The Game Awards z kolejnym rekordem oglądalności. Gala przyciągnęła ponad 170 milionów oglądających

The Game Awards z kolejnym rekordem oglądalności. Gala przyciągnęła ponad 170 milionów oglądających
Avatar photo
Aleksandra "Doksa" Jung
Święto gamingu cieszyło się w tym roku ogromnym zainteresowaniem.

Zwycięzca tegorocznego tytułu Game of the Year nie był żadnym zaskoczeniem – Clair Obscur: Expedition 33 wymiotło konkurencję w niemal wszystkich kategoriach, do których zostało nominowane, w tym głównej. Na gali zapowiedziano też szereg interesujących tytułów, w które zagramy w przyszłych latach. Wszystko to przyciągnęło graczy do ekranów, a show Geoffa Keighleya obejrzało w tym roku około 171 milionów osób. W 2024 oglądających było o 17 milionów mniej.

Oglądalność policzono na podstawie transmisji na YouTubie, Twitchu, TikToku, Facebooku, Instagramie i w lokalnych usługach streamingowych z Chin i Indii. Nie dało się natomiast ustalić, ile osób oglądało na Prime Video, dlatego gracze oglądający poprzez streaming Amazonu nie zostali wliczeni. 

Co ciekawe, liczba streamerów na Twitchu, którzy zdecydowali się oglądać z widzami galę The Game Awards na żywo, wzrosła o 50% względem zeszłego roku. Aż 16 i pół tysiąca twórców uruchomiło relację z TGA na tej platformie.

Dla porównania, gala rozdania Oscarów w tym roku odnotowała oglądalność na poziomie 19,7 milionów widzów. Warto jednak pamiętać, że jest ona transmitowana tylko w telewizji (choć za kilka lat się to zmieni i uroczystość trafi także na YouTube’a).

Rosnące wyniki The Game Awards uświadamiają, że zainteresowanie grami wideo osiąga coraz wyższy poziom na całym świecie. Ludzie w różnym wieku i różnej płci fascynują się światem elektronicznej rozrywki, który otwiera się na coraz szersze i bardziej zróżnicowane grono odbiorców. Kto wie, co nowego przyniesie graczom przyszły rok…

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *