08.01.2011
Często komentowane 223 Komentarze

The Elder Scrolls V: Skyrim – pierwsze informacje

The Elder Scrolls V: Skyrim – pierwsze informacje
Magazyn Game Informer z obszernym artykułem na temat gry The Elder Scrolls V: Skyrim trafił już do rąk czytelników, a co za tym idzie skany z tego tekstu trafiły do sieci. Tym samym - mamy pierwsze informacje na temat tej jakżesz oczekiwanej gry!

W punktach – co wiemy już o The Elder Scrolls V: Skyrim:

  • do wyboru będziemy mieli jedną z 10 ras
  • w grze pojawi się całkowicie nowy system rozwoju postaci, na początku gry nie będziemy wybierać jej klasy, a każda rozwijana umiejętność, będzie wpływała na ogólny poziom doświadczenia bohatera
  • przy wchodzeniu na kolejny poziom zawsze zwiększa się poziom zdrowia bohatera, a dodatkowo – do wyboru jeden z trzech kolejnych atrybutów – ponownie zdrowie, magicka (czyli umiejętności magiczne) lub stamina/wytrzymałość.
  • każdy poziom doświadczenia przynosi graczom również nowe perki (jak w serii Fallout)
  • do Fallouta 3 podobny jest również system skalowania przeciwników – co zwiastuje bardziej sensowne podejście, niż zabójcze szczury z Obliviona
  • pojawi się pięć szkół magii – Destruction, Alteration, Conjuration, Restoration, Illusion
  • maksymalny poziom doświadczenia to teraz 50 (a nie ok. 25 jak w Oblivionie)
  • w grze pojawi się 18 różnych umiejętności (o 3 mniej niż w Oblivionie, o 9 mniej niż w Morrowindzie)
  • system umiejętności skonstruowany będzie tak, by wspierać zarówno graczy, którzy będą chcieli specjalizować się w konkretnej dziedzinie (np. złodziejstwie), jak i takich, którym będzie zależało na posiadaniu ogólnych umiejętności
  • akcja gry toczyć się będzie 200 lat po Oblivionie, w regionie Skyrim, na północ od stolicy imperium
  • bohaterem gry będzie łowca smoków – w grze bestii tych będzie sporo, a głównym celem ma być pokonanie smoczego boga
  • ponieważ gra dzieje się w północnych regionach, sporo będzie w niej elementów inspirowanych skandynawskimi legendami, a także potwory kojarzone z zimą i górami, np. wilko-yeti. Artykuł wspomina takich przeciwników, jak: zombie, szkielety, giganty, lodowe zmory, potężne pająki, smoki, wilki, mamuty, tygrysy szablozębne.
  • walka ma być bardziej dynamiczna, a jednocześnie bardziej taktyczna. Każdej z dłoni bohatera będzie można przypisać pewną „funkcję” – i np. mieć natychmiastowy dostęp do dwóch różnych czarów, określonego czaru i broni, broni i tarczy, lub dwóch różnych broni. Twórcy stawiają bardzo duży nacisk na ten element, obiecują, że walka będzie dużo lepsza i mniej losowa, niż w Oblivionie
  • w świecie gry pojawi się 5 ogromnych miast, oraz mnóstwo lokacji poza nimi
  • konstrukcja questów, jakie pojawią się w grze będzie bardziej dynamiczna, co oznacza, że poszczególne ich elementy będą zmieniać się w zależności od kierowanej przez gracza postaci. W niektórych przypadkach zmieni się nawet umiejscowienie poszczególnych questów – np. poszukiwana ofiara porwania zostanie umieszczona w jaskiniach, których jeszcze NIE zwiedziliśmy. Gdy zabijemy np. właściciela sklepu, który miał dać nam questa, pojawi się jego siostra, która przejmie sklep w ramach spadku, da nam questa, ale będzie z nami rozmawiać zupełnie inaczej
  • „dynamiczność” dotyczy również innych wydarzeń w świecie gry – np. gdy upuścimy broń na ulicy, może to wywołać bójkę przechodniów o to, który z nich ją podniesie – albo jakiś dzieciak może ją podnieść i zwrócić nam oręż
  • będzie można wyzwać dowolnego mieszkańca świata gry na pojedynek
  • dynamiczna będzie również kamera w rozmowach, cały czas „pracując”, by jak najlepiej pokazać rozmówców. Gdy zaczniemy rozmowę z kimś, kto wykonuje jakąś czynność, będzie on prowadził konwersacje, robiąc ją dalej (np. układając coś na półkach)
  • pojawi się opcja szybkiej podróży we wskazane miejsce
  • pojawi się opcja sprintu
  • Premiera – listopad 2011.

