Magazyn Game Informer z obszernym artykułem na temat gry The Elder Scrolls V: Skyrim trafił już do rąk czytelników, a co za tym idzie skany z tego tekstu trafiły do sieci. Tym samym - mamy pierwsze informacje na temat tej jakżesz oczekiwanej gry!
W punktach – co wiemy już o The Elder Scrolls V: Skyrim:
do wyboru będziemy mieli jedną z 10 ras
w grze pojawi się całkowicie nowy system rozwoju postaci, na początku gry nie będziemy wybierać jej klasy, a każda rozwijana umiejętność, będzie wpływała na ogólny poziom doświadczenia bohatera
przy wchodzeniu na kolejny poziom zawsze zwiększa się poziom zdrowia bohatera, a dodatkowo – do wyboru jeden z trzech kolejnych atrybutów – ponownie zdrowie, magicka (czyli umiejętności magiczne) lub stamina/wytrzymałość.
każdy poziom doświadczenia przynosi graczom również nowe perki (jak w serii Fallout)
do Fallouta 3 podobny jest również system skalowania przeciwników – co zwiastuje bardziej sensowne podejście, niż zabójcze szczury z Obliviona
pojawi się pięć szkół magii – Destruction, Alteration, Conjuration, Restoration, Illusion
maksymalny poziom doświadczenia to teraz 50 (a nie ok. 25 jak w Oblivionie)
w grze pojawi się 18 różnych umiejętności (o 3 mniej niż w Oblivionie, o 9 mniej niż w Morrowindzie)
system umiejętności skonstruowany będzie tak, by wspierać zarówno graczy, którzy będą chcieli specjalizować się w konkretnej dziedzinie (np. złodziejstwie), jak i takich, którym będzie zależało na posiadaniu ogólnych umiejętności
akcja gry toczyć się będzie 200 lat po Oblivionie, w regionie Skyrim, na północ od stolicy imperium
bohaterem gry będzie łowca smoków – w grze bestii tych będzie sporo, a głównym celem ma być pokonanie smoczego boga
ponieważ gra dzieje się w północnych regionach, sporo będzie w niej elementów inspirowanych skandynawskimi legendami, a także potwory kojarzone z zimą i górami, np. wilko-yeti. Artykuł wspomina takich przeciwników, jak: zombie, szkielety, giganty, lodowe zmory, potężne pająki, smoki, wilki, mamuty, tygrysy szablozębne.
walka ma być bardziej dynamiczna, a jednocześnie bardziej taktyczna. Każdej z dłoni bohatera będzie można przypisać pewną „funkcję” – i np. mieć natychmiastowy dostęp do dwóch różnych czarów, określonego czaru i broni, broni i tarczy, lub dwóch różnych broni. Twórcy stawiają bardzo duży nacisk na ten element, obiecują, że walka będzie dużo lepsza i mniej losowa, niż w Oblivionie
w świecie gry pojawi się 5 ogromnych miast, oraz mnóstwo lokacji poza nimi
konstrukcja questów, jakie pojawią się w grze będzie bardziej dynamiczna, co oznacza, że poszczególne ich elementy będą zmieniać się w zależności od kierowanej przez gracza postaci. W niektórych przypadkach zmieni się nawet umiejscowienie poszczególnych questów – np. poszukiwana ofiara porwania zostanie umieszczona w jaskiniach, których jeszcze NIE zwiedziliśmy. Gdy zabijemy np. właściciela sklepu, który miał dać nam questa, pojawi się jego siostra, która przejmie sklep w ramach spadku, da nam questa, ale będzie z nami rozmawiać zupełnie inaczej
„dynamiczność” dotyczy również innych wydarzeń w świecie gry – np. gdy upuścimy broń na ulicy, może to wywołać bójkę przechodniów o to, który z nich ją podniesie – albo jakiś dzieciak może ją podnieść i zwrócić nam oręż
będzie można wyzwać dowolnego mieszkańca świata gry na pojedynek
dynamiczna będzie również kamera w rozmowach, cały czas „pracując”, by jak najlepiej pokazać rozmówców. Gdy zaczniemy rozmowę z kimś, kto wykonuje jakąś czynność, będzie on prowadził konwersacje, robiąc ją dalej (np. układając coś na półkach)
pojawi się opcja szybkiej podróży we wskazane miejsce
pojawi się opcja sprintu
Premiera – listopad 2011.
Błąd w artykule, w Oblivionie można osiągnąć ponad 50 level (i to w podstawce, bo tylko w taką wersję grałem). Górna granica jest zależna od tego jak rozwijamy postać, pod tym względem nic się nie zmieniło od czasu Morrowinda. To w Falloucie 3 górna granica wynosiła 20 lvl (w podstawce).|A co do nowej części… nie wiem co o tym sądzić. Raczej na pewno nie będzie budziła takich emocji jak Oblivion, a fanów Morrowinda i tak nie przekona.
A co do skalowania przeciwników: jak ma to być zrobione tak jak w Oblivionie, że mając lvl +20 muszę się z Wodzem Goblinów (JEDNYM) pojedynkować 5 min to ja dziękuję bardzo.|W Oblivionie dosłownie nie opłacało się levelować powyżej 20 levelu. Dziękuję. Do widzenia.
