Magazyn Game Informer z obszernym artykułem na temat gry The Elder Scrolls V: Skyrim trafił już do rąk czytelników, a co za tym idzie skany z tego tekstu trafiły do sieci. Tym samym - mamy pierwsze informacje na temat tej jakżesz oczekiwanej gry!
W punktach – co wiemy już o The Elder Scrolls V: Skyrim:
do wyboru będziemy mieli jedną z 10 ras
w grze pojawi się całkowicie nowy system rozwoju postaci, na początku gry nie będziemy wybierać jej klasy, a każda rozwijana umiejętność, będzie wpływała na ogólny poziom doświadczenia bohatera
przy wchodzeniu na kolejny poziom zawsze zwiększa się poziom zdrowia bohatera, a dodatkowo – do wyboru jeden z trzech kolejnych atrybutów – ponownie zdrowie, magicka (czyli umiejętności magiczne) lub stamina/wytrzymałość.
każdy poziom doświadczenia przynosi graczom również nowe perki (jak w serii Fallout)
do Fallouta 3 podobny jest również system skalowania przeciwników – co zwiastuje bardziej sensowne podejście, niż zabójcze szczury z Obliviona
pojawi się pięć szkół magii – Destruction, Alteration, Conjuration, Restoration, Illusion
maksymalny poziom doświadczenia to teraz 50 (a nie ok. 25 jak w Oblivionie)
w grze pojawi się 18 różnych umiejętności (o 3 mniej niż w Oblivionie, o 9 mniej niż w Morrowindzie)
system umiejętności skonstruowany będzie tak, by wspierać zarówno graczy, którzy będą chcieli specjalizować się w konkretnej dziedzinie (np. złodziejstwie), jak i takich, którym będzie zależało na posiadaniu ogólnych umiejętności
akcja gry toczyć się będzie 200 lat po Oblivionie, w regionie Skyrim, na północ od stolicy imperium
bohaterem gry będzie łowca smoków – w grze bestii tych będzie sporo, a głównym celem ma być pokonanie smoczego boga
ponieważ gra dzieje się w północnych regionach, sporo będzie w niej elementów inspirowanych skandynawskimi legendami, a także potwory kojarzone z zimą i górami, np. wilko-yeti. Artykuł wspomina takich przeciwników, jak: zombie, szkielety, giganty, lodowe zmory, potężne pająki, smoki, wilki, mamuty, tygrysy szablozębne.
walka ma być bardziej dynamiczna, a jednocześnie bardziej taktyczna. Każdej z dłoni bohatera będzie można przypisać pewną „funkcję” – i np. mieć natychmiastowy dostęp do dwóch różnych czarów, określonego czaru i broni, broni i tarczy, lub dwóch różnych broni. Twórcy stawiają bardzo duży nacisk na ten element, obiecują, że walka będzie dużo lepsza i mniej losowa, niż w Oblivionie
w świecie gry pojawi się 5 ogromnych miast, oraz mnóstwo lokacji poza nimi
konstrukcja questów, jakie pojawią się w grze będzie bardziej dynamiczna, co oznacza, że poszczególne ich elementy będą zmieniać się w zależności od kierowanej przez gracza postaci. W niektórych przypadkach zmieni się nawet umiejscowienie poszczególnych questów – np. poszukiwana ofiara porwania zostanie umieszczona w jaskiniach, których jeszcze NIE zwiedziliśmy. Gdy zabijemy np. właściciela sklepu, który miał dać nam questa, pojawi się jego siostra, która przejmie sklep w ramach spadku, da nam questa, ale będzie z nami rozmawiać zupełnie inaczej
„dynamiczność” dotyczy również innych wydarzeń w świecie gry – np. gdy upuścimy broń na ulicy, może to wywołać bójkę przechodniów o to, który z nich ją podniesie – albo jakiś dzieciak może ją podnieść i zwrócić nam oręż
będzie można wyzwać dowolnego mieszkańca świata gry na pojedynek
dynamiczna będzie również kamera w rozmowach, cały czas „pracując”, by jak najlepiej pokazać rozmówców. Gdy zaczniemy rozmowę z kimś, kto wykonuje jakąś czynność, będzie on prowadził konwersacje, robiąc ją dalej (np. układając coś na półkach)
pojawi się opcja szybkiej podróży we wskazane miejsce
pojawi się opcja sprintu
Premiera – listopad 2011.
