The First Descendant: Twórcy obiecują graczom rekompensatę za problemy gry
Developerzy ze studia Nexon przeprosili za problemy The First Descendant i obiecali, że w ramach rekompensaty gracze otrzymają ekskluzywne nagrody.
Jak ostatnio informowaliśmy, premiera The First Descendant dała twórcom gry zarówno powodów do zmartwień, jak i świętowania. Z jednej strony produkcja wywołała naprawdę spore zainteresowanie, z drugiej zaś tytuł spotkał się z dość kiepskim odbiorem ze strony graczy. Winnym takiego stanu rzeczy są przede wszystkim mikrotransakcje, a także związane z nimi błędy, które sprawiają m.in. że gracze otrzymują zakupione przedmioty ze sporym opóźnieniem.
Developerzy odnieśli się do krytyki The First Descendant podczas transmisji na YouTubie, w czasie której główny projektant gry, Lee Beom-Jun, przeprosił za wszystkie problemy produkcji. Przekazał też, że w ramach rekompensaty gracze otrzymają specjalne nagrody, które można było otrzymać jedynie poprzez udział w beta-testach dzieła Nexonu. Konkretnie będą to dwie emotki – High Five i Sent Heart – nowe określenia do Frost Walker Hunter, przedmiot Bear Cub, efekt odrodzenia Passion, a także skórkę Trendsetter.
Jest wiele rzeczy, za które powinienem przeprosić. Po pierwsze, za opóźnienie w kupowaniu waluty Caliber od pierwszego dnia. Liczba zakupów była tak duża, że przeciążyła nasz serwer, stąd przetworzenie transakcji trwało bardzo długo. Powinniśmy się do tego wcześniej przygotować, tak więc przepraszamy, że się nam nie udało.
Nie ma się co zanadto dziwić przeciążeniu serwera studia, w końcu z danych na SteamDB wynika, że w The First Descendant grało w szczytowym momencie ponad 260 tys. osób. Problemy produkcji nie kończą się jednak na samych mikrotransakcjach i tak na przykład niektórzy gracze nie mogli w pewnym momencie w ogóle zalogować się do gry. Projektant tytułu odniósł się także i do tej sytuacji.
Wczoraj zdarzył się spory problem związany z logowaniem. Microsoft Azure dzielnie walczył z rozwiązaniem usterki, ale mieliśmy też nagły wypadek, przez który musieliśmy przeprowadzić inspekcję serwera. Naszemu zespołowi udało się to naprawić, pracując całą noc. Niemniej za to również przepraszam.
Beom-Jun powiedział też, że studio zamierza się teraz skupić na poprawie optymalizacji produkcji na PlayStation 5, a także ogólnym polepszeniu stabilności serwerów. Jak przekazał projektant gry, możemy się też spodziewać, że nadchodzący patch naprawi różne błędy, w tym także niektóre efekty dźwiękowe.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.