15.02.2012
Często komentowane 15 Komentarze

Tim Schafer o propozycji Notcha: „Psychonauts 2 będzie kosztować 13 milionów dolarów. On tyle ma”

Tim Schafer o propozycji Notcha: „Psychonauts 2 będzie kosztować 13 milionów dolarów. On tyle ma”
Niedawno wśród fanów Psychonauts zawrzało – oto, po kilku latach oczekiwania jest szansa na powstanie pełnoprawnego sequela. Notch, twórca Minecrafta, zaproponował Timowi Schaferowi, że mógłby sfinansować produkcję gry. Co on na to?

W jednym z wywiadów Tim Schafer stwierdził, że prezentował projekt Psychonauts 2 wielu wydawcom, jednak żaden nie chciał podjąć się współpracy. Tuż po tym za pomocą Twittera Notch zaproponował założycielowi studia Double Fine pomoc w produkcji gry.

W rozmowie z serwisem Kotaku Schafer zdradził, co myśli o pomyśle twórcy Minecrafta:

Powiedziałem mu: . Kiedy tylko wspomniałem o kwocie, odparł, że jest w stanie wyłożyć taką kwotę.

Jak dodaje:

Powiedział, że nie miał pojęcia, że pomysł ten zostanie odebrany przez opinię publiczną w ten sposób. Odrzekł: . Czułem się, jakbym został pokazany na ogromnym telebimie na meczu baseballowym.

Schafer wyjaśnił, że na razie negocjacje pomiędzy nim i studiem Mojang odbywają się za zamkniętymi drzwiami. Ale bardzo mu się podoba ten pomysł i chciałby współpracować z Notchem. Jak mówi:

Osiągnął bardzo duży sukces. A kiedy jeszcze spojrzysz na jego dzieje… to bardzo inspirująca historia. Jest po prostu zwykłym facetem. Robi grę dla siebie i sam ją dystrybuuje – to wspaniała sprawa. Myślę, że musimy się wiele od niego nauczyć, chciałbym więc coś razem z nim zrobić. A bardzo chciałbym stworzyć Psychonauts 2.

15 odpowiedzi do “Tim Schafer o propozycji Notcha: „Psychonauts 2 będzie kosztować 13 milionów dolarów. On tyle ma””

  1. Niedawno wśród fanów Psychonauts zawrzało – oto, po kilku latach oczekiwania jest szansa na powstanie pełnoprawnego sequela. Notch, twórca Minecrafta, zaproponował Timowi Schaferowi, że mógłby sfinansować produkcję gry. Co on na to?

  2. Jeżeli włoży się w to Notch Psychonautus 2 zdecydowanie osiągnie sukces. Nawet jeżyli sam twórca MC nic więcej oprócz kasy nie da. Ot, mentalność ludzka…

  3. Jakiś szit chcą robić, i po co.

  4. Więc taki był plan Notcha! Zarobić górę kasy na prostej grze by sfinansować inną na, którą się czeka! Zrobił bym podobnie tylko, że z Raymanem 3 czy remakiem FF7/8.

  5. Żeby potem tylko nie było tak jak z jedynką – gra bardzo dobra, niedoceniona, zapominana i niezarabiająca na siebie.

  6. @Fanatik Nie wiem jak gdzie indziej ale w tym kraju górują gry od EA… Mamy strasznie skąpy rynek, a w telewizji reklamuje się głównie gnioty…

  7. @lukasmars w każdym kraju górują gry od EA chyba mają większość rynku póxniej acti, ubisoft, japonczyki i THQ, codemasters, później niezależni + steam.To, ze wielcy wydawcy wykładają kasę raz na 2-4 lata na nowe projekty 1-2 to już inna bajka. Jakoś ominęła mnie ta gra ale też jak uda się sfinansować ten projekt nawet nie licząc na zysk nie robiąc jej pod casuali to czemu nie warto się nim zainteresować.

  8. @Dariusxq wróć do pokemonów jeśli nie doceniasz bardzo dobrej gry. Bez obrazy ale najpierw zagraj, potem komentuj, taka rada 😉 moim zdaniem notch ma dobre chęci ale nie wiem jak mu to wyjdzie, mam nadzieję że będzie to godny następca :3

  9. Ostatnio odświeżałem sobie pamięć i właśnie przechodziłem jedyneczkę. Mam nadzieję, że ten sequel jednak się pojawi ;d

  10. Ah ta jedynka. I nigdy nie pokonany ostatni boss… Może na premiere 2, zobaczę znowu 1 część. Bo jest warta!

  11. Jeśli druga część będzie przynajmniej tak dobra jak pierwsza na dodatek będzie miała jeszcze większy i bardziej otwarty świat to mamy grę roku. Niezależnie od tego, w którym roku wyjdzie Psychonauts 2.

  12. Ja osobiście mam nadzieje że ktoś się weźmie za Avent Rising 2

  13. Ja osobiście mam nadzieje że ktoś się weźmie za Advent Rising 2 *

  14. @Wcogram – EA może górować tylko w kwestii ilości gier. W kwestii sprzedaży jest tak: CoD, Pokemony, Mario, pierdółki pod Kinecta i Wiilota. Takie Gearsy 3 nie osiągnęły nawet połowy tego, co MW3 na X360. A i tak były tutaj lepsze niż Uncharted i Killzone, którym do sprzedaży nowego CoDa na PS3 brakowało jeszcze więcej. Niestety w segmencie AAA jest dominacja jednej marki i będzie bardzo trudno to przerwać.

  15. stare

Dodaj komentarz