Magazyn Game Informer z obszernym artykułem na temat gry The Elder Scrolls V: Skyrim trafił już do rąk czytelników, a co za tym idzie skany z tego tekstu trafiły do sieci. Tym samym - mamy pierwsze informacje na temat tej jakżesz oczekiwanej gry!
W punktach – co wiemy już o The Elder Scrolls V: Skyrim:
do wyboru będziemy mieli jedną z 10 ras
w grze pojawi się całkowicie nowy system rozwoju postaci, na początku gry nie będziemy wybierać jej klasy, a każda rozwijana umiejętność, będzie wpływała na ogólny poziom doświadczenia bohatera
przy wchodzeniu na kolejny poziom zawsze zwiększa się poziom zdrowia bohatera, a dodatkowo – do wyboru jeden z trzech kolejnych atrybutów – ponownie zdrowie, magicka (czyli umiejętności magiczne) lub stamina/wytrzymałość.
każdy poziom doświadczenia przynosi graczom również nowe perki (jak w serii Fallout)
do Fallouta 3 podobny jest również system skalowania przeciwników – co zwiastuje bardziej sensowne podejście, niż zabójcze szczury z Obliviona
pojawi się pięć szkół magii – Destruction, Alteration, Conjuration, Restoration, Illusion
maksymalny poziom doświadczenia to teraz 50 (a nie ok. 25 jak w Oblivionie)
w grze pojawi się 18 różnych umiejętności (o 3 mniej niż w Oblivionie, o 9 mniej niż w Morrowindzie)
system umiejętności skonstruowany będzie tak, by wspierać zarówno graczy, którzy będą chcieli specjalizować się w konkretnej dziedzinie (np. złodziejstwie), jak i takich, którym będzie zależało na posiadaniu ogólnych umiejętności
akcja gry toczyć się będzie 200 lat po Oblivionie, w regionie Skyrim, na północ od stolicy imperium
bohaterem gry będzie łowca smoków – w grze bestii tych będzie sporo, a głównym celem ma być pokonanie smoczego boga
ponieważ gra dzieje się w północnych regionach, sporo będzie w niej elementów inspirowanych skandynawskimi legendami, a także potwory kojarzone z zimą i górami, np. wilko-yeti. Artykuł wspomina takich przeciwników, jak: zombie, szkielety, giganty, lodowe zmory, potężne pająki, smoki, wilki, mamuty, tygrysy szablozębne.
walka ma być bardziej dynamiczna, a jednocześnie bardziej taktyczna. Każdej z dłoni bohatera będzie można przypisać pewną „funkcję” – i np. mieć natychmiastowy dostęp do dwóch różnych czarów, określonego czaru i broni, broni i tarczy, lub dwóch różnych broni. Twórcy stawiają bardzo duży nacisk na ten element, obiecują, że walka będzie dużo lepsza i mniej losowa, niż w Oblivionie
w świecie gry pojawi się 5 ogromnych miast, oraz mnóstwo lokacji poza nimi
konstrukcja questów, jakie pojawią się w grze będzie bardziej dynamiczna, co oznacza, że poszczególne ich elementy będą zmieniać się w zależności od kierowanej przez gracza postaci. W niektórych przypadkach zmieni się nawet umiejscowienie poszczególnych questów – np. poszukiwana ofiara porwania zostanie umieszczona w jaskiniach, których jeszcze NIE zwiedziliśmy. Gdy zabijemy np. właściciela sklepu, który miał dać nam questa, pojawi się jego siostra, która przejmie sklep w ramach spadku, da nam questa, ale będzie z nami rozmawiać zupełnie inaczej
„dynamiczność” dotyczy również innych wydarzeń w świecie gry – np. gdy upuścimy broń na ulicy, może to wywołać bójkę przechodniów o to, który z nich ją podniesie – albo jakiś dzieciak może ją podnieść i zwrócić nam oręż
będzie można wyzwać dowolnego mieszkańca świata gry na pojedynek
dynamiczna będzie również kamera w rozmowach, cały czas „pracując”, by jak najlepiej pokazać rozmówców. Gdy zaczniemy rozmowę z kimś, kto wykonuje jakąś czynność, będzie on prowadził konwersacje, robiąc ją dalej (np. układając coś na półkach)
pojawi się opcja szybkiej podróży we wskazane miejsce
pojawi się opcja sprintu
Premiera – listopad 2011.
