The Witcher: Legacy rekordzistą portalu crowdfundingowego. Nowa planszówka zmiata konkurencję… z planszy

The Witcher: Legacy rekordzistą portalu crowdfundingowego. Nowa planszówka zmiata konkurencję… z planszy
Avatar photo
Emilia "Devvra" Wyciślak-Swoboda
Sporo osób zebrało się sypnąć grosza wiedźminowi.

Tydzień przed oficjalnym startem kampanii crowdfundingowej The Witcher: Legacy – nowej fabularnej gry planszowej w wiedźminlandzie – projekt Go On Board we współpracy z CD Projektem Red właśnie ustanowił nowy rekord platformy Gamefound. Strona projektu zgromadziła już 67 000 obserwujących, zostawiając w tyle dotychczasowego rekordzistę, który zebrał ich 66 841. To czyni The Witcher: Legacy najchętniej obserwowanym projektem w historii platformy jeszcze przed startem samej kampanii, co chyba mówi samo za siebie. O tym, że Wiedźmin otrzyma nową planszówkę, informowaliśmy już jakiś czas temu.

To jednocześnie największa społeczność, jaką udało się kiedykolwiek zebrać jakiemukolwiek projektowi na Gamefound – i to jeszcze przed jego premierą. Od czasu, kiedy platforma ta uruchomiła pierwsze pełne kampanie, stała się jednym z najważniejszych miejsc dla crowdfundingu planszówek w Europie i na świecie.

The Witcher: Legacy jest grą dla 1-4 graczy, którzy wcielają się w adeptów Szkoły Wilka. Chronologicznie akcja dzieje się po ataku na tę twierdzę. Naszym zadaniem jest odkrycie, kto stoi za masakrą. Dodatkowo, jak na wiedźminów przystało, gracze mają tropić potwory, a ich działania będą miały wpływ na losy Kaedwen i całego Kontynentu. Po zakończeniu głównej kampanii możliwe jest zagranie finału i rozpoczęcie nowej historii w zupełnie inny sposób.

Dołączenie do ponad 67 000 obserwujących to nie tylko symboliczne wsparcie. Co otrzymują obserwujący?

  • Każdy, kto ma projekt na liście obserwowanych i wesprze kampanię po jej starcie, otrzyma ekskluzywny zestaw z miniaturką Gorgona – zupełnie nowego potwora stworzonego specjalnie na potrzeby Legacy, która nigdy nie trafi do sprzedaży.
  • Obserwujący jako pierwsi zobaczą przygotowane przez twórców materiały, grafiki koncepcyjne, szczegóły różnorodnych mechanik oraz wezmą udział w ankietach społecznościowych, które w znaczący sposób wpłyną na ostateczny kształt gry.

Kampania crowdfundingowa wystartuje 25 listopada 2025 roku o godzinie 16:00 wyłącznie na platformie Gamefound.