The Elder Scrolls V: Skyrim – szczegółowo o narzędziach dla moderów [WIDEO]
![The Elder Scrolls V: Skyrim – szczegółowo o narzędziach dla moderów [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/0594fa56-14f6-4491-a4db-3608d7ed5397.jpeg)
Twórczość moderów The Elder Scrolls V: Skyrim już teraz zadziwia. Wkrótce jednak będą mogli wykazać się jeszcze większą kreatywnością i umiejętnościami - wkrótce na Steamie pojawią się oficjalny edytor od Bethesdy. Jego możliwości prezentuje opublikowany właśnie film.
Narzędzia dla moderów jest – jak twierdzi Bethesda – edytorem o wielkich możliwościach. To z niego właśnie korzystali developerzy w trakcie prac nad The Elder Scrolls V: Skyrim. Program zostanie zintegrowany ze Steam Workshop – usługą gromadzącą stworzone przez graczy modyfikacje.
Edytor The Elder Scrolls V: Skyrim:
Czytaj dalej
30 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – szczegółowo o narzędziach dla moderów [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Twórczość moderów The Elder Scrolls V: Skyrim już teraz zadziwia. Wkrótce jednak będą mogli wykazać się jeszcze większą kreatywnością i umiejętnościami – wkrótce na Steamie pojawią się oficjalny edytor od Bethesdy. Jego możliwości prezentuje opublikowany właśnie film.
Powiem że możliwości mnie zadziwily, w tym czymś przecież można nową grę stworzyć. A, no i jeszcze Steam Workshop, ciekawe czy będą tam mody do wszystkich produkcji 🙂
W końcu. Mam zamiar zrobić mod (a właściwie 6 modów), który nada Skyrimowi „gothicowy” feeling (np. sprawić, żeby złoto miało znaczenie przy zdobywaniu ekwipunku- bo teraz nie ma praktycznie żadnego), bez ujmowania grze niczego ze swojej skyrimowości. Ogólnie- zrobić grę trudniejszą, ale nie w sensie walki z przeciwnikami (choć to trochę też), ale w sensie rozwoju postaci. Do tego za pomocą kilku prostych zmian sprawić, że eksploracja i ogólnie rozwrywka będzie dużo (dużo!) przyjemniejsza.
Jeśli ktoś jest zainteresowany szczegółami, proszę o PM. Problem jest taki, że nigdy nie tworzyłem modów do TES. O ile niektóre z moich pomysłów być może uda mi się zrealizować samemu dzięki Creation Kit, o tyle z innymi mogę mieć kłopot. Dlatego jeśli jest tu ktoś bardziej obeznany z modingiem i chciałby pomóc w tworzeniu – moim zdaniem – świetnego moda, byłoby super.
Wydaje mi się, że wszystkie pomysły są proste w realizacji, nie ma tam żadnych marzeń i bajerów, do których trzeba będzie pisać nowe skrypty czy tworzyć modele.
Ja chcę map edytor do BF3
dla zapaleńców wygląda na genialne narzędzie 🙂 świat skyrim jeszcze większy ? wow…
@qndzio, genialny plan! Ja z kolei planuję napisać książkę, która stanie się nową epopeją narodową, potrzebuję tylko kilku jeleni, którzy napiszą poszczególne rozdziały, a potem ja ładnie opatrzę je swoim nazwiskiem.A na poważnie – sorry, ale piszesz jak każdy laik w sprawach moddingu-ile ja już widziałem genialnych pomysłów na mody, wymyślanych przez osoby kompletnie nieobeznane w temacie… kolego, do tego trzeba co nieco umieć, a Ty wyjeżdżasz z tekstem, że nic nie potrafisz odnośnie moddingu Skyrim…
niestety, w porównaniu do sandboxa czy edytora w udk prezentuje się słabo. nie tak powinien wyglądać edytor do gry tak silnie nastawionej na modding (bawiłem się z morkiem i obkiem, a takze crysisem, udk i paroma innymi narzedziami wiec wiem co mowie). uratuje go moze potezna wiki i steam workshop. dla mnie wyglada slabo, i jesli bedzie dzialac tak samo jak edytor do obka, to takze toporny.
jesli chcecie zaczerpnac ogolnych informacji o moddingu, nie odnoscie konretnej gry, mimo ze mialem z paroma doswiadczenie – mozecie pisac na pw. mam doswiadczenie, ktore caly czas powiekszam 🙂
@etotoja, przecież ten CS’s wygląda identycznie jak edycje stworzone dla poprzednich części TES 😉 Widzę, że Beth po prostu udoskonala stare narzędzia, dodając sporo ułatwień dla początkujących – to graficzne tworzenie dialogów wygląda sympatycznie.|No oczywiście, w CSie zupełnie nowej gry nie stworzysz 😉 Ale to doskonałe narzędzie do dodawania do gry contentu zbliżonego jakościowo do tego, co wymyślili twórcy.