Screen powyżej sprawia wrażenie tylko lekko bardziej odpicowanego Obliviona.|Nie to, żeby było źle ale spodziewałem się… no właśnie czego? |Fotorealizmu? Oblivion parę lat temu olśniewał grafiką, screeny sprawiały, że serce zaczynało bić szybciej. A tu? Mogę co najwyżej powiedzieć 'Ach nie no ładnie, ladnie… „. Zmieniły się czasy i wymagania. Nie to, by grafika była najwazniejsza, chcialem sie tylko podzielic przemysleniami. ;p
tak naprawdę to te screeny nic konkretnego nie pokazują. Do premiery rok a na zrzutach akcja i efekty rozmycia. Ja akurat w materii grafiki naprawdę wierzę w twórców- nigdy w tej kwestii nie zawiedli (no może poza modelami twarzy:P). Mnie bardziej interesuje stopień interakcji z otoczeniem- np możliwość podpalenia łatwopalnych obiektów i inne efekty niszczenia otoczenia. W CRYSISie fajnie to było zrobione, a o ile pamiętam nie ma niczego podobnego w żadnym rpg, albo chociaż grze fantasy.
Najbliższy temu ideałowi był chyba Dark Messiah, ale jego w zalewie ostatnio modnych sequeli, prequeli i innych queli, jak na złość nie chcą kontynuować…
ojjejejeje oblivion był wręcz mistrzostwem w action rpg,zatem Skyrim musi buć jeszcze lepszy :3 czekam niecierpliwie
Zapowiada się naprqawdę ciekawy rok….. dla graczy.
sebast1anek, urzekła mnie Twoja historia 😉 |Co do gry to powyższe punkty wzbudziły moje zainteresowanie nią. Szczerze mówiąc to dużego kontaktu z serią nie miałem, więc miło będzie to naprawić.
Urzekającą historię to ma raczej miksus 😛
Gdy jakiś czas temu dowiedziałem się, że TES V dziać się będzie w Skyrim, bardzo się ucieszyłem. Teraz, widząc konkretniejsze informacje także się bardzo ucieszyłem. A więc podzielę się moimi przemyśleniami i wrażeniami. Grafika, którą widać na screenie wydaje mi się bardzo klimatyczna. Przez to, że nie jest świetna, czuć ten TES’owski klimat. Wszystkie nowe wiadomości wydają się dość ciekawe. To, że będzie mniej umiejętności, nie znaczy, że gra będzie mniej rozbudowana. CDN
Screen na górze bardziej przypomina zdjęcie z kiepskiej jakości filmiku na YT. Myślę, że jeśli się weźmie na to poprawkę, to można spodziewać się niezłej grafy.
Twórcy zwrócą wtedy większą uwagę na inne aspekty gry, a może nawet bardziej rozbudują umiejętności. Możliwość walki np. dwoma mieczami bardzo mi się podoba. Otwiera to przed nami dużo większe możliwości. Mam także nadzieję, że znakomici rzemieślnicy ze Skyrim wynajdą pewną tajemniczą broń o nazwie kusza, oraz inne nowe, przydatne przedmioty. Miło bym się także zaskoczył, gdyby dało się wydobywać samodzielnie minerały np. w kopalniach. Ogólnie rzecz biorąc, TES Skyrim zapowiada się wyśmienicie.
Oceniacie grafikę na podstawie brzydkiego skanu z pisma. Nie no, gratuluję inteligencji.
Artykuł po polsku:|http:www.skyrim.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=566&Itemid=435
jo zgadzam sie z Tyranoxem 😛 tak samo jest powiedzenie : ,,Nie oceniaj książki po okładce”|A gra może być fajna chociaż to jest nie fajne że tylko 3 statystyki sa
Zmiana systemu walki brzmi nieźle, już sobie wyobrażam walkę dwoma sztyletami. A tak poza tym, fajnie się zapowiada ten rok. TES V, Wiedźmin 2, ciekawe jakie jeszcze RPG w tym roku się ukaże.
Radiant Story brzmi ciekawe, ale ciężko uwierzyć, żeby Beth udało się to tak, jak to opisują. Za wiele szczegółów i pracy żeby mogło być idealnie :PAle wszystko co spartaczy Beth naprawimy później w modach. O porządnego CSa chyba możemy być spokojni, bo nawet taki idiota jak Todd Howard zdaje sobie chyba sprawę, jak ważne są dla TESów mody, nawet jeśli trzymanie się Lore serii to już dla niego zbyt wiele ^^
Polecam obejrzeć: http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/01/10/video-behind-the-scenes-of-skyrim.aspx
Mam nadzieje że fabuła będzie godna Obliviona, ja jako gracz który gra na GameBoy grafika się dla mnie nie liczy tak bardzo jak fabuła
Oho, zapowiada się kolejny nowy hicior 🙂
Jak dla mnie bomba,zresztą uwielbiam The Elder Scrolls 🙂
Widzi mi się.
Oby tylko Król powrócił !!!
No, to jest coś! Świetny ss. Teraz czekam już na TO, Wiedźmina 2, Dragon Age’a 2 (i diablo 3, jak dożyję…).
Oj, będzie pieniężnie, będzie! To powali na nogi polaczków z Wiedźmiaczkiem czy inne badziewia.