THQ Nordic kupuje studio Piranha Bytes oraz prawa do marki Gothic

THQ Nordic kupuje studio Piranha Bytes oraz prawa do marki Gothic
Nie zapomina też o Risenie i Eleksie.

THQ Nordic wpadło ostatnio w zakupowy szał, a w swojej kolekcji ma już między innymi znane z Kingdom Come: Deliverance Warhorse oraz prawa do takich marek jak Kingdoms of Amalur czy Carmageddon. Najnowszy nabytek z pewnością wzbudzi nad Wisłą jeszcze więcej emocji, bo firma przyjęła pod swoje skrzydła odpowiedzialne między innymi za Gothica Piranha Bytes. Studio nie straci swobody twórczej i dalej będzie mogło podchodzić do swoich projektów tak, jak uważa to za stosowne. Jednocześnie THQ pozyskało też prawa do Risena, Eleksa oraz Gothica. W tym miejscu warto przypomnieć, że ostatnią grą z serii Gothic, za jaką odpowiadają „Piranie” jest „trójka”. Studio nie miało nic wspólnego z chłodno przyjętą przez fanów Arcanią, bowiem po rozstaniu z JoWooD czasowo utraciło prawa do marki.

Co z kolejnymi projektami? Na temat nowego Gothica wszyscy milczą jak zaklęci, ale na następną wyprawę powoli szykuje się już Jax. Tuż pod ogłoszeniem o przejęciu „Piranii” na stronie THQ można znaleźć dział FAQ, a w nim pytanie o Eleksa 2, opatrzone odpowiedzią: „półoficjalny komentarz: zgadnij”. To, że gra powstaje, faktycznie nie jest specjalnie zaskakujące, bo wszystko wydało się jeszcze przed premierą „jedynki”, kiedy firma otrzymała dofinansowanie w ramach projektu Kreatywna Europa.

26 odpowiedzi do “THQ Nordic kupuje studio Piranha Bytes oraz prawa do marki Gothic”

  1. Nie zapomina też o Risenie i Eleksie.

  2. O Bogowie!

  3. KucharzSnaf 22 maja 2019 o 11:12

    O dziwo oni nigdy nie zrobili żadnego gniota, Gothic 3 był w fatalnym stanie technicznym ale świat i jego eksploracja była i nadal jest na najwyższym poziomie pomimo tylu lat od premiery, a Gothic 1 i Gothic 2 tu tutaj zostało już wszystko powiedziane legendarne gry.

  4. Niestety Piranie nie potrafią w RPGi. Inaczej. Potrafią stworzyć wspaniały, bogaty, ciekawy świat, ale ich gry są tak toporne, że nie potrafię przez to przebrnąć. Te 15 lat temu ta toporność nie przeszkadzała, ale jak zagrałem w Elexa 2 lata temu, to myślałem, że mnie jasny szlak trafi widząc jak się zachowuje moja postać i jak toporne jest to sterowanie.

  5. Na Innosa! Piranha dostaje prawa, zastrzyk gotówki i swobodę twórczą. Czyżby Gothic IV w klimacie drugiej części z markową konstrukcją świata, postaci (polski dubbing plz) i z taktyczną walką z dwóch pierwszych części? Proszem.

  6. SolInvictus 22 maja 2019 o 11:42

    Jesli faktycznie nie straca ani troche swobody tworczej, to wyjdzie im to na dobre. Czekam na nowego Gothica z systemem walki bronia biala z pierwszego Risena. Znowu niesamowicie dobry otwarty swiat i podgryzanie mapy kawalek po kawalku zagladajac w kazdy zakamarek – czysty fun od Pirahna Bytes.

  7. Czyli Elex 2 tylko na EGS przez jakiś czas lub w całości. Great.

  8. Patroneq |Z grubsza się zgadzam ale akurat Elex to nie miał dobrego, spójnego świata. Wrzucili tam wszystko co się dało bez ładu i składu.

  9. Jedrekrulez 22 maja 2019 o 13:04

    Nie wiem czy jest to najlepszy czy najgorszy news dla fanow Piranii, sam nie wiem. Ale jezeli za te 5 lat dostaniemy Gothica 4 i ta gra wypali to bede w niebowziety. Z drugiej strony to sie moze skonczyc tragicznie dla studia, ktore moze po prostu zostac zamkniete z jakiegos powodu w przyszlosci. Albo czesc ekipy moze odejsc ze wzgledu na zmiany w strukturze firmy. Bo osobiscie nie wierze ze Piranie po prostu dostana kase i czas na stworzenie gry i wszystko bedzie happy. Nie mniej jednak zycze im najlepiej.

