The Elder Scrolls V: Skyrim – wymagania sprzętowe wersji PC

Pete Hines, wiceprezes Bethesdy, za pośrednictwem Twittera podzielił się wymaganiami sprzętowymi The Elder Scrolls V: Skyrim w wersji PC. Jakiego komputera będziemy potrzebować, by stanąć do walki ze smokami?
Warto zaznaczyć, że ujawnione przez Hinesa wymagania sprzętowe The Elder Scrolls V: Skyrim nie są pełne (w minimalnych brakuje chociażby konkretnego modelu karty graficznej) – dokładne specyfikacje mają zostać opublikowana wkrótce na łamach oficjalnego bloga Bethesdy.
Minimalne:
Zalecane:
Hines dodał też, że spełnienie zalecanych wymagań pozwoli zagrać na wysokich ustawieniach graficznych. Aby uruchomić grę na poziomie ultra trzeba będzie posiadać jeszcze mocniejszego PC-ta.
Czytaj dalej
153 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – wymagania sprzętowe wersji PC”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie bojcie sie, pozostale 10GB danych zostanie dodane w DLC.:D
Nie jest tak źle. Wystarczy tylko więcej Ram-u dokupić. uff ;D
Dziwne te wymagania jakieś takie niskie
U mnie spoko pójdzie.Tylko mam pytanie.W CD-Action pisało że zalecane wymagania Army II to procek 4-rdzeniowy.Mój lapek posiada 2 rdzeniowy i5 i poszło na full.Więc czy możliwe że z Skyrimem będzie podobnie?
@Wojciech97 – to calkiem mozliwe, ale jak bardzo rozbierzne sa wymagania wedlug producenta, a te realne dowiemy sie dopiero po premierze.
Wojciech97|Bardzo możliwe. Oby tak było, to pójdzie na full XD
Coś czuję, że na ultra sobie pogram ^^
Niziutkie, no ale w końcu silnik ma swoje lata.
@dzl|Oni to zrobili na zupełnie nowym silniku
Pozostaje pytanie. Czy nowy silnik może „mieć swoje lata”?
PELE- odpowiedź brzmi: Tak, za parę lat owszem, może mieć swoje lata
@prawdziwyPELE|Widzocznie może 😀
Dziękuję, nie zasnąłbym w tej niepewności
@altanaogrodowa|Nope. Gra będzie działać na Gamebyro(silniku z obliviona), Jest to udoskonalona wersja engineu. Jak komuś F:NV Poszedł na ful to śmiało zagra na identycznych detalach w Skyrim.
Wziąwszy pod uwagę poziom grafiki wymagania są baaardzo wysokie. Skyrim technologicznie nie poraża, niczym nie wyróżnia, jest ot, standardowy (żadnego DX10/11). Pod względem artystycznym gra jest, rzecz jasna, bardzo ładna, ale technologicznie to staroć. Konfiguracja zalecana nie starczy do gry na ultra? Dziwne to, chyba że ten wyższy poziom, to jednak DX11. Tak czy siak HD4870, którego to posiadam do gry w wysokich, jako, że nigdy nie winduję rozdziałek (żadnych 1920×1080 plus max AA) powinien wystarczyć.
@dzl|W takim razie pójdzie mi na średnich, tak jak fallout New Vegas. Bez zacinek na średnim, to co na wyskoim 🙂 Z małymi zacinkami ale jednak 😀 Borderlands mi też na Full chodziło, a spowdziewałem się, że na średnich mi nie pójdzie
Skyrim nie obsługuje DX11. Wymagania są adekwatne do grafiki więc szału nie ma(no może po za widokami, które ustawie sobie na tapetę).
@dzl|Zrobiłeś mi nadzieję. Wielkie dzięki! PRzyda się do Let’s Playa! Tak btw. Pierwsza gra, którą kupię na premierę 😀
Gra będzie miała nowy silnik o nazwie CREATION ENGINE, ale trzeba przyznać, że wygląda znajomo. A swoją drogą- 6 GB na dysku? Coś mało…
Na Radku 4850, 4GB ramu i czterordzeniowym procku powinno śmigać przy 1600×1200 8AA 16AF na Ultra. Prawdopodobnie dostaniemy tekstury podwojonej rozdzielczości z konsoli więc być może trzeba będzie do 4Giga dołożyć jeszcze dwójkę.