    223 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – pierwsze informacje”

    1. Magazyn Game Informer z obszernym artykułem na temat gry The Elder Scrolls V: Skyrim trafił już do rąk czytelników, a co za tym idzie skany z tego tekstu trafiły do sieci. Tym samym – mamy pierwsze informacje na temat tej jakżesz oczekiwanej gry!

    2. Z tego co można wyczytać to niecierpliwie czekam na premierę. Niech jednak to dopracują i dopieszczą.

    3. Ciekawe czy kamera 3 os. będzie lepsza w Skyrimie niż w Oblivionie (była do kitu).

    4. Nie mogę się już doczekać nowej części „Starych Zwojów”. Mam nadzieję, że akcja nie będzie się działa tylko w zimowych sceneriach, świat mógłby być tak rozbudowany jak w Oblivionie. Niemnij Skyrim zapowiada się bardzo ciekawie. Must have 2011. 🙂

    5. No i oby był on zrobiony na nowym silniku, choć ten od Obliviona i nowych Fallout’ów nie jest taki zły, to niestety widać już na nim spory upływ czasu.

    6. Już nie mogę się doczekać must have 2011. ; ) |A propo 2011 to w informacjach o elder scrools tu na stonie droga redakcjo masz napisane że gra wychodzi 11.11.10 (dziwne że jeszce w nią nie gram). Więc proszę o zmiane na 11.11.11

    7. Teraz pozostało nam tylko czekać na premierę 🙂 Moim zdaniem warto, tylko czy mój PC da radę uciągnąć nowego TES :]

    8. Najbardziej mi się nie podoba, zimowa sceneria i góry, grałem w gothica 3 i mam dość 🙁 ale oczywiscie reszta fajna.

    9. ZA SYSTEM SKALOWANIA OSKALPUJĘ.TO ZABIJANIE GRY !!! Sczęście że mody będą.

    10. screen bardzo klimatyczny. Ahh co się będzie działo w tym roku. Ale kurde szkoda że to nie czasy Gimnazjum, miałbym przynajmniej czas :/

    11. No no, zapowiada się ciekawie. Zimne tereny, podoba mi się.

    12. =( Szybka podróż ? okropne,ja chcę łaziki z morrowinda czy coś podobnego jak karawany =(

    13. Zapowiada się bardzo ciekawie. „a głównym celem ma być pokonanie smoczego boga” Dragon Age?

    14. LozaSzydercow 8 stycznia 2011 o 09:32

      Przypomina mi to wszystkie zapowiedzi Gothiców/Two Worlds (tu wstaw dowolnego RPGa ostatnich lat) gdzie obiecywano przezajefajną interakcję ze światem, żywość jego mieszkańców itp itd. W zapowiedzi Gothica 3 z Cd-action 01/2005 MOżna było wyczytać o tym że będzie można kłamać i dezinformować. I guzik z tego wyszło. Możemy 3/4 tego co tu mamy odpuścić bo nie pierwszy raz twórcy obiecują coś co technicznie jest wykonalne ale w sumie można sobie odpuścić, po co sobie życie utrudniać.

    15. btw. z tekstu wynika że oblivion nie miał skalowania … a miał! i to był jeden z najbardziej znienawidzonych przez graczy elementów gry, szczęście modzik bezproblemowo załatwiał sprawę

    16. Ej no, proszę was!|Pięć szkół magi zamiast sześciu?|Pięć miast zamiast ośmiu?|Osiemnaście skilli zamiast dwudziestu siedmiu?|Tragedia!|Ta gra jest coraz bardziej obcinana!|Niedługo będą 3 skille (Siła, Zwinność, Magia), jedno miasto i niepodzielona na szkoły magia!| Todd’zie Howard’zie spłoń!!

