The Last Guardian to niezły argument za kupnem PS4 Pro [WIDEO]
![The Last Guardian to niezły argument za kupnem PS4 Pro [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/45f0d37c-356c-4377-b4a2-52d7d802a3cc.jpeg)
Jeżeli wciąż zastanawiacie się nad zakupem (tytuł debiutuje już dziś!), koniecznie obejrzyjcie materiał przygotowany przez niezawodną ekipę Digital Foundry. Zestawienie oprawy na PS4 i PS4 Pro nie wydaje się bowiem szczególnie budujące.
Przede wszystkim – choć TLG punktuje artyzmem wykonania, miewa (i to w każdym wariancie) problemy z wydajnością, regularnie schodząc poniżej 30 klatek na sekundę. Jedyną opcją, by utrzymać stabilną liczbę fps-ów, jest granie na Pro, i to w rozdzielczości 1080p. Przy 4K (tudzież edycji przeznaczonej na zwykłe PS4) zdarzają się bowiem regularne spadki płynności.
Więcej o produkcji Famito Uedy przeczytacie w CDA 01/2017. Na okoliczność nadchodzącego wydania przygotowaliśmy dużą recenzję tego wielokrotnie opóźnianego tytułu.
Czytaj dalej
30 odpowiedzi do “The Last Guardian to niezły argument za kupnem PS4 Pro [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Głównie dlatego, że rozgrywka na „gołej” Peesczwórce nie domaga.
Twórcy zaniżają standadarty na PS4 i skupiają się żeby gra działała „poprawnie” na PS PRO? Kto by się tego spodziewał! Szok!
nie domaga? Przypomnę: gra docelowo dla PS3 tworzona!!
ICO i Shadwo of the Colosus działało z taką samą ilością fps na ps2
Pewnie czasu na optymalizacje zabrakło…
Przypominam ze shadow of the colosus tez się cieło jak emo a i tak było świetną grą. Weźcie wy ludzie przestańcie tak zwracać uwagę na te klatki bo zaraz będzie z tym tak jak ze spoilerami gdzie ludzie dostają nerwicy natręctw.
Z jednej strony rozumiem. Technika poszła do przodu i należy wymagać płynności w grach. Ale z drugiej strony nie rozumiem. Jeden z drugim grał kiedyś w goldeneye albo perfect dark w 10 klatkach i mimo to uznaje je za gry kultowe.
Cóz, gra i tak nie wymaga jakiś szybkich reakcji, to nie jest źle.
Skopali optymalizacje i to ma być argumentem za ps4 pro? Niech naprawią te spadki płynności a nie takie zachęcanie „bo na ps4 pro jest lepiej”.
Konsole właśnie straciły swój największy atut – brak wymagań sprzętowych.
Pomyślcie co by było jakby na PC była bieda za czasów Ico i Shadow of the Colosus. Spece wziełyby się za testy i okazałoby się że gry są niegrywalne bo… 20 fps.
@stasiek19 Mowisz jak ktos ze slabym sprzetem/konsolowiec – zwyczajnie przyzwyczajony do 20-30 klatek. Poki nie zmienilem kompa na przyzwoity, sam wolalem 20 klatek i lepsza grafe niz stabilne 30. Ostatnio grajac w The Crew przestawilem VSync z 60 na 30. Skala roznicy wrecz mnie porazila. Nie wierze, ze dla kogos to wystarczajaca plynnosc. FC4 z 60 na50? Przydaloby sie troche wiecej. I nie ma, ze wyscigi to 60, a w Wiesku 30 styka. Odpowiednia plynnosc i stabilnosc animacji czyni rozgrywke przyjemniejsza.
@SolInvictus – nie wiem jak w The Crew, ale często te Vsync czy ograniczniki klatek na sekundę wbudowane w grach na PC mogą nie działać zbyt dobrze (może być np. za duży input lag, nierówny „framepacing”). Jak to odpowiednio ustawić na komputerze (przy użyciu Nvidia Inspector oraz ewentualnie RTSS Rivatuner Statistics Server) można znaleźć np. tutaj – forum.polygamia.pl/pc-mac/limitery-vsynki-overlaye-czyli-plynne-granie-na-pc/
@kamil950 O, super, ze dales tego lina – dzieks. Lepiej mi sie gra z synchronizacja niz bez, a tego nie wiedzialem. Powracajac – dla mnie zadowalajaca iloscia klatek jest wlasnie 60. Ale nie pogardzilbym troche wieksza. Jednak inwestycja w monitor 144 i gtxa 1080 by grac na – stawiam – srednich, nie wydaje mi sie kalkulowac (i nie mowie tu o pieniadzach). Dla mnie plynnosc>wodotryski, ale bez przesady. Skok przytoczylem ekstremalny, bo nie wiem czy przy mniejszym typu 75, mozna odczuc warta wydatku roznice.
O tym news musi być, ale że gra zbiera bardzo dobre oceny to już kogo to nie?
@Selekt Czasy PS2… Moj skok w bok z konsola 😛 Jakos niedawno z ciekawosci obejrzalem sobie materialy Digital Foundry z gier wlasnie na PS2. Np. San Andreas. Pamietam, ze od czasu do czasu byly wyrazne sciny, czasem zwolnienia, ale ogolem gra dzialala plynnie… Miernik DF waha sie pomiedzy 25, a… 15! Z innymi grami z tej konsoli podobnie. To wlasnie mialem na mysli w pierwszym poscie o przyzwyczajeniu. Aspiracja do 30 klatek to od lat konsolowy standard. A lud zaczal sie burzyc od czasow PS4 =D
@Sollnvictus Liczenie klatek to wina PC world. Jak były świetne czasy dla PC to kogo to interesowało? Teraz to jednak konsole ciągną rozwój gier i są one niemal na takim samym poziomie jeśli chodzi o multiplatformy a exclusivy zostawiają PC daleko w tyle. Portale PCtowe zmuszone zostały do zmiany profilu na ogólnoplatformowe aby nie popaść w biedę. Zgadnij o czym takie portale w swoim interesie mogą pisać i jakie wojenki wszczynać dla kliknięć.
