The Elder Scrolls V: Skyrim – Skywind – Morrowind i Oblivion na silniku „piątki” [WIDEO]
![The Elder Scrolls V: Skyrim – Skywind – Morrowind i Oblivion na silniku „piątki” [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/a9cfdddb-6b8c-4090-9f30-3e708baa57a5.jpeg)
Morrowind przez wielu graczy uważany jest za najlepszą odsłonę The Elder Scrolls, a oprawa graficzna tej gry już się dosyć mocno zestarzała. Jeden z moderów pracuje nad przeniesieniem produkcji na silnik wydanego w ubiegłym roku Skyrima.
Moder o pseudonimie Eloth rozpoczął prace nad modem Skywind, który jest tak naprawdę Morrowindem na silniku Skyrima. Wcześniej ten sam człowiek odpowiedzialny był za Morrobliviona – modyfikację przenoszącą trzecią część serii The Elder Scrolls na silnik Obliviona.
Skywind nie będzie jednak tylko Morrowindem na technologii Skyrima. Eloth ma zamiar w ramach projektu przenieść wspomnianego wyżej Obliviona. „Czwórkę” w nowych szatach prezentują dostępne poniżej filmy.
#1:
#2:
Czytaj dalej
56 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – Skywind – Morrowind i Oblivion na silniku „piątki” [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Morrowind przez wielu graczy uważany jest za najlepszą odsłonę The Elder Scrolls, oprawa graficzna gry trąci jednak już trochę myszką. Jeden z moderów pracuje nad przeniesieniem produkcji na silnik wydanego w ubiegłym roku Skyrima.
Gdyby dodał w obydwu przypadkach samą skorupę… wystarczyłoby. pojedynczy moderzy zrobiliby resztę 🙂 Fajnie byłoby zobaczyć zniszczone – odbudowujące się po wojnie z elfami Imperial City… Nie wspominając o Vvardenfell po katastrofie. Chodzi mi o to, żeby to jeszcze pasowało do obecnych prowinicji, a nie było żywcem przeniesione z poprzednich TESów.
Zapowiada się ciekawie. Miejmy nadzieje że nie skończy się tak jak z próbą przeniesienia świata z władcy pierścieni
W morrobliviona wlasnie gram i gwarantuje wam,ze koles zna sie na swojej robocie.
Szkoda że ludzie którzy zrobili te gry nie przenoszą ich na nowe silniki,zajęło by im to dużo mniej czasu a i kasy by na tym nie stracili…Marzy mi się odświeżone Diablo 2…….
Wygląda zacnie. Swoją drogą – CDA, zróbcie niespodziankę, i niech głównym coverem będzie w końcu Oblivion w wersji GOTY, bo z chęcią bym sobie przetestował tego Morrobliviona 😉 .
@MystiqueTak tylko, że jak studia robią swoje produkcje na nowych silnikach to jest dojenie kasy z graczy, bo już wzięli kasę za tą grę i po prostu chcą jeszcze więcej kasy, a powinni dać za darmo.
Rozumiem, ze fabula i misja rowniez beda dostepne z Morrowind ?
Hmm… a ten mod wymaga też dodatków z tych gier?
Fajnie by było z Oblivionem jako pełniaka 🙂 Szczególnie z dodatkami, bo podstawkę mam 😀
Liczę że mu się uda 😀
według mnie nie uda się oddać w całosci klimatu np. obliviona, ponieważ silnik skyrima jest po prostu… hmm… zbyt „szary”. wszystko jest takie surowe i ponure, podczas gdy oblivion wręcz opływał w przejemne dla oka ciepłe nasycone barwy. Niepokojem napełniaja mnie też kikuty bezliściastych drzew…
Hmm, kreator modów w Skyrimie to potęga, wiem bo sam ściągnąłem kilkanaście i wciąż jestem pod wrażeniem tego co ludzie potrafię z nim zrobić.
Od 2005r chciałem pograć w Morrowinda w nowym okryciu wizualnym, MB mi nie przypadł za bardzo, nie podobał mi się jakoś, liczę na ten… Marzenie się ziszcza ! 🙂 Wierzę w tego modera.
