The Outer Worlds z 2 milionami sprzedanych kopii; GTA V z kolejnym rekordem
Właściciel Rockstar Games, 2K oraz Private Division nie ma chyba za dużo powodów do narzekań. GTA V z Red Dead Redemption 2 rozeszły się w końcu już w liczbie 150 milionów kopii, a przecież to tylko dwa tytuły z ogromnego portfolio wydawcy. Raport finansowy za czwarty trzeci kwartał roku finansowego 2019/2020 oraz konferencja zwołana z jego powodu pokazują, że inne gry również radzą sobie całkiem przyzwoicie.
Zacznijmy jednak od wspomnianych już produkcji. Piąte Grand Theft Auto przekroczyło już 120 milionów sztuk wysłanych do sklepów; RDR2 zaś 29 milionów. Dodatkowo GTA Online zaliczyło w tym okresie najlepsze wyniki w swojej historii. Z pozostałych produkcji: Borderlands 3 zbliża się zaś powoli do granicy 8 milionów kopii – oznacza to, że grę Gearboksa wciąż wyprzedza niesławne NBA 2K20 z ponad 8 milionami.
Najciekawszy jest jednak rezultat osiągnięty przez wydane w październiku The Outer Worlds – ponad 2 miliony egzemplarzy wygląda przy powyższych wynikach nieco skromnie, ale należy wziąć poprawkę na kilka kwestii: po pierwsze jest to zupełnie nowa marka i do tego przedstawiciel raczej mniej popularnego podejścia do erpegów; po drugie – i być może o wiele istotniejsze – tytuł Obsidianu w dniu premiery trafił również do Xbox Game Passa (także pecetowego), co z pewnością w dużym stopniu obniżyło jego sprzedaż. W rozmowie z GameIndustry.biz Strauss Zelnick, CEO Take-Two, tak skomentował tę decyzję:
Umieszczenie czegoś w Game Passie w ten sposób było testem. Jesteśmy zadowoleni, że zadziałało to niewiarygodnie dobrze… Obecność gry w Game Passie od dnia premiery była zupełnie innym podejściem niż to, które normalnie przyjmujemy. Uważamy model subskrypcyjny za przyjazny raczej dla całości katalogu niż tytułów z pierwszej linii, ale zastrzegamy sobie prawo do podejmowania wyjątkowych decyzji w wyjątkowych okolicznościach.
Take-Two w minionym kwartale wygenerowało 930,1 miliona przychodów netto i 176,8 milionów zysku z przeprowadzonych operacji.
Zelnick uspokajał również inwestorów, że firma nie spodziewa się, aby z Rockstara odeszli kolejni „istotni” pracownicy (po Danie Houserze, współzałożycielu studia). Na jego czele stoi dalej drugi z braci Houserów, Sam i według Zelnicka jest on „wyjątkowo zaangażowany” w pracę całej spółki.
Jednocześnie dowiedzieliśmy się o opóźnieniu premiery The Outer Worlds w wersji na Nintendo Switcha. Jest to spowodowane epidemią koronawirusa, przez którą pracujące nad portem chińskie studio Virtuos zostało czasowo zamknięte.
To clarify, the team at Virtuos is ok, but their office has remained closed during this time. We’re working with the team to determine an updated development timeline, and will share more regarding a new launch date shortly.
— Private Division (@PrivateDivision) February 6, 2020
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “The Outer Worlds z 2 milionami sprzedanych kopii; GTA V z kolejnym rekordem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W Take-Two zaczynają mieć szampana po dziurki w nosie.
Jak dla mnie The Outer Worlds to takie 6/10
@Darku22 dokładnie, pomijając że gra technologiczne jest z poprzedniej generacji to fabuła jest strasznie nieciekawa, questy opierające się na lataniu między planetami aby tylko z kimś pogadać albo coś/kogoś ubić i dostać za to doświadczenie (głównie w drugiej połowie gry), dodatkowo dość krótka, zrobienie wszystkich misji zajęło mi tylko 28h
W połowie gry znudziło mnie. Niby spoko, niby momentami zabawnie, ale jakoś mi nie śpieszno jest aby wracać.
Jeszcze nie gralem, ale czytajac recenzje czy patrzac na Wasze komentarze mozna skategoryzowac TOW jako ,,ograc w Game Passie” 😀
@shrbr – Bo gra jest sredniakiem, oceny bardzo mocno zawyżone ze względu na Fallouta 76 i hejt na Bethesde. Trafili w 10 z czasem wydania gry.
@Darku22 większość graczy tak twierdzi, że The Outer Worlds to typowy średniak ale z braku innych gier tego gatunku udało mu się wybić.
Outer Worlds zawsze spoko, choć nie jest to naturalnie Fallout: New Vegas i nie ma tyle do roboty, a i sama gra jest mimo wszystko dość płytka. Ale to bardziej taki Proof of Concept, zupełnie jak Fallout 1 (1997). Z każdą kolejna odsłoną bogactwo i skomplikowanie powinno rosnąć i nawarstwiać się.
Jak przez przypadek przeczytałem w nagłówku „Outer Worlds 2”, to… nie obraziłbym się. 😛 Potencjał jest. I mimo wszystko sporo odważnej oryginalności. Ja jak już poczułem flow gry i załapałem jakie są jej plusy (akcja!) i minusy (słabo rozwinięte questy i fabuła, a pole do popisu było) to bawiłem się świetnie, nie oczekując od tej gry więcej niż ma do zaoferowania. Ale gra się skończyła zdecydowanie za szybko.:/ Krótka jest.