@Selekt Masz racje, a konsole rzadza, bo sa popularniejsze. Owe liczenie klatek to zjawisko owczego pedu. Podobnie jak masowe sprzedawanie Maxwelli przed premiera Pascali. Wiekszosc osob, ktore ma na klatki takie cisnienie, przed tym jak stalo sie to modne, nie zwracalo na to uwagi. Mialo nie byc scin i tyle. To tez argument w sporach platformowych. Ludzie uwielbiaja podzialy. Rozumiem PC vs konsole, bo to zupelnie inne filozofie grania, ale te zalosne zlosliwosci pomiedzy zwolennikami AMD a GeForce? Damn..
Tragedii nie ma. Nie spada ponizej 20fps wiec jest w miare plynnie. W lords of the fallen mialem na ps4 spadki czasem podczas walk ponizej 15fps i to bylo odczuwalne.
Ładny mi argument, że na gołej czwórce syf. Ciekawe czy to chociaż jakimś patchem naprawią.
To niedopuszczalne. Co z tego że wszystkie gry uruchomią się na wszystkich psczwórkach gdy na zwykłym ps4 działa jak na kilkuletnim kompie.
Może jestem jakimś nieogarniętym neandertalem, ale powiedzcie mi, na prawdę widzicie tam jakieś różnice? Bo ja nie zauważyłbym nic gdyby nie wykresy :/
@Lorn spadek FPS na PS4 jest zauważalny, ale przy Upscallingu na PS4 „Pro” różnica jest faktycznie niezauważalna. Głównie z powodu zablokowanych 30FPS’ów.|BTW, PS4 „pro” które miało dawać 4K (czytaj upscalling 1080p do 4K ) sobie z tym nie radzi, śmiechłem. :D|@Sollnvictus|Twój ostatni komentarz mnie rozwalił. 😀 Owczy pęd… ROFL.
@Lorn oczywiscie, ze patrzac na film nie odczujesz roznicy 25 vs. 30 klatek, ale grajac juz na pewno.|Natomiast gdzie ja nie widze roznicy to graficznie wszystkie trzy tryby dla mnie tak samo wygladaja haha. Ale obstawiam, ze to przez to ze gra pochodzi z ps3. Gdyby byla robiona od zera to na bank by sie widzialo spore roznice.|Jeszcze odpowiadajac na pytanie kogos czy czuc roznice 60 vs 75 klatek. TAK! Zdecydowanie, w takim przykladowo GTA, jadac szybko autem, czy nawet bawiac sie w headshoty.
@mrowczak To naukowe pojecie, ktore odnosi sie do hmm konformistycznego konsumpcjonizmu, ale mozna go uzyc jako tendencji wzajemnie nakracajacych sie mas do plyniecia z pradem. To jak hejtowanie Nickelbacka (:D) czy Uplay. Ja nie zauwazylem w czym Uplay jest gorsze od reszty platform. Moze ktos ma Inteligentny Dom zintegrowany z Uplay i wtedy cos nie domaga… Teraz mamy przyklad z 4K i HDR. Rozumiem HDR – faktycznie rewolucyjna technologia, ale 4K przy obecnej sile sprzetu (PC i konsole) imo nie ma sensu.
@Tennessee wlasnie myslalem, ze te 75 moze byc tym ,,przydaloby sie troche wiecej”. Tak czy inaczej przy wymianie monitora najbardziej zalezy mi na ultrapanoramie (chce poczekac by zobaczyc czy zadomowia sie na rynku) raczej w 2K i z dobra matryca. Przewiduje, ze grafiki sredniego segmentu zdolne ciagnac 4K/w najwyzszych widocznych ustawieniach/60fps beda na rynku za co najmniej 2 generacje. A te klateczki bedzie trzeba – jak wszystko – osobiscie ocenic.
@SolInvictus, w pewnym sensie masz rację, to właśnie, jak Ty to nazwałeś „Owczy pęd” nagania rynek gier, zwłaszcza konsolkowy. |Ale jeśli chodzi o FPSy i rozdzielczość, to zwiększone zainteresowanie tymi aspektami jest uzasadnione zwiększeniem przyjemności płynącej od strony wizualnej rozgrywki. Jak i samej rozgrywki.|Oczywiście, w niektórych produkcjach +60FPS i 4K jest całkowicie zbędny, o tyle w większości gier opierających się na czasie reakcji gracza… No cóż, sam na pewno wiesz.
@SolInvictus a co do tego dlaczego ludzie hejtują Uplay, Dziś jest w Ubi 30 AC III, wiele osób zgłasza błędne działanie zarówno strony jak i apki w tym dziale. 🙂 Nie pierwszy raz się to zdarza.
Mam za duży hajp by odkładać kupno do do posiadania Pro.
ahhh gra na ps3, wyglądająca jak na ps3 i kuleje na ps4, ahhh brawo, brawo! Cóż, mam ps3 od jakoś 7 lat i ps2 od paru miesięcy (tak, z pogardą patrzę na X…). Chciałem również kupić ps4, no ale kaski nie mam, lecz gdy patrzę na to co się dzieje to mi się odechciewa… kupić konsolę dla jakoś 5 gier, w które chciałbym zagrać? NI huhu. A co do samego guardiana to wypowiem się ponownie: dla mnie po tym co pokazali na materiałach ta gra wygląda na crap i nieudaną kopie shadow’a…