17.11.2011
Często komentowane 68 Komentarze

The Elder Scrolls V: Skyrim – wersja na PS3 z poważnymi problemami

The Elder Scrolls V: Skyrim – wersja na PS3 z poważnymi problemami
Większość graczy na całym świecie gra obecnie w The Elder Scrolls V: Skyrim. Podczas gdy posiadacze PC-tów i Xboksów 360 swobodnie eksplorują wirtualny świat stworzony przez Bethesdę, o tyle właściciele PlayStation 3 muszą borykać się z problemami. I to poważnymi – powodują one m.in. spadek płynności.

Na oficjalnym forum Bethesdy posiadacze The Elder Scrolls V: Skyrim w wersji na PlayStation 3 narzekają, że po kilku godzinach rozgrywki pojawią się poważne zwolnienia animacji. Ponadto nie można wchodzić w interakcje z NPC-ami oraz wykonywać questów.

Wiele wskazuje na to, że wina leży po stronie zbyt dużego rozmiaru zapisanych stanów rozgrywki. Wraz z postępami w zabawie waga „sejwa” rośnie i gdy przekroczy 5 lub 6 MB pojawiają się błędy. Pewnym remedium jest restart konsoli, jednak to rozwiązanie tymczasowe, które pomaga na około godzinę. Można też wyłączyć automatyczny zapis – im rzadziej bowiem gra będzie nadpisywać rozgrywkę, tym pliki będą ważyć mniej.

Na razie jednak trzeba poczekać na stanowisko Bethesdy w tej sprawie i patcha. Posiadacze PS3 chcący grać w The Elder Scrolls V: Skyrim muszą więc uzbroić się w cierpliwość.

68 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – wersja na PS3 z poważnymi problemami”

  1. to wszystko przez otwartą architekturę ps3

  2. Hmm…. Nie dobrze…

  3. Ale na kompie tez sa techniczne wpadki (autopsja). Zdarza sie zanik tekstur , albo po wczytaniu lokacji klatki spadaja baaaaaardzo i trzeba gre wylaczyc i wlaczyc jeszcze raz. Patche potrzebne sa wszedzie i na kazdej platformie. I za to dla Skyrima -0,5 pkt moim zdaniem 😉 Wiec 9,5/10 jest najlepsza nota 😉

  4. Tak czy siak problem zostanie rozwiązany. Założę się że na każdej platformie są niedopracowania nie tylko na PS3. Ale jak mogli tak spieprzyć wersję na PS3 mogli już spieprzyć wersje z Xkloca który od momentu premiery jest niedopracowany i na którym M$ musiał się wpieprzyć w rynek konsol bo inaczej by im dupę ścisnęło.

  5. Feel the power of cell. 😀

  6. @Aargh nie załapałeś aluzji do pewnej wypowiedzi id na temat pc ;/

  7. @ProConsole Co chciałeś wprowadzić do dyskusji tym postem? Autor informuje tylko czytelników o problemie w wersji na PS3. On wcale nie mówi, że Play jest gorszy od X’a. Nie musisz od razu offtopować.

  8. 5 lat i niektórzy dalej nie potrafią zrobić gry na konsolę. Kolejny argument na to, że świat nie jest gotowy na kolejną generację konsol.

  9. Mam PS3 a ostatnią grę jaką na nią kupiłem to GranTurismo5 i Uncharted2

  10. @lubro – 5 lat i niektórzy dalej nie potrafią zrobić gry na konsolę. Kolejny argument na to, że współczesne konsole to niedopracowany szajs produkowany na odwal się który jak najszybciej trzeba zastąpić urządzeniami nowej generacji.

  11. Zabawne,zawsze myślałem że Wielkie B opanowało do perfekcji savowanie, vide F3 albo New Vegas.

  12. Szczęście, że na mojej Pc-towej wersji wszystko śmiga płynnie na ultra i nie mam żadnych problemów jak z Rage 🙂

  13. @lubro – to nie wina producentów, że Sony wydało konsolę, na którą po prostu trudno się programuje. Brak bibliotek DX zdecydowanie im nie pomaga, bo przez to PS3 jeszcze bardziej różni się od innych platform. Nie pomoże tutaj żadne „nauczenie się programowania”, o którym to wszyscy piszą. Ci ludzie potrafią pisać gry, zapewniam was, a to, że jest one na tej platformie mocno utrudnione to smutny fakt.

  14. Sam fakt wieloplatformowości niestety sprzyja bugom :/

  15. @iiron: z Ragem też już nie powinieneś mieć problemu.

  16. @Dives|W Dark Souls (i innych RPG) wszystko gra w porządku i nawet po 60h rozgrywki gra chodzi tak jak w pierwszych jej minutach od pierwszego odpalenia, tzn. płynnie. Rozumiem, że na PS3 trudniej się programuje, ale do diaska CZY ICH TESTERZY NIE ZAUWAŻYLI AŻ TAK RAŻĄCEGO BŁĘDU NA PS3, czy nikt tego nie testował na tej platformie. Bethesda (mimo iż to porządne studio) jak dla mnie zwaliło wersję na PS3 pod względem graficznym i gamepleyowym, i koniec kropka.

