The Elder Scrolls V: Skyrim – Narzędzia moderskie w okolicach premiery, wielka rola NPC i brak lawiny DLC

O możliwym poślizgu poinformował znów Todd Howard, który w rozmowie z redakcją Gamasutry powiedział:
Włożyliśmy wiele wysiłku w stworzenie edytora […] Creation Kit będzie znów [podobnie jak w wypadku poprzedniczek] wydany ze Skyrim. Jeśli więc mówimy o tworzeniu zawartości, musieliśmy naprawdę dużo czasu poświęcić tym narzędziom, ponieważ gra jest bardzo duża. […] Mamy nadzieję, że [Creation Kit] będzie dostępny do pobrania w dniu premiery. Nie mogę obiecać tego terminu, lecz na pewno [daty premier gry i narzędzi] będą do siebie zbliżone.
Howard dużo więcej powiedział na temat postaci zamieszkujących świat gry. Wszak NPC-e mają być jednym z najmocniejszych punktów gry.
Najważniejsze dla nas są wciąż – i z tymi kwestiami wciąż się zmagamy – postacie NPC, interakcja z nimi i ich zachowanie. […] Ponieważ gra jest tak dynamiczna, nie chcieliśmy skryptować tych zachowań, więc czasem mogą zdarzyć się dziwne sytuacje. Po wydaniu Obliviona zaczęliśmy się zastanawiać – czy jesteśmy w stanie stworzyć bardziej wiarygodne postacie, które reagują na obecność gracza? […] Zawsze sądziłem, że jesteśmy dobrzy w tworzeniu środowisk i chcemy się tego trzymać. Jednakże postacie i ich zachowanie na ekranie jest chyba naszym celem numer jeden. […] Mogą wystąpić [dziwne zdarzenia], kiedy gracz wykona czynność X, Y i Z, zaatakuje miasto, a następnie prześpi się w domu gościa, któremu wcześniej zabił żonę. […] Chcemy dać graczom wolność działania. To poświęcenie, na które jesteśmy gotowi.
Z kolei na łamach serwisu MCV szef Bethesdy Pete Hines zdradził kilka szczegółów dotyczących planów wydawania dodatków DLC do Skyrim. Jak się okazuje, twórcy gry nie wycinają jej zawartości, by zbudować system regularnego wydawania małych rozszerzeń.
Nie ma sensu w planowaniu zawartości, która pojawi się po premierze, ponieważ co zrobilibyśmy, gdyby owa zawartość uczyniłaby grę lepszą? Wolimy, by wydawana gra wyglądała najlepiej, jak to możliwe. Nie wierzymy w wycinanie małych fragmentów, które potem sprzedamy jako DLC. […] Przy okazji Fallout 3 znaliśmy kształt pierwszego lub pierwszych dwóch dodatków, a trzeci był wydany na skutek sygnałów ze strony graczy, którzy chcieli podniesienia limitu poziomów doświadczenia. Jeśli powiedzielibyśmy sobie „Robimy pięć dodatków do Fallout 3, oto one”, nie moglibyśmy tak żywo reagować na prośby fanów.
To częściowo potwierdza niedawną wypowiedź Howarda, że dodatki do Skyrim będą bliższe większym, pudełkowym rozszerzeniom, które jednak będą pojawiać się rzadziej. Niezależnie od częstotliwości ich wydawania, czekam z niecierpliwością na zbroję dla smoka.
Wracając do modów – macie już jakieś pomysły, co stworzycie w Skyrim? Helikopter? Wiernego fana z areny w Oblivionie? Nowy model hełmu bez obciachowych rogów?
Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – Narzędzia moderskie w okolicach premiery, wielka rola NPC i brak lawiny DLC”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Niedawno Todd Howard z Bethesdy mówił, że w dniu premiery The Elder Scrolls V: Skyrim zostaną opublikowane narzędzia do tworzenia modów. Ten sam Howard powiedział jednak dziś, że nie jest to pewne, lecz moderzy nie powinni długo czekać. Stwierdził też, że twórcy poświęcają dużo uwagi konstrukcji postaci NPC. A małe dodatki? Ekipa Bethesdy woli zrobić porządną, nieokrojoną grę.
Sam nie wiem co mam o tym myśleć. Czy aby moderzy dadzą sobie radę z taki skomplikowanym silnikiem? ;P Pozdrowienia dla twórców Battlefield’a 3.|Cieszy mnie, że ten news ukazał się w niedługim czasie po oświadczeniu DICE.
To nie będzie już zbroi dla konia? Ale co mi tam, w edytorze zrobię 😉
nieokrojoną grę, oczywiście nieokrojoną z bugów
@xenofobik|Zycze pracy w branzy i napisania programu majacego 1000 linii kodu pozbawionego bugow 😉 .
„To poświęcenie, na które jesteśmy gotowi.” Tak mówlili też twórcy Arcanii, gdy mówili o odejściu od podstawowych założeń stosowanych w poprzednich częściach Gothika, czyli np. o nauce u nauczycieli, craftingu przy użyciu konkretnych przedmiotów, np. osełki, stołu lachemicznego. I wyszło na to, że ten element zepsuł to, co chcieli osiągnąć… Ale w przypadku Skyrima tak nie powinno się stać. Mam taką nadzieję, że nie powtórzą tym podobnych błędów…
Ciekawe jak to będzie z exporterami NIFów. 😉
Najzabawniejsze w tym jest to, że chociaż prawie na pewno potrzebne będą mody poprawiające żeńskie tekstury (chłopaki z Beth nigdy się nie nauczą, jak je robić – zawsze wychodzą faceci z doklejonymi arbuzami) i czyniące interfejs mniej „konsolowym”, jak również, w dalszej kolejności, Script Extender i powrót Lewitacji/Mark/Recall/etc, to pierwsze i tak pojawią się mody zmieniające postacie w futrzaste zwierzaki. Fascynujące, co potrafią wielbiciele „furry”.
@Vantage|Ironizuje i nawiązuje do oświadczenia DICE, które stwierdziło, że nie wyda narzędzi deweloperskich, ponieważ ich silnik jest zbyt skomplikowany dla moderów. Jest to oczywistą głupotą i skokiem na kase z DLC. Społeczność moderów szybko sama by zweryfikowała czy silnik Frostbite rzeczywiście jest zbyt złożony.
Suuuper wyjdzie pełno brzydkich dodatków do gry. Nie wiem z czego tu sie cieszyć
@Sabi Dokładnie, z oblivionem i falloutem 3 było tak samo, co zresztą wywołało u mnie mocnego facepalma połączonego z uśmiechem politowania. Człowiek kupuje fallouta 3 od razu po premierze z myślą że nawet jeśli kiepski to i tak mody to poprawią a tu same furry mody na starcie. Wszystkim furrasom mówimy stanowczo „yiff in hell”.
Spojrzcie chocby na ten screen powyzej na droge wylozona kamieniami brak teselacji …>>> Brzydko ./
A spojrzcie pozniej na skaly w crysisie 2 z dx11 tak mniej wiecej powinno to wygladac tutaj ..>
Gra do najpiękniejszych nie należy, ale w niczym to nie przeszkadza, by nacieszyć się jej rozmachem.
Zbroję dla konia stworzę 🙂
@kamilk213Tesselacja potrafi zajechać nawet najmocniejsze obecne komputery ,więc nie potrzeba jej ładować. Wystarczą dobrze przygotowane normal mapy lub parlax mapy obiektów (tak jak w Crysis-ie pierwszym).|Screen pochodzi z konsolowej wersji gry, a na komputerze textury mają być lepsze więc należy poczekać z opinią 😉
mmmmmm nie moge sie doczekac…najpwierw to ja sobie zagram..mody moga poczekac…
Już nie „Construction Set” tylko „Creation Kit”. Cóż, nowy silnik 🙂
Nie to naleciałość fallouta bo tam był G.E.C.K ( Garden of eden creation kit )
Może chociaż w jednej grze nie będzie tych DLC, które nie wnoszą niczego ważnego do gry, a tylko służą do wyciągania kasy od graczy.
A włóczni jak widać nadal nie ma.Jak niby mamy pokonać smoka? Tóż to najlepsza broń na taką okazję razem w połączeniu z kuszą.
Może w końcu sama zabiorę się do modowania? Wcale nie uważam, by ten hełm był obciachowy, jeśli już to zrobić większe i ciekawsze te robi. Zastanawia mnie jedna rzecz jeszcze, czy będzie zbroje ZE smoka? Było by to ciekawe a i na pewno potrzebne, skoro naszymi głównymi wrogami są smoki, a jak wiadomo ich łuski są wytrzymałe (zazwyczaj tak jest).