@Sonne Nie smuć się – wrzuci się mody poprawiające żeńskie tekstury, przerabiające interface na bardziej PC-towy, brakujące bronie, usuwanie level scalingu (to zapewne dopiero miesiąc po premierze), dodatkowe lokacje, nowe zbroje, bronie i ubranka, fryzury, brody, etc – i nagle folder urośnie do 12gb albo i więcej.
@Sabi|Mi się nowy interfejs podoba, więc jak nie powstanie jakiś fajny mod – nie zmienię go 🙂
Tak jak już wspominałem CREATION ENGINE to nic innego jak mocno zmodyfikowany Gamebyro.
@dzl|Kamień spadł mi z serca 😉
No właśnie, wymagania nie są adekwatne do poziomu grafiki, Skyrim jest ładny, ale to zasługa warstwy artystycznej, nie zaś zastosowanej technologii. Gdyby toto stało na poziomie Crysisa pierwszego można by się zgodzić, że rekomendowane wymagania są rozsądne, a nie przegięte, jak to ma miejsce teraz. Z drugiej strony mogło być znacznie gorzej, w końcu ekipa Bethesdy przyznała, że gra powstaje wyłącznie na konsolach, a wersja pc będzie niczym więcej, jak słabo zoptymalizowanym portem. Słowa dotrzymali…
@Sabi – masz rację: mój folder Obliviona „spuchnął” już do 20 GB ;D
A propos ilości na dysku, pewnie znowu pojechano po teksturach, prawdopodobnie znowu maksymalna rozdziałka tekstury będzie 1024. Swoją drogą mi po przeteksturowaniu Obliviona zajmował na dysku prawie 13 GB(normalnie zajmuje ok.6), różnica była aż nadto wyraźna.
w zalecanych usuneli viste hahaha xd
@wymaniakowany|Bo Vista jest słaba
Wymagania to jakiś żarcik 🙂 Na HD4890 z pełnym komfortem można grać w BF3 z detalami ultra, a tutaj podobno trzeba jeszcze coś lepszego? Wow 🙂
Moge sie z wami założyć że odpale tą gre na 2letnim laptopie kupionym kiedyś za niecałe 3 tysie ;] GTA IV poszło to i Skyrim pójdzie ;p
ehm, o jedno na stronie głównej za dużo…
albo za mało, jak kto patrzy
6GB na dysku trochę mało.
@altana~tja, wiem.
Będzie u mnie śmigało aż miło 🙂
Tylko 6 GB na dysku wymagane. Hmm. Mało coś ;p Za to mam nadzieję, że „ultra” to naprawdę będzie ultra. W końcu Wiedźmin 2 u mnie chodzi z uberpróbkowaniem (nie mam żadnego SLI, żeby nie było ;p)
@Wcogram| Zripowany z płyty Daggerfall miał kilkadziesiąt mega i można było w niego tłuc dwa lata, a przejście z jednego końca krainy na drugą zajmowało ze dwa tygodnie.
A ile lat temu wyszedł Daggerfall? Na dzisiejsze standardy 6gb, to trochę mało… Ile zajmował choćby taki Witcher 2? ale co tam, gra pewnie i tak bedzie wymiatała, jedno z moich tegorocznych MUST HAVE
dlaczego 6 GB? coś mi tu śmierdzi…
@Marcines A ile ty myślałeś? Im więcej tym lepiej dopracowana
Co się czepiacie tych 6GB… Przecież wiele gier RPG zajmowało bardzo mało miejsca mimo swojej rozległości.
Bedzie chodzić na maku?
Tak swoją drogą: http:www.youtube.com/watch?v=YwmAIfL_yoo
BTW http:www.youtube.com/watch?v=YwmAIfL_yoo
Pewnie mogło być gorzej, choć dla mnie i tak pas.
Sorki za podwójnego posta, ale miałem problemy z połączeniem.
Mało bo to tylko stary engine Obliviona po face liftingu dostosowany do poziomu sprzętowego konsol. Graficznie może nie będzie zachwytów, ale mam nadzieje, że cała reszta będzie wymiatać.
@mad0mat ponoć 'nowy’ silnik mają (pewno tak samo nowy jak nowe MW hihi)
no widac ze nowy silnik, skoro dopiero teraz sa w stanie zrobic nowe realistycznie wygladajace twarze bez pomocy modderow 🙂