W Falloucie nie czułem żadnego skalowania, więc tu może być podobnie. 🙂 |Zaś w Obku to była tragedia, racja. 🙂
3 atrybuty ???!!!!! I Tylko 18 umiejętności ?! Dla mnie oblivion byl za bardzo obciety pod tym wzgledem a Skyrim bedzie jeszcze bardziej…. szkoda, moze to nadrobia poprawiona walka i questami.|A
Już widzę ten pusty świat jakiegoś niepełnoletniego gracza który będzie każdego npc wyzywał na pojedynek… i to będzie ciekawe bo jak się tak każdego zabije to kto da nam questa? 🙂
Mam nadzieję, że Skyrim będzie bardziej krwisty względem poprzedniczek. Nie mówię tu od razu o jakimś Gears of War, gdzie wszędzie poniewierają się jakieś flaki 😉 ale mogli by zastosować coś w rodzaju odcięcia ręki czy głowy. W końcu w grze będziemy walczyć mieczem a nie kijem baseballowym. 😉 Na V część Elder Scrolls czekam z niecierpliwością. Z nudów nawet zainstalowałem sobie Morrowinda z dodatkami Trójca i Przepowiednia.
no super, ale nie podoba mi sie okrojenie umiejętnosci ;/
Wypas.
Z tego już można dobrą zapowiedź do nowego CDA napisać;)
@ Wade -córka syna ojca handlarza
http:www.youtube.com/watch?v=8-ztTYWcP7A ten filmik miażdży ;p
Już parę screenów wyciekło, powiem że gra wygląda bardzo ładnie 🙂
Skalowanie przeciwników do posiadanego levelu, jeszcze mniej umiejętności, opcja „szybkiej podróży” – czyli kolejna, uproszczona skonsolowaciała kaszana a’la Oblivion. To ja chyba wolę dalej ciupać w Morrowinda.A i graficznie wygląda dość podobnie do Obliviona. Pewnie ten sam silnik, tylko ciut podkręcony…
@Wade, w Morrowindzie tez mozna bylo zabic kazdego, bez wyjatkow, na amen, nawet bez wyzywania go na pojedynek 🙂 a problem braku questa dla tego ktory zabil NPCka 😀 a w Skyrim, mozna wywnioskowac z newsa, bedzie system zastepowania takiej usmierconej osoby inną (” Gdy zabijemy np. właściciela sklepu, który miał dać nam questa, pojawi się jego siostra, która przejmie sklep w ramach spadku, da nam questa, ale będzie z nami rozmawiać zupełnie inaczej”).
Nie grałem w Morrowinda też nie grałem Obliviona jak widzialem gameplay Obliviona a to zdjęcie to to jest ten sam silnik tylko podkręcony
Coś czuje, że Mass Effect 3, nie będzie grą roku 2011 😀
„albo jakiś dzieciak może ją podnieść” – że niby dzieci mają być? 😮
Gra będzie korzystała z nowego silnika graficznego idTech 5.
http:www.atkcommunity.com/threads/2722-TES-V-Skyrim
@Cesarski – Tak, i wzorem Fallouta będą niezniszczalne, więc lepiej nie upuść Umbry, bo cię dzieciak zarąbie 😛
Jeżeli do tej listy doda się brak strażników, którzy są w stanie usłyszeć skwierczenie podpalonego przez mojego fireballa mieszkańca z drugiego końca miast – będę happy.
Oblivion był grą dobrą ale jak dla mnie to bez modów nie dało się grać! Było pusto, brzydko i nie było nic do roboty. Dlatego wolę starego dobrego Morrowinda i jeżeli Skyrim będzie choć w połowie tak dobre jak Morrowind (na co nie liczę, bo wiadomo że jest robiony pod konsolowców) to go kupie.
@sebogothic skąd Masz tą informację? Jest to nowy silnik tworzony przez Bethesdę? Czy po prostu wykupiony? 🙂
@Kruczysko jeżeli by tak było to byś mógł zabić wszystkich mieszkańców i nawet strażnicy by nie mrugneli okiem a to byloby nudne w końcu a tak to sie rzuca na ciebie cala gromada strazników i ich też zabijasz. 😛 w Oblivionie zabilem wszystkich w okreslonym rejonie w mieście (nawet straznikow) |Ale jak chcialem przejsc dalej i powyzynac wszystkich ale nie moglem bo bramy zamkneli 😀
a tak wgl to czy ktoś wie czy w tym the elder scrolls V będzie Lewitacja? Właśnie brak lewitacji mnie bardzo zmartwil w Oblivionie dlatego nadal Gram w Morrowinda xD
tyRaNox – tu masz link o tym nowym silniku co mowi Bethesda na swoim twitterze http:twitter.com/!/Bethblog/status/14010984884604929
Zapraszam na dyskusje na ten temat na :http:www.elderscrolls.phx.pl/forum/index.php?showforum=157
Do będzie COŚ…. 11.11.11 – Dies IraeA tak na marginesie, ciekawe czy brody będą 😀
OK, OK. ALE… smoczym bogiem jest przecież Akatosh, który jest dobrym bóstwem… więc tego nie rozumiem…
@michales10 Link mi nie działa. 🙂
No ale smok to tylko jeden z awatarów Akatosha 🙂
@TyRaNoX ten? http:twitter.com/!/Bethblog/status/14010984884604929
Zapowiada się bardzo ciekawie. Nie mogę się doczekać. 🙂
no lol przeciez ten link byl jeszcze dobry o 13 ! okej ale tam pisalo ze to jest nowy silnik
okej ale tu masz ogólnie taki temat o Skyrim http:forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1156332-is-level-scaling-backnoooooooooooo/page__st__40__p__16933097entry16933097
Ekhem… michales10, jeżeli wyrzynanie miast uważasz za dobrą zabawę to szczerze ci współczuje. Mi chodziło raczej o ciche zatłuczenie kogoś, kto ma coś na czym mi zależy. Zło? Jasne! Lecz nagle człowiek budzi się na pustyni bez czegokolwiek do zrobienia, bo zginęli wszyscy questgiverzy… Dlatego właśnie preferuję działania z umiarem.
