Ogólnie niski poziom stanów średnich. Chłopie! News o TES czytają fanatycy tejże serii, powinieneś się przygotować do lekcji.A jeżeli chodzi o MMO w Tamriel to zgadzam się z przedmówcami, jeżeli ma tak wyglądać, jak opisałeś – ja w to grał nie będę… bo i nie będzie raczej w co!

    Dodaj komentarz