  17. A tak w ogóle, to 5 lat na rynku konsola już jest a developerzy ciągle nie opanowali jej kodu itp. – I don’t want to live on this planet anymore.

  18. @wlosek : to przenieś się do Skyrim 😉

  19. Wniosek? Potrzeba kolejnej generacji konsol. Z RPG tak to już jest. Teraz już chyba wiem czemu Wiedźmin nie wychodzi na PS3

  20. No bez jaj. Akurat jak kupiłem Skyrima na ps3 to dowiaduje się o takich problemach. Oby szybko to naprawili. W końcu to ich obowiązek…

  21. no nareszczie to konsole majaproblem a nie pc hihihiihih oczywiscie nic niemam do konsolowcow i im wspolczuje ale to raczej zadko kiedy maja konsole problem a nie pc wiec taka mojadrobna radosc

  22. sorry, ale większość z Was sama tego chciała… narzekacie, gdy dana gra ma słabą grafikę (patrz seria „call of duty”), więc twórcy by sprostać Waszym oczekiwaniom, połowę siły roboczej skupiają na „wyglądzie”… tyle, że z roku na rok gry wyglądają lepiej i lepiej, co równe jest większym i większym problemom z zapanowaniem nad tym wszystkim, czytaj bugami…

  23. @kkdm Bullkupa, że tak brzydko powiem. Skyrim wcale taki piękny nie jest, po prostu developerzy po raz kolejny odwalają fuszerkę. Niedługo pewnie jak w przypadku Rage’a usłyszymy ”PS3 nie było naszą konsolą docelową” i każą nam się po prostu wypchać.

  24. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,|@ krecik masz tu trochę przecinków

  25. michalkonczak55 17 listopada 2011 o 20:42

    Hahaha. eeeee zaraz ja mam ps3 nie!!! A tak na serio powinni to dobrze wytestować przed sprzedaniem na wszystkich platformach . Według mnie graczom na ps3 powinni zwrócić kase i zostawić gry jako rekompensate

  26. Hehe dobrze im tak! 😛

  27. @Gimil Czemu jesteś taki niemiły i zawistny?

  28. @Vantage – zwróć uwagę na to, że niemożliwym jest zrobienie gry multiplatforowej równie dobrej jak exy. Nie chodzi już tylko o optymalizację, ale o to, że dana gra niekoniecznie musi (choćby ze względów koncepcyjnych) pasować do danej platformy, a uogólniając produkt, automatycznie trzeba wyciąć elementy które nie pasują do któregoś z sprzętów. Pomijam już fakt, że do ekip robiących gry ekskluzywne dla PS3 przyjeżdża połowa pracowników Sony, żeby pomóc w produkcji.

  29. Wina zapewne jest po stronie Sony, które jak wiadomo zrobiła konsolę cholernie trudną w obsłudze dla developerów.

  30. @KrzywyBimber – bo rodzice nie chcieli mu kupić PS3, a w wieku 5 lat trudno się przyjmuje takie wiadomości, więc musi się dowartościować.

  31. Godzina w Skyrima na PS3? Na padzie? I na co tu narzekać? Dłużej niż 30 minut bym chyba nie wytrzymał…PC FTW! 😉

  32. TommyDe|Uwierz mi, zagrałbyś na konsoli chwilę i bez problemu się przyzwyczaił. Po prostu wy, zawistni fanie PC, macie bardzo ograniczone spojrzenie na sterowanie w grach. Ale cóż, to wasz problem. Nie zagracie w najlepsze produkcje obecnej generacji konsol (jakimi są właśnie exy na konsolach) takie jak seria GoW, czy Alan Wake (dzisiaj mi przyszła i jestem po prostu ZACHWYCONY, mimo iż za horrorami nie przepadam).

  33. Właśnie moje sejvy obecnie zajmują prawie 6 Mb i wszystko działa good…Kilka razy zamuliło przez 5-10 sec,ale żeby jakieś problemy z npc-ami i questami? Pierwsze słyszę! I mam nadzieję,że się o tym nie przekonam na własnej skórze.

  34. @TommyDe jak dla mnie gra w jakiekolwiek rpg na konsoli to bluźnierstwo chociażby dla tego ,że ja sobie z padem nie radze 😛 ,a poza tym dziwne jest dla mnie poruszanie się grzybkiem po ekranie (swoją opinię bazuję na gameplayach gdzie to obracanie ekranu tylko po osi x,y bardzo mnie denerwowało(więcej chaosu kurczę!))

