Magazyn Game Informer z obszernym artykułem na temat gry The Elder Scrolls V: Skyrim trafił już do rąk czytelników, a co za tym idzie skany z tego tekstu trafiły do sieci. Tym samym - mamy pierwsze informacje na temat tej jakżesz oczekiwanej gry!
W punktach – co wiemy już o The Elder Scrolls V: Skyrim:
do wyboru będziemy mieli jedną z 10 ras
w grze pojawi się całkowicie nowy system rozwoju postaci, na początku gry nie będziemy wybierać jej klasy, a każda rozwijana umiejętność, będzie wpływała na ogólny poziom doświadczenia bohatera
przy wchodzeniu na kolejny poziom zawsze zwiększa się poziom zdrowia bohatera, a dodatkowo – do wyboru jeden z trzech kolejnych atrybutów – ponownie zdrowie, magicka (czyli umiejętności magiczne) lub stamina/wytrzymałość.
każdy poziom doświadczenia przynosi graczom również nowe perki (jak w serii Fallout)
do Fallouta 3 podobny jest również system skalowania przeciwników – co zwiastuje bardziej sensowne podejście, niż zabójcze szczury z Obliviona
pojawi się pięć szkół magii – Destruction, Alteration, Conjuration, Restoration, Illusion
maksymalny poziom doświadczenia to teraz 50 (a nie ok. 25 jak w Oblivionie)
w grze pojawi się 18 różnych umiejętności (o 3 mniej niż w Oblivionie, o 9 mniej niż w Morrowindzie)
system umiejętności skonstruowany będzie tak, by wspierać zarówno graczy, którzy będą chcieli specjalizować się w konkretnej dziedzinie (np. złodziejstwie), jak i takich, którym będzie zależało na posiadaniu ogólnych umiejętności
akcja gry toczyć się będzie 200 lat po Oblivionie, w regionie Skyrim, na północ od stolicy imperium
bohaterem gry będzie łowca smoków – w grze bestii tych będzie sporo, a głównym celem ma być pokonanie smoczego boga
ponieważ gra dzieje się w północnych regionach, sporo będzie w niej elementów inspirowanych skandynawskimi legendami, a także potwory kojarzone z zimą i górami, np. wilko-yeti. Artykuł wspomina takich przeciwników, jak: zombie, szkielety, giganty, lodowe zmory, potężne pająki, smoki, wilki, mamuty, tygrysy szablozębne.
walka ma być bardziej dynamiczna, a jednocześnie bardziej taktyczna. Każdej z dłoni bohatera będzie można przypisać pewną „funkcję” – i np. mieć natychmiastowy dostęp do dwóch różnych czarów, określonego czaru i broni, broni i tarczy, lub dwóch różnych broni. Twórcy stawiają bardzo duży nacisk na ten element, obiecują, że walka będzie dużo lepsza i mniej losowa, niż w Oblivionie
w świecie gry pojawi się 5 ogromnych miast, oraz mnóstwo lokacji poza nimi
konstrukcja questów, jakie pojawią się w grze będzie bardziej dynamiczna, co oznacza, że poszczególne ich elementy będą zmieniać się w zależności od kierowanej przez gracza postaci. W niektórych przypadkach zmieni się nawet umiejscowienie poszczególnych questów – np. poszukiwana ofiara porwania zostanie umieszczona w jaskiniach, których jeszcze NIE zwiedziliśmy. Gdy zabijemy np. właściciela sklepu, który miał dać nam questa, pojawi się jego siostra, która przejmie sklep w ramach spadku, da nam questa, ale będzie z nami rozmawiać zupełnie inaczej
„dynamiczność” dotyczy również innych wydarzeń w świecie gry – np. gdy upuścimy broń na ulicy, może to wywołać bójkę przechodniów o to, który z nich ją podniesie – albo jakiś dzieciak może ją podnieść i zwrócić nam oręż
będzie można wyzwać dowolnego mieszkańca świata gry na pojedynek
dynamiczna będzie również kamera w rozmowach, cały czas „pracując”, by jak najlepiej pokazać rozmówców. Gdy zaczniemy rozmowę z kimś, kto wykonuje jakąś czynność, będzie on prowadził konwersacje, robiąc ją dalej (np. układając coś na półkach)
pojawi się opcja szybkiej podróży we wskazane miejsce
pojawi się opcja sprintu
Premiera – listopad 2011.