Kilkoma modami przywróciłem sobie atrybuty, poprawiłem system walki, zlikwidowałem „leveled lists” (w efekcie cały scaling też). Teraz tylko pozostaje poczekać na wspomnianego wyżej moda i można będzie się cieszyć porządnym TESem. Nie oszukujmy się – Skyrim sprawdził się tylko pod względem grafiki, cała reszta była bliższa konsolowej grze akcji, dodatkowo z przyciętym poziomem trudności.
Czy tylko mi się wydaje, że na nowym silniku Imperial City będzie wyglądać praktycznie tak samo (tj. nie będzie widać znacznych usprawnień graficznych)?
@Felo0000 Akurat tutaj nie będzie problemu – do Skyrima wydano ENB, a nim bez problemu można zmienić „klimat” gry.
Edytor serii TES to potężne narzędzie i bardzo łatwe w obsłudze a Morrowind na silniku Skyrime to nic ciekawego. Pewna grupa moderów od czasów Obliviona próbowała przenieść cały znany świat z lore zapomnianych zwojów i powinni się tym zająć również w Skyrime. Nadzieją jest to, że Bethesda bawi się teraz w MMO i pewnie szybko następnej pełnoprawnej części nie zobaczymy, więc moderzy mają dużo czasu.
Muzyka w Oblivionie była denna w niektórych momentach i do tego dość krótka (więc zapętlenie dawało się we znaki).|Jaki jest tego sens, tak swoją drogą?
@Felo0000Masz na myśli dający po gałach HDR ;P.
GZ! Moj komentarz został usunięty.Nawet własnej opinii nie można wyrazić
Czekamy, aż Bethesda oficjalnie go zakaże.
Ten silnik jest beznadziejny
Ciekawe, będę go obserwował. Może nareszcie bym przeszedł Morrowinda. Na razie jednak nie powala. Ciekawe jak będzie z modem o władcy pierścieni. Teraz tylko czekać na przeniesienie świata wojnomłotka i będę wniebowzięty.
A no tak. Chyba, że mod będzie wymagał Heartfire i Dawnguarda, których chyba nie uświadczymy. A nie. Uświadczymy w GOTY.
@AoS : Za TES Online odpowiedzialne jest Zenimax Online Studios, a sama gra powstaje od kilku dobrych lat. Bethesda może spokojnie skupiać się na grach single player.
Ja nie rozumiem jak można tak rozpierniczyć tak dobrą grę jak Morrowind silnikiem Skyrima
Nie widzę sensu w przenoszeniu Obliviona ale wizja morrowina z lepszą grafiką jest kusząca. Szkoda, że po Morrowindzie żadna z kolejnych części nie miała nawet połowy tego klimatu (w skyrimie było nieźle ale to wciąż nie to samo)
Łał
Ktoś podmienił textury i się cieszy…
Nie wróżę zbyt dobrze temu projektowi. Bethesda wyraźnie zabrania portowania zasobów z jednej gry do drugiej, wątki na oficjalnym forum są już zamykane. Samego sensu przenoszenia na silnik Skyrima też nie widzę. Grafikę poprawia Morrowind Overhaul i masa innych modów, a całkiem prężnie rozwijający się OpenMW otworzy drzwi moderom na zupełnie nowe możliwości.
Tak sobie to wygląda.
Jakoś mam nieodparte wrażenie, że Bethesda zaraz coś z tym zrobi. Poza tym: silnik TESV jednak bardziej pasuje do Skyrima, niż do tego StandAlona. Co nie znaczy, że autorom nie należy się podziw. Ale jednak- tak Morrowind, jak Oblivion jednak bardziej klimatyczne były na swoim silniku. To tak samo, jak tworzyć mario na CryEngine- niby fajne i w ogóle bajeranckie, ale jednak oryginał pozostanie najlepszy. Unikatowy.
Bethesda nie Valve, może zbojkotować projekt. A jeżeli tego nie zrobi – będziemy mieli kolejną Black Mesę lub Duke Nukem Forever. Morek jest wciąż grywalny mimo tej grafiki, nie widzę powodu przenoszenia go na silnik Skyrima.
Niby czemu miałaby coś z tym robić skoro pewnie liczyła się z takim zabiegiem udostępniając narzędzie moderskie…
Wszystko fajnie, pięknie, ale te drzewa jakoś tak nie pozwalają na imersję. Nie pasują do reszty świata przedstawionego.