Ja tam nie widzę tego przeokropnego „uproszczenia” gry. Jedną szkołę magii i 3 umiejętności mniej (pewnie na zasadzie połączenia akrobatyki z atletyką co ma całkiem duży sens) za to dostajemy wybór co level specjalnego bonusa, który zdecydowanie zwiększy różnorodność rozwoju postaci.|Z miastami też nie jest źle, 5 powinno wystarczyć byle by były faktycznie duże. Generalnie jedynie co bym chciał w tym wszystkim zmienić to przywrócić sposób transportu z Morrowinda:)
@Priest – na kooperację będzie nastawiony inna produkcja Bethesdy – Hunted: The Demon’s Forge, która ukaże się na wiosnę.|@Abyss – konsole =/= casual.|@thread – jeśli zrobią jeszcze prostszego potworka od Obliviona, którego można było przejść z zawiązanymi rękami, opaską na oczach i siedząc na rowerowym siodełku to w stronę Skyrim nawet nie spojrzę. Pomimo tego czekam z niecierpliwością na to co z tego wyjdzie.
OMG SUPER tylko szkoda że tak długo trzeba było czekać aż będą jakieś info.
racja kooperacja w TES to najlepszy sposób zęby go popsuć
Hm… Jako że będzie możliwość usunięcia HUDa w pierwszej osobie, to może wszechwiedzący kompas nie będzie psuł zabawy. 🙂
link do reszty screenów?
TES mnie jeszcze nie zawiódł, ale mam zastrzeżenia co do newsa. Maksymalny poziom w Oblivionie 25? Co jest grane?? Gry z tej serii nie mają maksymalnego poziomu. Niestety rozumiem, taka praca, brakuje czasu na dojście gdzieś dalej bo trzeba grać już w coś innego. 🙂
Obliviona mam Skyrima też muszę!!!!!!!!!!!!!!:-)
Czekam z niecierpliwością! Jak dla mnie najlepsza seria rpg ever!
Potwory-jak zamknęło im się wrota to którędy indziej wychodzą,taka już ich natura:)czekam
@ciniasty1: Można było chyba zdobywac poziomy, ale i tak to nic nie dawało bo wszystko było na maxa rozwinięte.|Maksymalny poziom 50. No nawet nieźle. Ja w Morrowindzie miałem 76 i dalej można było się rozwijac.
Ciekawym, ciekawym 😉
Ciekawie, czy też ma być tak głupio jak w Oblivionie czy Dragon Age’u, że wraz z twoim poziomem levelują potwory.
WYWALIĆ FAST TRAVEL! To zabija cały klimat. Błagam o tryb hardcore w którym go nie będzie ;(
@Kobriks – przecież to, że coś jest w grze nie oznacza, że trzeba tego używać. Hardkorowcy od siedmiu boleści.
@Kobriks|jak nie chcesz to nie używaj
Artykuł na gameolay: http:gameplay.pl/news.asp?ID=56196|Zawiera trochę więcej informacji.
@thug no bedzie tak jak w falloucie czyli jak wejdziesz do jakiejś miejscówki na poziomie 10 to beda tam juz zawsze potworki na poziomie 10 a jak gdzies wejdziesz gdzies na poziomie 50 to będa tam potworki na 50 . . . tam mnie sie wydaje 🙂
*gameplay
bohaterem gry będzie łowca smoków – w grze bestii tych będzie sporo, a głównym celem ma być pokonanie smoczego bogaDranie!!!
zapowiada się nieźle a jako wielki fan serii czekam z niecierpliwością
Przypomina to trochę Bloodmoon do Morrowinda.|Ja jedynie mam nadzieję do 2óch dla mnie ważnych rzeczy:|1) Oby będąc na wysokim levelu, nie było przymusu tłuczenia się z jednym kolesiem przez 'pół godziny’ jak to było w Oblivionie. Pomysł z tym, że monstra dopasowały się do poziomu gracza wg. mnie nie był zbyt trafny.|2) Zróżnicowanie jaskiń i terenów. Wolę mniejszy świat z mniejszą ilością wtórnych wnętrz, aniżeli po raz setny wchodzić do generowanego holu z 5 brył.|Zwłaszcza, że lubię 100% odkr. gry.
to strasznie głupie to levelowanie. w takim razie jaki sens ma zdobywanie poziomów skoro gdy jesteś na 1 to wszyscy mają 1 a jak na 50 to wszyscy mają 50?