Ogólnie i tak jaka by ta część nie była, znajdzie się na mojej półce i przegram w nią napewno kilkaset godzin.
Nie wiem jak wy, ale ja to biorę w ciemno. Będzie co robić do premiery Diablo 3 ;D
Drodzy redaktorzy. Polecam wam darowac sobie zbednych dopiskow do tego co umieszczacie. Po prostu zdradzacie swoja niewiezdze. Moze juz czas na emeryture? ;)Przyklad: Max level w Tes4 to 25? Ja mialem 49 i moglem do woli.
„”dynamiczność” dotyczy również innych wydarzeń w świecie gry – np. gdy upuścimy broń na ulicy, może to wywołać bójkę przechodniów o to, który z nich ją podniesie – albo jakiś dzieciak może ją podnieść i zwrócić nam oręż”| |…| |Nie wiem jak wy, ale mi się w tym momencie zaświeciły oczy xD|Nie czekałem, ale teraz czekam !)
Ho! Ho! Ho! Zapowiada się najlepszy TES w historii. 😀 Zapewne dostaniemy grę na setki godzin, tak jak to było z poprzednimi częściami. Kiedy premiera?
„kamera w rozmowach, cały czas „pracując”, by jak najlepiej pokazać rozmówców”|- oby tylko poprawili twarze 😉
Poprawili, zobacz sobie skany z GI.
Vultar, w zasadzie każdy mógł osiągnąć inny maksymalny poziom doświadczenia (i swoją drogą jeden gracz na tym samym poziomie mógł być trzy razy potężniejszy od drugiego, jeśli rozwijał umiejętności poboczne zdobywając 5x mnożnik), max level zależał od tego czy przy wybieraniu umiejętności/klasy/znaku gracz doładował umiejętności główne, jeśli doładował, to przykro mi – osiągnie niższy level :/ , aczkolwiek nie wiem skąd Hut wytrzasnął max 25, w najgorszym wypadku maksymalny poziom to bodajże 38
Moim zdaniem,zapowiada się jak zwykle mega produkcja, 10 ras, dynamiczność i cała reszta, pozatym nie możemy zapomnieć że szybka podróż to ma być tylko opcja, więc nic nie będzie stało na przeszkodzie wyjadaczom pójść we wskazane miejsce na piechotę, już po screenie widać że gra będzie na naprawdę wysokim poziomie.PS: Luknijcie ludzie na to matko z córką na rowerze xD ale czad|http:forum.notebookreview.com/gaming-software-graphics-cards/546170-elder-scrolls-v-skyrim-game-screenshots-gi-scan.html
Czyżby Bethesda miała zamiar stworzyć RPG z prawdziwego zdażenia? Ta zapowiedź sprawiła, że na Skyrim czekam z niecierpliwością.|Są jakieś informacje kiedy możemy się spodziewać premiery?
Z niecierpliwością czekam na TES’a IV, jednak martwią mnie dwie rzeczy, pierwsza, czy aby Skyrim nie będzie po prostu zerżnięte z północnych krain Cyrdoril coś „jak zostawimy reszte i dorzucimy trochę śniegu”, mam nadzieje że się postarają, no i ten lvl scaling, nie wiem jak on działał w Falloucie, ale samo to słowo napawa mnie niechęcią. Jak już ktoś wspomniał, lvlowanie daje nam poczucie rosnącej potęgi, np. w Gothicu z prawdziwym strachem omijałem ziemię orków, a Cieniostwór, paaanie, uciekałem ile sił.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję że gra będzie przynajmniej tak dobra jak morrowind.
