03.01.2011
Często komentowane 24 Komentarze

The Spire: Niezależna odpowiedź na Portal [WIDEO]

The Spire: Niezależna odpowiedź na Portal [WIDEO]
Niezależne studio Raw Games ogłosiło prace nad grą The Spire - logiczną grą science-fiction, która wykazuje widoczne inspiracje hitem Portal. Akcja gry ma rozgrywać się pod lodowcem Antarktydy, a główne urządzenie ma posiadać więcej możliwości, niż tylko tworzenie kolorowo oprawionych otworów. Więcej nawet: jak podkreśla główny twórca The Spire, w grze jego ekipy portali nie ma w ogóle.

Podobieństwa do Portala są bardzo widoczne. Bohater znajduje się w odizolowanym od świata ośrodku, w którym dostaje w ręce prototypowe urządzenie pozwalające na zabawy obiektami.

W The Spire wcielimy się w Mahera, który znajdując się w tajnej bazie w podziemiach Antarktydy, wchodzi w posiadanie Mk1 Tool – ustrojstwa, które może przepychać, pociągać, porażać obiekty strumieniem energii… możliwości ma być więcej, jednak w chwili obecnej nie zostały one ujawnione.

O porównaniach do Portala wypowiedział się John TearleRaw Games.

To wielki zaszczyt, gdy nasza gra jest porównywana do Portala. Jednym z naszych najważniejszych celów jest właśnie oddać cześć grom, które bardzo nam się podobały, ale równie ważnym jest dla nas skupienie się na tych rzeczach, które moga wyglądać inaczej. Mogę zapewnić – w naszej grze nie będzie żadnych portali.

Nieznana jest jeszcze data premiery The Spire. Dobrze byłoby dla twórców, gdyby wydali grę przed pojawieniem się Portala 2. W pierwszym kwartale 2011 ich produkt mógłby zostać dobrze odebrany jako czasoumilacz przed hitem Valve, natomiast później The Spire może być potraktowany jako wtórny. Pożyjemy, zobaczymy.

24 odpowiedzi do “The Spire: Niezależna odpowiedź na Portal [WIDEO]”

  1. JAKA ZGAPA XP

  2. Zapowiada się ciekawie, ale jeśli będzie tak krótkie i monotonne jak Portal to na samodzielny produkt nie ma szans… Chyba że za przyzwoitą cenę 😉

  3. KomandorShephard 3 stycznia 2011 o 17:58

    Zgapa nie zgapa gra wygląda dobrze. To nie grzech wzorować się na dobrych grach. Grzechem jest je kopiować, nie zmieniać.

  4. Eeee Portal lepszy

  5. Jak dla mnie niezła muza:)

  6. @Iskier Diablo to jest dopiero monotonia! Tylko klikasz, klikasz, klikasz, klikasz…

  7. AdrianFijalkowski 3 stycznia 2011 o 18:47

    Unreal Engine 3! Strike again! Hold on a sec… It’s always with us! Trochę za dużo tego UE3 😛

  8. I fajnie 🙂 dobra gra nie jest zła

  9. Hmmm… rozwinięty pomysł Gravity Gun z HL2?

  10. Ludzie! To nie ma być KOPIA portala tylko (IMHO) ich własna wersja tejże gry tyle, że zamiast portal gun’a dostajemy gravity gun’a z (no nie oszukujmy się) lepszą fizyką obiektów i kilkoma bajerami. Jak dla mnie świetna produkcja, która zapewne przełomem nie będzie ale na pewno sprawi, że ktoś to studio zauważy.

  11. Wygląda świetnie. Oby gameplay też taki był.

  12. Już jej nie lubię.Zabawy taką grawitacją mam w modach na soruce,NIENAWIDZĘ takich korytarzy w grach,a na dodatek żadnego światła dziennego tylko te monotonne korytarze…

  13. niestety pomysł z portalami bardziej mi się podoba, niż przesuwanie przedmiotów

  14. Bardzo ładnie wyglądająca fizyka obiektów, ale i tak Portal fajniejszy 😛

  15. Siemiatyczanin2405 3 stycznia 2011 o 20:10

    Bardzo mi sie podoba jak rozwijają pomysły podobne do portal. The Ball a teraz The Spire..Brawo Brawo.|Ale i tak portal fajniejszy.

  16. Bardziej mi to Singularity przypomina.

  17. A mi wręcz kiepski Twin Sector.

  18. Jak wydadzą ładnie na steamie na promocji za 7,5 euro to jest moja 😀

  19. Wygląda ciekawie. Ale czy to nie jest przypadkiem pomysł Gravity Gun z HL2?

  20. Ten zimny klimat…… uwielbiam

  21. Zaraz, czy to nie patent z Twin…ej, @vIE888, to był mój pomysł ;D

  22. Kolejna produkcja, kolejnego niezależnego producenta. To mi się podoba.

  23. Zauważyliście to że logo przypomina pokeballa? xD

  24. adrianix.. Fakt.. 😀 Gra zapowiada się fajnie.. Ciekawe jak to dalej pociągną ^^

Dodaj komentarz