    17. Zle sie zapowiada, mnie tego i tamtego.. 🙁 coraz bardziej ograniczone te gry, mogliby po prostu odswierzyc Morrowind’a.

    18. A szybka podróż to już porażka roku!

    19. Zgadza sie, lazik to bylo to (i nie tylko).. Morrowin bije na glowe te nowe Elder Scrolls’y, bylo tam wszystko. Teraz tylko wszystko zmieniaja, obcinaja, i ulatwiaja. Obawiam sie, ze ktorys tam Elder Scrolls moze wygladac tak jak opisales: „Niedługo będą 3 skille (Siła, Zwinność, Magia), jedno miasto i niepodzielona na szkoły magia!”

    20. Zmiana RPG w Action Adventure ciąg dalszy… Źle się zapowiada, już wiem, że tego nie kupię, i raczej nie zagram… 5 miast? W morku było chyba ze 30…

    21. Niestety. Może fabuła będzie ciekawsza, jednak ja od Elder Scrollsa wymagam swobody! Nadzieja pozostaje w naszych modderach, że przywrócą to, co gra utraciła przez, fani Elder Scrollsa wiedzą kogo :/

    22. Wymaniakowany 8 stycznia 2011 o 09:47

      To będzie moja pierwsza przygoda z The Elder Srolls. No może nie do końca, bo Obliviona wyrzuciłem po godzinie gry. Ale to inna sprawa.

    23. No i od 11.11.11 muszę się przemeldować do Skyrim. ^^

    24. Ciekawie się zapowiada (kutwa, wszyscy to powtarzają:P ). Parę fajnych dodatków, parę uproszczeń (nie boli mnie to, bo np. Oblivion był pod tym względem momentami przegięty).

    25. hmm średni ciekawa gra fabularnie hahah łowca smoków chcę pokonać wrednego boskiego smoka

    26. Chciałbym zauważyć iż w Oblivionie też była szybka podróż…|6 szkoła będzie najprawdopodobniej podzielona na te inne 5 przez co nic nie stracicie(jak coś to zawsze możecie usiąść i zrobić moda)…

    27. Mi by się podobało jakby świat podzielili tak jak w Gothicu na trzy strefy klimatyczne z odmiennymi stworzeniami oraz mieszkańcami.

    28. Poza tym nie wiecie, ale w Oblivion nie dość, że był mniejszy od jego realnych rozmiarów, to zamiast DŻUNGLI wstawili tam lasy zwykłe :/ Do tego Ci co się interesują, wiedzą że zostało stamtąd wycięte jedno miasto, które istnieje w modzie do Morka dodającego Cyrodil (nazwy nie pamiętam – lokalizacja:|na mapie w dół od Cheydinhal, na prawo od Bravil, w górę i trochę w prawo od Leyavin). |Grę kupię, ale już mnie boli że to nie jest to, czego oczekiwałem 🙁

    29. Przed-ostatni punkt zepsuje klimat.

    30. @PaCo911|Elder Scrolls a Gothic to zupełnie różne gry.|Faktycznie, było by to ciekawe, ale najpierw musieliby wstawić 2 różne prowincje do jednej produkcji.|Najbardziej widoczne by to było, gdyby całe Tamriel wstawili 🙂 Oczywiście, w realnych rozmiarach, ale to marzenia.

    31. @eSKULLUS|Z tym nie taka tragedia, jeżeli edytor będzie podobny do Oblivion’owego, to szybko (choćby ja sam) wstawię modzika blokującego to dziadostwo.

    32. Jak usłyszałem pierwszy news to zacząłem grać w Oba plus dziesiątki modów texture pack itp. Naprawdę jest jeszcze na czym oko zawiesić. Jeśli informację się sprawdzą to będzie fantastyczna gra. Mam nadzieję że wsparcie modowania będzie równie rozbudowane jak w poprzednich TES bo to jest prawdziwa siła tej gry – czegoś brakuje, twórcy zaiwedli no probs bracia i siostry – zrobi się moda.

    33. @WhiteFeniks – 5 DUŻYCH miast, poza nimi będą też pomniejsze… W Morrowindzie z dużych można wymienić Vivek, Balmorę, Ald’ruhn, Sadrith Morę, Ebonheart i ewentualnie Pelagiad, pozostałe nie były raczej jakieś gigantyczne.