@ Buranchi : Zgadzam się z Tobą- też mnie martwi parę rzeczy, ale nie narzekajmy na coś, czego nie ma. Uważam że skalowanie przeciwników z Fallouta zdało egzamin, podobnie ja system perków. Jestem za i czekam na screeny oraz gameplay.|btw. Ktoś da linki do innych screenów??
http:forum.notebookreview.com/gaming-software-graphics-cards/546170-elder-scrolls-v-skyrim-game-screenshots-gi-scan.html Proszę bardzo. ;D
Must have. Zamawiam kolekcjonerkę, jak tylko się pojawi w sklepie 🙂
MrCookie w Falloutcie level saclling objawia się tym, że po pustkowiach szlajają się z czasem mocniejsze potworki. Ale nie jest to zrobione tak jak w Oblivionie, że na 20 poziomie szczur był tak samo zabójczy jak na 1. Nadal spotyka się słabych przeciwników, i wtedy mozna poczuć, że nasza postać jest mocna. Zreszta w każdym RPG poziom wrogów rośnie razem z naszym. Po prostu w grach bez otwartego świata jest to mnije zauważalne.
Z opóźnieniem ale Dzięki Matek 🙂 @ LaughingMan 11.11.11- data premiery
Vimess, tak, wlasnie to mam na mysli.|Ludzie, przestancie gadac od rzeczy, Morrowind i Oblivion to najlepsze RPG w jakie kiedykolwiek gralem (Razem z Gothic1,2). Cala reszta to tylko nędzne próby, tak jak Arcania.
Duży + za sprint. W TW2 sprawdziło się to świetnie
http:www.gamingeverything.com/2011/1/elder_scrolls_v_scans Kolejne zrzuty ekranu ;> – Ale super…
Akurat Oblivion to miał ładną grafike i niewiele więcej. Fajnie by było gdyby walka przypominała to co widzieliśmy w Dark Messiah of M&M.
O ja pierdziele co za grafa!!! Chyba znowu otrzymamy najładniejszą grę RPG, której długo nic nie będzie mogło dorównać. Oblivion był ładny miał jednak troszkę za cukierkową grafikę. Tutaj będzie bardziej realistyczna i surowsza kolorystyka. W końcu to Skyrim kraina Nordów! (nawiasem mówiąc mojej ulubionej rasy w TES) Jeszcze bardziej realistyczne zachowania NPC. Będą dzieci w grze?|”jakiś dzieciak może ją podnieść i zwrócić nam oręż”- już widzę gratkę dla pedofilów jeśli pojawią się nude patche
powiadają … tam bedą smoki Panie, -SMOKI!? całe życie czekałem aby upolować jedną z tych bestii i zawiesić jej łeb nad moim kominkiem. SIODŁAĆ KONIE – ruszamy na polowanie!
Gra coraz bardziej się „dynamizuje” w stosunku do poprzedniej części. Coraz mniej umiejętności i mniejszy wpływ na rozwój postaci. Ale może to i lepiej, kilka umiejętności ma większy zakres niż w Morrowindzie. A dalej będzie ograniczony wagowo ekwipunek? Już nie mogę się doczekac pierwszego gameplaya. Mogliście zamieścic więcej screenów.
Kolejna oczekiwana przeze mnie gra,może nie jestem fanem serii od początku,ale i Morrowind i Oblivion wciagnęły mnie na długie godziny.A pomysł umieszczenia akcji w Skyrim jest naprawdę fajny.|P.S. Możecie polecić mi rpg na xboxa,bo Dragon Age skończyłem i nie ma w co grać,zostały same fpsy i sportowe (Czy nowy Fallout faktycznie jest tak niezły jak piszą)|P.S. 2 Tylko nie polecajcie jrpgów,bo nie przepadam
http:www.gamingeverything.com/2011/1/elder_scrolls_v_scans to chyba wszystko co narazie możeny zobaczyć ;D
Super! Jeżeli ta część będzie miała taki klimat jak dodatek do Morrowinda- Bloodmoon, to to będzie najlepsza część z serii, bo Oblivion w ogóle mi się nie spodobał. Bloodmoon był moim zdaniem jak dotąd najlepszy.
Najładniejsza gra RPG to będzie Wiedźmin 2, ale TES V wygląda ładnie, ale nie aż tak.Dzięki za informacje, co do tej siostry to dziwne, z jednej strony fajny patent, ale z drugiej jakby mi zabili brata to nie gadał bym z jego zabójcą na miejscu siostry oO
Nie przepadam za RPGami pierwszoosobowymi, ale Skyrim jest interesujący. Do Morrowinda jakoś niemogłem się przekonać, może TES5 mnie przyciągnie. Jestem ciekaw co z tego wyjdzie.:D
Wiedźmin 2, (prawdopodobnie) Diablo III, i jeszcze to. Ten rok pod względem RPG będzie bardzo udany:D
@Marcines: No nie wiem, czy Wiedźmin 2 będzie ładniejszy. Oczywiście ma ładną grafikę, ale chyba nie aż tak. Ale to stwierdzimy po premierach obydwu gier|A propo czy któraś z tych gier będzie współpracowała DX 11? Bo dzięki temu grafika była by jeszcze ładniejsza dzięki m.in. teselacji.