  10. @Patroneq a ja właśnie przechodze drugi raz Elexa i jestem zachwycony światem, 34 godziny pokazuje Steam i bawię świetnie. Jak fajnie się patrzy na mape bez miliona znaczników, jak fajnie się eksploruje świat bez milliona znajdziek. Model walki słaby, ale da się przyzwyczaić. Może i drewno, ale grywalne jak najbardziej 🙂 nowy silnik jednak by się przydał. Najwyższy czas iśc naprzód panowie z PB 🙂 @dami909 nie zgadzam się, mnie łączenie fanstasy + sci-fi się podoba i świat chce się zwiedzać.

  11. @Patroneq Zapomniałeś dodać, że to po prostu Twoje zdanie. |Bo jakimś „cudem” ja przekładam erpegowość gier PB ponad to co serwuje nam Bethesda czy nawet CDP RED.

  12. @konio52 Zgadzam się w 100%. Swoją drogą ja przeszedłem Elexa dokładnie 4 razy (w ciągu jakichś 120 godzin grania) i czuję, że z pewnością jeszcze do tej gry wrócę. Możliwe, że zaraz po oficjalnej zapowiedzi dwójki 🙂

  13. Może w końcu doczekamy się porządnego silnika fizycznego oraz lepszej AI, bo te 2 elementy zawsze wychodziły im kiepsko.

  14. @konio52|Nie wyraziłem się dokładnie, świat Elex dalej jest ciekawy i chce się go zwiedzać ale mało rzeczy tam jest spójne. Nie cierpie takich motywów gdzie obok siebie jest pustynia i lodowiec a kawałek dalej jeszcze dżungla. To samo się tyczy np broni. Łuk i miecz kontra lasery czy broń palna. Nie ma to sensu za bardzo.

  15. Co właściwie Piranha robiła od czasu premiery Eleksa? Rozumiem, że opłacani programiście coś musieli robić poza „tworzeniem studia”?

  16. @SerwusX Niewielkie studio ma Twoim zdaniem w 2 lata zrobić rozbudowanego RPGa z otwartym światem?

  17. Nic takiego nie powiedziałem?

  18. @scorpix Elex miał chyba najlepsze AI towarzyszy w grach mimo, ze pełno trudno dostępnych lokacji nigdy nawet raz mi sie towarzysz nie zablokował, wszedzie potrafili wejść. Co do wcześniejszych produkcji gothic z poczatku XXIw. Swietnie sobie radził mimo bardzo trudnego terenu. Latwiej w trąbe było zrobić AI w wiedzminie 3 niz w gothicach.

  19. @Darku22 wejść potrafią, ale walka z mobami to tragedia. Jeżeli jakiś potwór nas zaatakuje to nasz towarzysz stoi z boku i patrzy, dopiero po jakimś czasie załapuje że pasowałoby nam pomóc 🙂 AI jak najbardziej do poprawy, tak samo model walki.

  20. @dami909|Gothic 2 miał taka sama różnorodność terenu, zobacz Górniczą Dolinę albo Jarkendar. G3 podobnie. Chcąc pokazać rozległość świata, takie zabiegi łączenia różnych klimatów są konieczne. Co do zestawienia broni białej i palnej zobacz sobie Fallouty. To jest jak najbardziej prawidłowe dla klimatu postapokaliptycznego. Gry PB to jedne z nielicznych, które mam ochotę przechodzić w całości. Wiele tych pseudo AAA nie ma do zaoferowania nic prócz grafiki i zwyczajnie są nudne.

  21. To świetna wiadomość. Co z tego, że Piranie były niezależne skoro nie dysponowały zbyt wysokim budżetem i nie mogły rozwinąć do końca skrzydeł? A i tak mimo to trylogia Risen oraz Elex to bardzo dobre gry. Liczę więc, że pod skrzydłami takiego wydawcy będą tworzyć lepsze i bardziej dopracowane tytuły. Być może inne studia THQ zasilą PB technologią i będą wspomagać je przy elementach, które przeważnie w ich grach kulały, jak animacje czy system walki. Czas wreszcie wymienić leciwy Genome Engine.

  22. THQ wydaje się raczej rozsądnym wydawcą i nie powinien popełnić błędów JoWoodu. Może na E3 czy gamescomie Piranha Bytes zapowie kolejną grę, bo od Elexa minęły 2 lata a w temacie ich kolejnej produkcji cisza. Zapewne będzie to Elex 2, ale może w świetle tej wiadomości THQ zapowie kolejną grę PB po drugim Eleksie.

  23. I może bardzo dobrze. i kto wie czy ghotic ma się doczekac swojego sequela.

  24. @Madjack|Świąt gothica 3 był dużo większy i bardziej spójny. Strefy klimatyczne były podzielone na oddzielne krainy. W Elex mamy gorącą pustynię i dosłownie obok pada śnieg.

  25. – ciekawie poprowadzona fabuła na poziomie Gothic 1|- dopracowany gameplay jak w Risen 1|- dopieszczone animacje nagrane w motion capture przez zewnętrzne studioI nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba 🙂 miło by było gdyby rozwijali uniwersum Gothic

  26. @arisa|+1

Dodaj komentarz