Jaki by nie był nowy TES i tak będę się w niego zagrywał długimi godzinami.
zgadzam się z Kobriks
No nareszcie dynamiczna rozmowa a nie postacie stoją jak słupy i ruszają tylko twarzą…
A mi sie zdaje, ze bethesda robi kopiuj wklej z fallouta 3
Ale fajnie by było, gdyby był taki tryb Hardcore jak w New Vegas. Trzeba pić, jeść, spać, a na dodatek dbać o temperaturę ciała. Tylko żeby nie było tak, że nie musimy spać przez dwa tygodnie, pić przez tydzień, a jeść kilka miesięcy. By było realnie w końcu.
@Portier, a Fallout 3 to kopiuj wklej z Obliviona.
Hmm czy przypadkiem czytanie skanów czasopisma nie jest piractwem? Z tego co wiem wy ostro atakujecie skanowanie i umieszczanie waszego pisma w sieci, a sami z takich źródeł korzystacie 🙂
Wszystko ładnie i to wzorowanie się na skandynawii i ta cała dynamicznośc, ale popatrzcie na obrazek, dokładniej na rękę bohatera, potwora i krew na mieczu, przecierz ta gra bedzie miała taką grafikę że udźwigną ją komputery z 2011 roku. Twierzdzę, że twórcy powinni się zająć bardziej grywalnością niż grafiką, bo ona ma tylko uprzyjemniać rozrywkę, a fabuła się w tego typu grach najbardziej liczy.
Przez tą krew na mieczu gra może mieć faktycznie duże wymagania!
Nom, krew zawsze zabiera strasznie dużo ramu. Cholernie głupi post, Killer 😛
A ogólnie to czekam na tą grę gorzej jak na obliviona!
Ehhh grafike trudno ocenić z skanów ale i tak pewnie będzie jeszcze lepsza niż tutaj. Potem dojdą mody ją ulepszające i będzie miodek smrodek 😉
Ogólnie skany nie są najlepszej jakości dlatego trudno coś powiedzieć o grafice. Choć z tego co widać zaczyna mi to stylem przypominać Dark Messiaha. I graficznie byłby to krok w dobrą stronę- po cukierkowym Oblivionie.
Już mi się podoba. Jeden z must have’ów na ten rok.
Mniam, mniam, mniam… PC raczej już nie uciągnie sensownie, zostaje PS3.
Must have, o ile w tym roku, może.
Muszę zacząć powoli przygotowywać żonę, że przez kilka(naście) tygodni regularnie będę wsysany przez monitor =)
lol zagrał bym i musze kupic jek wyjdzie i takie tam:D
premiera 11.11.11 więc w tym roku i to już pewny must have na tegoroczne święta
Wymagania minimalne:|Ati Radeon HD5750 lub G-Force 260GTX|4GB ramu|Intel Core 2 Quad 6600 2,2Ghz|DX 10.1|Takie pewnie będą albo wyższe
Powiem jedno muszę odkładać pieniądze bo szykuję się [beeep]ista gra. Uwielbiam serie The Elder Scrolls.
Chlip… To takie piękne…
Zapowiada się ciekawiej od Obliviona, na pewno się nią zainteresuję kiedy wyjdzie. Chociaż i tak pewnie nie wciągnie mnie tak jak Morrowind, lubię takie specyficzne klimaty jakie oferowało Vvardenfell, tutaj zapowiada się bardziej „klasycznie”. No ale „Bloodmon” mi się podobał 🙂 Oby twórcy nie zaserwowali graczom znowu wpadki w stylu skalowania przeciwników z Obliviona (w newsie pisze że tym się już zajęli ale ciekawe jak wyjdzie im np ta nowa konstrukcja questów) Ale pierwsze wrażenia – pozytywne 🙂
Nie chce nic mówić ale w Oblivionie możemy osiągnąć 50lvl… ja i mój kolega jakoś daliśmy rade (On 50 ja 48 przyznam się odrazu 😛 ) bez cheatów
Tak. 🙂 Trzeba jedynie przy maksymalnym levelu, iść do więzienia. Wtedy spadają umiejętności, level pozostaje. Expimy znowu umiejętności i dostajemy wyższe levele. Nic prostszego. 🙂 )
grawek żadna gra nie ma takich minimalnych i długo nie będzie miała -.-
Skalowanie przeciwników było i jest dobre , z powodu iż jak idziesz do jaskini trollów na 20+ poziomie , aby zdobyć jakiś item do zadania , to wolałbyś walić goblina z 5′-tego lvl’a czy takiego z 20?