The Elder Scrolls V: Skyrim – wersja PC będzie nieco ładniejsza i skalowalna (ale nie tak, jak myślisz)

Todd Howard, producent wykonawczy The Elder Scrolls V: Skyrim, w rozmowie z serwisem Eurogamer stwierdził, że na PC zauważymy pewne różnice. Jak mówi:
Gra jest skalowana w sposób, jakiego gracze oczekują. Stworzona przez nas oprawa graficzna składa się z tekstur o naprawdę wysokich rozdzielczościach. […] [Poprawnie wyświetlić je można tylko] na komputerach, na których mozna dobrać jakość i rozdzielczość tekstur w zależności od ich mocy obliczeniowej.
Howard dodał też, że świat The Elder Scrolls V: Skyrim został stworzony w większości w oparciu o DirectX 9, choć wykorzystano także jedenastą edycję bibliotek. Jak tłumaczy:
Są pewne rzeczy, przy których – dzięki DirectX 11 – mamy większą wolność. Jedną z nich jest wzrost wydajności. Korzystając z tych bibliotek doświadczysz wzrostu płynności w porównaniu do korzystania z poprzedniej, starszej wersji. Nie zdecydowaliśmy się jednak zrobilić użytku z najbardziej charakterystycznych elementów DX11, jak choćby teselacji. Nie oznacza to jednak, że nie zrobimy tego w przyszłości.
Czytaj dalej
37 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – wersja PC będzie nieco ładniejsza i skalowalna (ale nie tak, jak myślisz)”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
The Elder Scrolls V: Skyrimbędzie jedną z najładniejszych gier tego roku, co udowadniają opublikowane dotąd screeny i trailer. Twórcy obiecują, że gra będzie wyglądać tak samo na wszystkich platformach docelowych, choć zaznaczają, że posiadacze PC-tów zauważą pewne, drobne różnice na swoją korzyść.
„Nie oznacza to jednak, że nie zrobimy tego w przyszłości.” Znaczy się patch, czy mówią o The Elder Scrolls VI?
Czekam z niecierpliwością. Dobrze, że przynajmniej przyznali się zawczasu, że gra nie będzie zbyt olśniewająca graficznie, a nie łgają tak jak Crytek. Szkoda trochę, że nie będzie teselacji.
No wiedźmin 2 wygląda super, ale trzeba też przyznać że screeny(zobaczymy jak będzie z gameplayem, bo screeny pewnie trochę retuszowane) też wyglądają ładnie.
Chodziło mi oczywiście o screeny TES V
Same ładne obrazki nie oznaczają dobrej gry, a zwłaszcza RPG. Dowodem na to był chłam pt: Oblivion, który mógł się podobać ludziom niewymagającym od gry niczego poza kolorowymi obrazkami.
Nie rozumiem dlaczego producenci do tej pory nie przerzucili się na DX 11 i dalej korzystają z dziewiątki… Pewnie dlatego, bo gdyby korzystali z DX11 gra nie weszłaby na konsole.
@Biogen: No to fajnie, bo ja naprawdę fajnie spędzałem czas grając w Obliviona. Oczywiście miał wady, które i ja widziałem, ale to kawał dobrej gry, przy której można spędzić dobrze czas. Miał tez różne zalety i usprawnienia, jak choćby system walki, bo wybaczcie fani rzutu izometrycznego, system walki w trójwymiarze oparty na wyliczeniach to masochizm.
w.i.e.d.z.m.i.n 2 shadow of rivia rrrrruuuuuuuuulllllllllleeeeeeeeeesssssssssssssss
Dx10 to takie coś co dodawali do Wiśty.
@Vantage przyjmuję zakład. 😛 No chyba że twoja kolekcja gier wynosi 0 sztuk. ;D
Taa DX10 to taki royal z serem, dla którego DX9 to ćwierćfunciak jeśli wiecie co mam na myśli.|A z DX11 nie korzystają bo konsole go nie mają.
@sebogothic – nie kazdy PCowiec ma sprzet i system operacyjny, ktory pozwoli na odpalenie DX11. Wydanie gry zrobionego tylko i wylacznie przy uzyciu bibliotek DX11 oznacza:1. Nie wydanie gier na konsole.|2. Ograniczenie sprzedazy do najwyzej polowy rynku PC.Poza tym tworcy swietnie sa obeznani z bibliotekami DX9, a DX11 moze wciaz oznaczac problemy techniczne i trudniejsza prace, jak to bylo w przypadku DX10.