@tympod123- myślę, do że większości zmian, które planuję wprowadzić, wystarczy podstawowe obeznanie z programem. Nie jestem też idiotą, znam angielski i umiem szukać informacji na forach. Jeśli ktoś jest zainteresowany – w tym temacie opisałem, co mod będzie dokładnie zmieniał: forums.nexusmods.com/index.php?/topic/544059-skyrim-gargantuan-gameplay-improvement-set/
@qndzio, no, od tego linku powinieneś zacząć ;)Ale na początek radziłbym w takim razie z CSem się zapoznać, i próbować powoli wdrażać te plany w życie. Żeby zachęcić ludzi do pomocy powinieneś mieć choć małą część zrobioną – nikt nie zainteresuje się modem, którego twórca nawet nie zaczął tworzyć – z tego prostego powodu, że takowych genialnych, nigdy nie powstałych modyfikacji mamy na pęczki…Życzę więc dużo zapału i wytrwałości 😉
@tympod123- dzięki 🙂 . Myślę, że tak, jak mówisz zapoznam się z programem, sam zrobię mody 1 i 2 z tego tematu i dopiero poproszę o pomoc z resztą.
Meh, jesli w tym calym workshopie bedzie ranking najpopularniejszych modow, na bank najwyzej beda poprawki do bugow ktorych bethesdzie sie nie chcialo naprawic do tej pory.
@tympod123, dlatego też raczej nie dorowna innym edytorom, duzo bardziej przyjemnym w odbiorze. nigdy nie lubilem pracowac na viewporcie 1000×500 jak to jest w przypadku tesowych 🙁 to graficzne tworzenie dialogów jest [beeep]iste, ale niestety działa np. w sandboxie od ładnych 4 lat i służy nie tylko do tworzenia dialogów, lecz całego gameplayu. nic nie stoi na przeszkodzie by za jego pomoca stworzyc nowy system cheatów. jak skyrim stanieje to moze kupie i zobacze jak to bedzie dzialac
Yay! Jak ja lubię developerów, którzy oddają swoje narzędzia moderom 😀
Jak rozumiem oprócz modów będzie można tworzyć zupełnie nowe przygody? Jeśli tak to nieźle. Niestety raczej nie będę miał czasu zająć się tworzeniem w Skyrimie. Zamierzam przejść na UDK, który ma dużo większe możliwości. choć niestety wymaga większego nakładu pracy. |Póki co jedyny poważny edytor jaki opanowałem to D’jinni (do Wiedźmina), gdzie stworzyłem przygodę „Król Żebraków” i film „Bukaj Ksum”. Taka mała reklama. Mam nadzieję, że się nie obrazicie 😉
ja chce moda na reset perków
Lubię kolekcjonować rzeczy, ale fajnie by było aby wszystko leżało na widoku a nie w skrzyni – np. co mi po zaledwie dwóch stojakach w chałupie kiedy fajnych zbroi jest multum… Jeśli nie wyjdzie mod z jakąś konkretną zbrojownią czy coś, to trzeba będzie sobie takową samemu sklecić 😉 |@smyro – no reset perków też by się przydał…
Mam nadzieję, że będzie podobny do edytora z Obliviona lub G.E.C.K.A. Pierwsze co zrobię to (jak w przypadku Tes 4) zmodyfikowanie AI koni, żeby się nie wcinały w walkę, drugie to god mode dla mojego towarzysza.
No i jak wyjdą te narzędzia to gra dopiero ruszy z kopyta – tak było z New Vegas tak bedzie i ze Skyrimem.
Moderzy- do dzieła!
@Sonne Edytory Bethesdy praktycznie nie zmieniły się od czasów Morrowinda 😉 Znasz którykolwiek z nich to znasz wszystkie 🙂
@tympod123 o i poruszyles bardzo wazna kwestie, ze edytory te nie przystosowuja sie do obecnych standardow, tylko leca jakims swoim torem, co jest gigantyczna wada. „Znasz którykolwiek z nich to znasz wszystkie 🙂 ” – tu potwierdzenie
@piotrek66 aha, to NIE jest szczegolowe, nawet zdawkowe to nie jest. nie wiadomo nawet czy wspiera taka absolutna podstawe jak teren z heightmapy, a jak nie wspiera to beda jajca.
@ McGrave – na SkyrimNexus masz bodajże „Dovakhiin Hideout”. Jest to swego rodzaju magazyn dostępny przez klapę w podłodze z każdego domu, który możesz kupić. Niby fajnie, bo manekinów dużo, ale trochę wieje prąciem, bo stylistycznie wygląda kiepsko, a i średnio wygodnie jest zaprojektowany. Tak prawdę mówiąc, to czekam na „kryjówkę” w stylu fajnego zameczku jak w Morrowindzie :] a i tak będzie zalew półnagich anime-laseczek…
I tak rodza sie tytuly niesmiertelne…
@JeffreJ89 popieram w 100% Do Half-Life’a 2 do teraz powstają setki modów.
@Pierog321 – do dzisiaj go mam i dumny z tego powodu jestem 😀