The Precinct: Duchowy spadkobierca GTA 2 ponownie opóźniony. „Jesteśmy zespołem składającym się z zaledwie 5 osób”
Ciężko się dziwić, że przy takiej liczbie twórców premiera The Precinct jest ponownie przełożona.
W gąszczu różnych indyczych produkcji na ubiegłorocznym Future Games Show zaprezentowało się The Precinct, które w wyraźny sposób inspirowane jest pierwszymi odsłonami Grand Theft Auto. Haczyk polega jednak na tym, że zamiast bycia ściganym, sami siądziemy za kółko radiowozu i zawalczymy o bezpieczeństwo fikcyjnego miasteczka z lat 80. Gdyby plany Fallen Tree Games się ziściły, już od kilku miesięcy The Precinct hulałoby na Steamie w pełnej wersji. To jednak się nie wydarzyło, ponieważ twórcy potrzebowali więcej czasu na dokończenie projektu.
Jak już zdradził to tytuł tego newsa, i tym razem dodatkowe miesiące prac nie wystarczyły – The Precinct według nowych planów studia ma wyjść dopiero w połowie 2025 roku. Złe wieści przekazano poprzez wpis na steamowej karcie gry, gdzie również wyjaśniono całą tę sytuację. Fallen Tree Games w swoim rdzeniu składa się z pięciu osób i nie ma „tylu zasobów co studia AAA produkujące podobne gry w sandboksowym stylu”.
Pracowaliśmy bez tchu, by doszlifować finalną wersję gry i naprawić jej błędy, by dotrzymać terminu wydania [The Precinct – dop. red.] w 2024 roku. […] Nawet przy pracy całej naszej piątki na pełnych obrotach nie uważamy, że jesteśmy w stanie dostarczyć tytuł do końca roku w takim kształcie, jakim byśmy chcieli. W skrócie – produkcja, którą wypuścilibyśmy w tym roku, nie byłaby tą, na którą zasługujecie.
Trzeba przyznać, że Fallen Tree Games ma nad czym pracować, ponieważ sama produkcja The Precinct przy takim zespole wymaga od każdego z jej członków dużo wysiłku, a to nie jedyna praca, którą muszą wykonać. Jak przyznali twórcy, w demo ich gry zagrało aż 300 tysięcy osób w ciągu zaledwie jednego tygodnia, z czego ponad 1,3 tysiąca grających wystawiło swoje recenzje, a kolejne setki innych podzieliło się swoimi opiniami w mediach społecznościowych. Informacje zwrotne od graczy są kluczowe w procesie tworzenia gier, a taka ilość danych to kolejny ogrom czasu poświęcony ich przetworzeniu i wdrożeniu w projekt.
Tym samym, tak jak już to wspomniałem, The Precinct swą premierę będzie mieć w połowie przyszłego roku, a dokładną jej datę poznamy dopiero w późniejszym czasie. To zaś ma nastąpić zarówno na peceteach, jak i PlayStation 5 oraz Xboksach Series X/S. W przypadku tego pierwszego trzeba będzie przygotować całkiem mocny sprzęt, by spełnić zalecane wymagania – proponowany zestaw to Intel i5-12400 i RTX 3060.
Trzeba jednak przyjąć te dane z przymrużeniem oka, jako że siłą rzeczy taki zespół nie może przetestować The Precinct na zbyt wielu konfiguracjach sprzętu. O tym, jak gra prezentuje się w akcji, dowiedzieliśmy się już choćby dzięki zwiastunowi z fragmentami rozgrywki. Ponadto Fallen Tree Games co jakiś czas dzieli się różnymi, zakulisowymi informacjami w formie wywiadów z twórcami udostępnianymi za pomocą Steama.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.