O Morku się nie wypowiem, ale o Oblivionie owszem. Jak dla mnie to po paru modach już teraz z silnika Obka można coś podobnego osiągnąć, jednak mówię to pod wpływem filmiku na którym wiadomo- nie wszystko widać
Bethesda nic nie zrobi, dla niej to jeszcze lepiej, bo do odpalenia Skywinda będzie potrzeba i Skyrima i Morrowinda przez co mają większy zysk. A co do samych tekstur looknijcie sobie Morrobliviona – TES III na IV. Toć widać, że nie tylko grafika się zmieniła, lecz dodane są także usprawnienia z nowszej gry.
Fajne 🙂 Szczególnie ten 1 filmik. Me gusta.
Oblivion sie swiecil, Skyrim byl wyblakly, Morrowind byl stonowany. Z checia zobacze Morka na silniku piatki. Brak umiejetnosci i sprzetu to pikus.
@ Akkak – to jest możliwe z grubsza. Chodzi o to, że można praktycznie dowolnie podmieniać tekstury. Ponadto pewien Boris Vorontsov zrobił magiczne coś pod nazwą „ENBSeries” – są to biblioteki + kod, które pozwalają na robienie gier ładniejszymi – dodają postprocessing (FXAA, SMAO, SSIL, efekt głębi). Troche rżnie kompa, ale można sobie to konfigurować dowolnie, włącznie z refleksami, cieniami, paletą kolorów. Więc jeśli do Obliviona wrzucisz tekstury HD i ENB (a są ustawienia pod niego), to prawie Skyrim.
2 projekty naraz? życzę powodzenia, za pół roku autor ogłosi, że projekt jest za duży jak na jego możliwości i zostanie zatrzymany. Norma, wydaje się że niektórzy zwyczajnie przeliczają swe siły.|Zwykła podmiana silnika to za mało, trzeba i pewnie umiejscowienie modeli poprawiać, kolizję obiektów, nie mówiąc już o nowych bugach jakie zaczną się zlewać. No chyba że twórca moda, zna jakąś wspaniałą alternatywę przyspieszającą proces migracji. Się zobaczy…
@vIE888 – i dlatego to Amerykanie postawili stopę na Księżycu, nie Polacy. „Za dużo roboty”, „nie da się” – srutututu, ten defetyzm naprawdę niczego nie daje. Gratulacje dla autora za świetny pomysł i trzymanie kciuków, żeby dalej szło tak sprawnie – to jest budująca postawa…
@vIE888 – ten gość przeniósł Morrowinda do Obliviona, wie o co chodzi 😉 zresztą, może przerzut z Obliviona do Skyrima jest prostszy niż bezpośrednio z Morro do Skyrima? W przeciwieństwie do większości internetu nie wypowiem się, bo nie wiem. Ale za gościa trzymam kciuki.
Urungulu – a dziękuję, muszę ogarnąć to co napisałeś w chwili wolnej, bo widzę, że chyba trzeba będzie 5 raz przejść kochanego starego Obka 🙂
@AarghA potrafisz czytać ze zrozumieniem? Nie napisałem, że powinni dawać za darmo. Przeczytaj całość, a nie ostatnie słowa.
Podejrzewam, że podobnie jak Morroblivion, nigdy nie ujrzy światła dziennego.
Świeży trailer – http:www.youtube.com/watch?v=vru8HIvq_EkNarobił nadziei :E
@BAMsECholera nie wyszedl jeszcze Morroblivion?|Do diaska to w co ja gram tak namietnie 😉 |wersja 055 jest calkiem grywalna przyjacielu
Ok, ok, może faktycznie przesadziłem. W sumie fakt, gościu dał radę przenieść Morrę do Oba i wciąż nad tym pracuje. I co ważne, nie robi tego sam ale z pomocą sporej braci elder scrollsowej.|Jestem stałym obserwatorem moddb.com i wiele z ciekawych modów zakończyło swój żywot, szybciej czy później, jestem więc mocno sceptycznie nastawiony do nowych projektów.|Skoro więc Eloth i jego projekt są pewnym wyjątkiem, to życzę powodzenia, jak wyjdzie ostateczna wersja, też z chęcią zagram.