@sebogothic Przejrzyj ostatnie gameplaye czy screeny z prezentacji. W moim mniemaniu Wiesiek jest ładniejszy przynajnmiej narazie. http:www.youtube.com/watch?v=9Hns_Ag0E_c&feature=related|gameplay
Zbieram na EK. :F
Wie ktoś może kiedy premiera?
:F Chodzi o rok mniej więcej.
Ciekawe też czy będzie widac jak miecz wbija się w ciało przeciwnika, albo gdy wpuścimy na takiego yeti kulę ognia to czy zapali mu się futro? I jeszcze długo po pokonaniu będzie dymić.|Ciekawsze też będą dialogi. Nie mogę się doczekac 11.11.11.
@Wrex Z tego co pamiętam to premiera odbędzie się 11.11.2011 🙂
grafika IMO teraz wcale się nie różni niczym od TESIV. 18 umiejętności, nawet mniej niż w Oblivionie. Po co Perki ja się pytam? Skalowanie i Dynamiczność jeszcze ratują sytuację, ale jeśli tak to ma wyglądać, to nadal najlepszym RPG int de łorld będzie dla mnie Morrowind. No nic, wracam do najlepszego RPG wszechczasów.
@Navar: No właśnie. Gameplayu Skyrim jeszcze nie ma, a we Wiedźminie można się dopatrzeć kilku kanciastych krawędzi.|@Wrex327:Premiera za 11 miesięcy i 3 dni
” „dynamiczność” dotyczy również innych wydarzeń w świecie gry – np. gdy upuścimy broń na ulicy, może to wywołać bójkę przechodniów o to, który z nich ją podniesie” – No to szykuje się niezła zabawa 😀
@sebogothic Myśle, że o jakości grafiki narazie nie ma co za bardzo spekulować ponieważ najlepiej będzie oceniać finalny produkt. Mimo wszystko mam wrażenie, że Wiedźmin lepiej wygląda:P
@Navar Wiesiek jest ładniejszy od czego? Jednego screena, gdzie owłosiona bestia zasłania Ci pół ekranu?
@Kerp wcześniej ktoś podał linka do paru innych skanów także nie wnioskuję tego po 1 screenie.
Magicka to mana.
Ja to CHCE! =]
Ciekawe jak będzie wyglądał system walki (postęp w oblivionie względem morrowinda był duży i spodziewam się podobnego skoku w skyrim) i silnik graficzny, jakie wymagania mniej więcej, itd.|Właściwie w tym momencie najważniejszy jest chyba właśnie system walki, bo nikt nie chciałby stać przy smoku i unikając jego paszczy zachodzić go od tyłu i ładować w mu tyłek całym posiadanym żelastwem:/|No i mogłaby się pojawić jakaś kooperacja jak w Fable III
Widać zmiany- i dobrze 🙂
TES jeszcze mnie nigdy nie zawiodło (w przeciwieństwie do ostatnich gothicow) więc raczej pokładam w Skryimie duże nadzieje. Oblivion i Morrowind zabrały mi dużo godzin z życiorysu, a Skryim najpewniej powtórzy ten wynik, no chyba że pójdą w stronę uproszczania wszystkiego dla konsolowców, a wtedy RIP… jednak będę dobrej myśli.
Nie jestem pewien czy to są zmiany. Pamiętam jak wychodził Oblivion, Bethesda też dużo rzeczy obiecywała, a później niewiele z tego znalazło się w samej grze. Pomysły mi się podobają, ale jak to będzie wyglądać? – zgaduję, że z połowy zrezygnują 😉 Trzymam kciuki za grę, bo na pewno zagram.
Pięknie, mam nadzieję, że dadzą coś dla posiadaczy obliviona (i tak zapowiada się na moją ulubioną grę) 😉