    34. @Guthan|Dokładnie.|Oblivion był bardzo dobrą grą.|Lecz niestety, Morrowind był lepszą.

    35. No nieeee i znowu mi zje miesiące życia …… nie moge się doczekać 🙂

    36. A propo level scallingu – ma on przypominać bardziej ten z F3/NV, a nie Obliviona, co zostało potwierdzone przez twórców na forum.

    37. @Semen|Kieruje się tym: http:usspost.com/wp-content/uploads/2010/12/Skyrim.jpg|Mapka dość stara, ale widać na niej zaznaczone większe miasta.|Ile powiedział twórca, a ile jest na mapie?|Mam czas, mogę przestudiować wszystkie miasta tam pokazane i powiedzieć wam, czy robią dobrze z miastami czy źle. A jeśli dobrze, to napiszę wam moje ,,kalkulacje” które miasta pojawią się w grze.

    38. opcja sprintu , nowinka na miare 2011

    39. Świetnie ! nie mogę się doczekać

    40. Do wszystkich hejtów: Ludzie, gra jeszcze nie wyszła, a Wy już marudzicie 😛 Ja jestem wielkim fanem Morrowinda a Oblivion również mi się podobał, ale już trochę mniej. Jestem też bardzo optymistycznie nastawiony w stosunku do TES V. Uważam, że system szybkiej podróży może być OK (szukanie lokacji w Morrowindzie było fajne, ale podróż między miastami, szczególnie takimi gdzie nie było łazika/portu/gildii magów, było naprawdę męczące), zaś o skille się nie martwię; 18 to bardzo dużo i z pewnością starczy 🙂

    41. Tak poza tym, to czy tylko ja zauważyłem, że wpis mówi nam iż w grze BĘDĄ DZIECI? 😀

    42. Skalowanie poziomów!? Zajefajnie, przecież właśnie na tym – według twórców większości gier – polega nowy, szanujący się RPG. Po co graczom coś taki jak rozwój i poczucie, że jego postać jest coraz silniejsza. Jeszcze się jakiś klient zrazi tym, że nie może se poradzić z każdym przeciwnikiem i nie jest super masta the best od początku gry. I biedak musi porzucić główny wątek fabularny żeby odwalić questy poboczne (których będzie niewiele, ale spoko-dojdą w postaci DLC w chwili premiery).

    43. StaryWyjadacz 8 stycznia 2011 o 10:10

      Ale czy świat gry będzie większy od Obliviona to nie napisali :/

    44. I nie ważne czy będzie to level scalling jak F3 czy jak w Oblivionie, Skalowanie poziomów to ZŁO.

    45. ciekawe po ile bedzie ;P

    46. Ja strzelam tak:|- Dawnstar (Stolica Skyrim)|- Falkreath (Miasto pograniczne z Cyrodil i Hammerfell, prawdopodobnie najbardziej obfite w kupców)|- Markarth Side (Miasto posiadające „Imperial College of Voice”)|- Rifton (Patrz Falkreath, graniczy z Cyrodil i Morrowind)|- Windhelm (Była stolica Cesarstwa)Ciekawe czy trafie 😀

    47. Zapowiada się każualowa sieczka, jeszcze gorsza niż oblivion. O Jezusie.

    48. @Pacuszek|Są gusta i guściki. Mi by się najbardziej podobało, jakby było 8 miast, 30 umiejętności, 10 szkól magi, ogromny świat i brak fast-travel 🙂

    49. @whiners – Jeśli jesteście w stanie wyprorokować ze strony tekstu, że gra będzie fatalna to może czas się zatrudnić jako wróżki. Geez.

    50. Nie ma to jak narzekać na coś, co jeszcze nie ujrzało światła dziennego. Normalnie rozpacz mnie ogarnia, ale nie dlatego że z gry usunęli kilka i tak zbędnych umiejętności czy dodali skalling, tylko jak czytam te idiotyczne komentarze na niektórych forach. Fakt twórcy usunęli kilka umiejętności też mi się to nie podoba, bo w porównaniu do takiego Morrowinda to bieda, brak kusz, shurikenów czy włóczni, albo oddzielnych umiejętności jak krótkie/długie ostrza. Ale jest kilka fajnych i ciekawych rozwiązań.

    Dodaj komentarz