  35. Gra wyszła bardzo niedawno więc niewiele osób doświadczyło problemów z zapisami (w końcu trzeba pograć te 20-30 godzin), ale im dłużej będą zwlekali z patchem tym większe będzie oburzenie. Mam nadzieje, że zanim zacznie mi coś w Skyrimie klekotać już będzie po wszystkim. No, chyba że Bethesda znowu będzie zamiatała wszystko pod dywan tekstami z serii ”tylko niewielka rzesza graczy doświadczyła problemu”

  36. @trollhunter Też do niedawana uważałem granie w rpga na konsoli za herezje itd. Jednak niedawno kupiłem ps3 i stwierdzam, że gra się równie przyjemnie jak na PC. Obecnie sterownie na padzie w rpgi nie jest aż takie trudne i nieintuicyjne jak niektórym mogłoby się wydawać. Piszę to PCtowiec, który kupił konsole po 11 latach.

  37. Przypomina mi się, jak kiedyś wśród głównych zalet konsol wymieniano dopracowanie gier w momencie premiery i brak potrzeby ściągania patchów. 😉 No cóż, konsole stały się bardziej wielofunkcyjne, by stać się alternatywą dla PeCetów, ale najwyraźniej przemycono na nie również cechy mniej mile widziane przez fanbojów.

  38. @kaczmowoj1994 próbowałem grać na konsoli i nic mnie do niej nie przyciąga może dlatego ,że gram głównie w rts’y i strategie czego na konsoli nie uświadczysz (supcom na konsole? Litości…) ,a w innych produkcjach np. właśnie w tesach (sama seria jest dla mnie mało pociągająca ale modyfikacje robią z niej perełki przy czym modyfikacji również nie ma na konsole) lubię sobie chaotycznie polatać myszką po ekranie i popodziwiać widoki no i oczywiście w fpsy się gra wygodniej na PC.

  39. @Abyss cóż… ja tam na konsoli potrafięjedynie grać w My little Big Planet 😛

  40. @kaczmwoj1994 – Grałem na konsoli przez chwilę i nie uwierzę. Ale w jednym masz rację, mamy bardzo ograniczone spojrzenie na sterowanie w grach. Jedyne słuszne. Samonaprowadzające się łuki i kule ognia na dual cast lecące w nie tych wrogów, co trzeba specjalnie satysfakcjonujące nie są. GoW-ów to bym Wam może pozazdrościł (mam jedynkę)… Gdybyście mieli myszki.|@ronky – Mój ma w tej chwili 10 Mb (46h) doświadczam jedynie przymulenia na jakieś 2-3 sekundy po wyjściu z lokacji na główny obszar.

  41. Panowie pytanko powidzmy podchwytliwe zapodam 🙂 Jakie widzicie szanse na odpalenie Tej gry na pc o takiej konfiguracji IntelPentium 4 HT 3.15 Ghz 2 Gb ram Asus HD 3650 512 ram ?

  42. @Jabberjaw prawdopodobnie pójdzie tym bardziej jakbyś procesor podkręcił i ramu dodał (koniecznie GoodRam bo z Polski:P) wtedy byłby cud miód (po moim małym ulepszeniu kompa mam podobne parametry z tym ,że mam phenom x2 955 BE , radeona hd 6850 i oczywiście goodram 2x2gb ram 1666mhz i dodam ,że robiłem upgrade specjalnie pod tą grę 😛 ) chociaż najlepiej niech wypowiedzą się specjaliści(zapytaj na forum).

  43. @Jabberjaw procek za słaby, podkręcanie niewiele da…

  44. @ trollhunter Dzieki za odp. 😛 pytanie bylo podchwytliwe bo znam odp gra smiga w rozdzialce 1650×1050 grafa w grze jest piekna moge zapodacc print screen ;p spowalnia tylko podczas wychodzenia na otwarty teren dodam ze na win 7 tak wiec info do wszystkich z podobnym sprzetem tylko dobrze zoptymalizowanym mozecie smialo atakowac Wyciskam ostatnie soki z tego mojego piekarnika i nadal mnie nie zawodzi 🙂

  45. ta 10 – 15 fps 🙂

  46. @erveen chyba masz na mysli z frapsem ;p bo swobodnie smiga jestem juz po misji z ta smoczą złotą łapa i nie nażekam na niegrywalność przez spadek fps Pamietaj ze tes ma grafe dopasowana do obecnych konsol 🙂

  47. Cóż chciałoby się rzec… Pecetowcy pozdrawiają konsolowców ^^

  48. @Jabberjaw mam tylko nadzieję ,że mój windows xp i ati radeon da sobie radę z tą grą 😛

  49. @ZiZi Taa, poważny problem z niemałą częścią sprzedanych egzemplarzy – bawmy się w wojenki platformowe…

  50. Heh, dlatego czekam na wydanie ostateczne… może za jakiś rok będzie 😉

Dodaj komentarz