A mnie wnerwia zmniejszanie się z części na część liczby umiejętności.W następcy Skyrim będą pewnie tylko trzy: wpierdziel(bojowa), abra-kadabra (magiczna) i Ciiicho (złodziejsko-skradankowa) coby się każuale nie pogubili w zawiłej mechanice. 🙂
Gra się zapowiada super jeśli to będzie tak dobre albo lepsze niż dark messiah to kupuję to.|Denerwuje mnie tylko tak mało umiejętności ale skoro jest kilka szkół magicznych to może być ciekawie z czarami
Bohaterem będzie łowca smoków.Przecież w każdej części grało się skazańcem,który w jakiś sposób zdobył ułaskawienie na początku gry.To na pewno nie będzie to samo co Oblivion,a tym bardziej Morrowind.
MOAR SKRINS pl0x
Ja bym chciał żeby nie było takiego levelowania przeciwników jak w Oblivionie bo tam czy na 2 czy 12 lvl, czy żelaznym czy srebrnym mieczem tłukło się ich tak samo ale po za tym to kozak gierki są 🙂 ))
może być fajne
Mnie to bardzo cieszy, że wreszcie ogłosili nową grę z tej serii, bo Oblivion już wyszedł nieźle dawno temu, ale mam pewne obawy co do samej gry. Mam nadzieję, że faktycznie poprawią ten system levelowania przeciwników, chciałbym najlepiej powrót tego z Morrowinda. Liczę też na naprawdę poprawioną grafikę, bo między Oblivionem a Morrowindem była ogromna różnica, a teraz pewnie przez te całe konsole będą musieli ją ograniczyć…
@Frederiko, nie ma to jak mieć dobre argumenty co nie? 😉 A gra mi sie już pdoba bo kocham serie TES i wprost ubóstwiam nordyckie klimaty 😀 :D:D:D Gra wyjdzie 3 dni po moich urodzinach także na 100% ją kupię ;D
18 umiejętności to ja liczyłem przynajmniej tyle co w Morrowindzie 🙁 I jeszcze te połączenia (krótkie ostrze + długie ostrze = ostrza , topór + obuchy = bronie obuchowe ) kto to wymyślił ? |A że umiejętności będzie mniej to znaczy że jeszcze bardziej wszystko uproszczą 🙁 hlip
Jak popatrzyłem na ten obrazek to zatliła się w mym sercu nadzieja, że o to nadciąga nowe Black & White. Nadzieja matką głupich.
kurde :/ czemu pająki 🙁 nienawidzę pająków 🙁 i to jeszcze P O T Ę Ż N E… 😡 a mogła by to być taka przyjemna gra
To chyba trochę nieprofesjonalne bazować na skanach innego czasopisma? To trochę niefajne zresztą, że tym razem CDA nie udało się zdobyć jakichś informacji samodzielnie. Do tego nie ma żadnych wilko-yeti. Jeden z twórców w odpowiedzi na wynikłe spekulacje jakoby miał to być wilkoła oświadczył, że na screenie znajduje się śnieżny troll. Kamera podczas konwersacji natomiast wcale nie lata właśnie, nie robi też przybliżenia jak w Fallout 3. Rozmowy prowadzone są w czasie rzeczywistym po prostu.
Gdyby to była prawda z tym „zabijaniem ludzików od questów” i zastępowaniem ich przez jakieś inne npce – to ludzie z Betshesdy musieli by się nieźle namęczyć – do każdego z tym „questowców” dodawać zastępczego npca. A to w chole*ę roboty. A co, jakby zabić tą „siostrę”?;]Hm. Ogółem źle to nie wygląda, ale jakiś „legendarny” rpg to nie będzie.
Ha, dynamiczne questy – to jest bardziej skomplikowane niż się wydaje – pomysł czegoś takiego opisałem na swoim blogu już ponad rok temu… Jak i nie ze dwa lata temu… Ciekawe czy to czytali 😛