@sebogothic i nie każdy PC obsługuje DX 11
Czy ja wiem… Nie uważam by informacja, ze gra „wygląda identycznie na wszystkich platformach” była dobrą informacją… To faktycznie oznacza, ze ponownie dostaniemy tylko konwersję z konsol 🙁 I pewnie menu tez będą pod konsole – uproszczone i niewygodne… Nie uważam by same tekstury cokolwiek zmieniły…
Martwi mnie to, że premiera w święto jest, to trzeba będzie dłużej na premierę czekać. 😉
to naprawdę kawał dobrej informacji
Jak dobrzez że koło listopada mam zamair wymienic sprzet w mojej bestii 😀 BF3 i Skyrim 😀
Dobra, zastanawiałem się, czy kupić Skyrim na X360, czy na PC (ze względu na lepszą grafikę). Teraz przynajmniej nie mam dylematu, biorę na X-a.
niestety, mimo iż wygląda to całkiem ładnie, to jednak sztucznie, jak dekoracje a nie realny świat
mi niestety ze screenów wieje silnikiem obliviona na sterydach (mam nadzieję że się mylę)
Mi też Skyr przypomina podrasowanego Obka.
Czyli kolejny raz potencjał PCtów zostanie olany, coby konsolki nie płakały, że grafika na nich jest o parę lat do tyłu 🙂 Nie nowość.
Boże i zwalą grę
@qndzio – Nie rozumiem jak mając wystarczająco silny komputer można wybrać wersję na konsolę. Przecież na kompie nie dość, że gra dużo tańsza to o wiele lepiej się gra…
Patrzę na te screeny i pytam się. Czy tak ciężko do cholery zrobić grę w której kawałek ręki nie przenika przez zbroję!!!? Czy to takie trudne? Jeśli to faktycznie jest takie trudne, to przepraszam twórców, ale szlag mnie trafia jak takie coś w grze widzę.
A w sumie to jeszcze nigdy nie widziałem erpega, w którym ciało nie przenika przez elementy zbroi lub wyposażenia.
Walić grafike dla mnie może mieć nawet taką jaką miał Morrowind… Im ładniejsza grafika tym nudniejsza i pusta gra ( np. Oblivion, Arcania )… @Thug – Sam bym wolał wersje na konsole, bo lepiej mi się gra niż na kompie…
Boom to zrób lepiej niż twórcy bo jak przyznałeś nie masz zielonego pojęcia jak to sie robi i czy jest to trudne czy nie. Sprawdź i przekonaj się sam, narzekać wszyscy potrafią ale docenić już mało który. Na Wiedźmina i Skyrim czekam z niecierpliwością a jako fan tesów widzę duży skok klimatyczny w porównaniu z oblivionem no i w końcu potwory z prawdziwego zdarzenia w tej serii. Niech ogłoszą jeszcze Diablo III w tym roku i 2011 będzie cudowny jeśli chodzi o elektroniczną rozrywkę
Nieźle, tym razem nie będzie to już chyba zwykły port z konsoli. Oby w parze z tymi możliwościami poszła niezła optymalizacja. Na Wiedźmina kaska już odłożna, czas pozbierać na Skyrim.
@ Britann – Uważasz że im gra ma brzydszą grafikę tym jest ciekawsza i „pełniejsza” ? Ciekawe podejście… Ja tam twierdze że twórcy nie powinni się skupiać TYLKO na grafice co też nie znaczy że można ją zaniedbać.
@Britann Czyli według ciebie Crysis 2 jest gorszy od Terrorist Takedown.
Crysis 2 może i jest ładny, ale na tym się kończy jego fajność.
@ Dovahkiin – Crysis 2 może nie jest tak dobry jak jego poprzednik… Ale nie jest też zły. Grało mi się w niego przyjemnie.
Nie dla teselacji, tak dla wykorzystaniu dx11 w celu poprawy wydajności? Nareszcie ktoś mądry. 😉
Teselacja to przyszłość. Nowe karty = nowa moc, a nowa moc = lekko śmigająca teselacja 🙂
oby chociaż wymagania nie były wysokie… Sprzętu super nie mam (P.S. – mam też „tylko” DX 9…) ale taki np. Crysis 2 śmiga na maksymalnych detalach