Titanfall 3: EA nie miało pojęcia o anulowaniu gry
Losy Titanfalla 3 były zakręcone, a sama gra została anulowana w inny sposób, niż może się wydawać.
Mohammad Alavi jest developerem gier, który miał okazję pracować nad Titanfallem 3 oraz grami z serii Call of Duty. Niedawno Alavi był gościem na kanale YouTube o nazwie The Burnettwork, gdzie podzielił się swoimi doświadczeniami zawodowymi. Trzeba przyznać, że jego energiczny styl wypowiedzi nadaje wszystkiemu dodatkowej szczypty humoru.
Zapytany o „cut content”, czyli treści wycięte z gry, których był autorem, Alavi natychmiast zaczął podkreślać, że ma więcej porażek niż sukcesów. Śmiał się z tego, że nie jest w stanie zliczyć wszystkich rzeczy do gier, które stworzył, a które zostały później wyrzucone.
Wymienił całe misje z Call of Duty, jakie usunięto z gry, a potem dodał, że raz zdarzyło się usunąć go z pracy przy konkretnym poziomie, ale zostawić sam poziom. Dostał nawet motywacyjną gadkę w stylu: „Nie jesteś twoim levelem”. Chodziło o to, żeby za bardzo nie brał do siebie sytuacji, w której jeden z tworzonych przez niego poziomów zostaje źle oceniony.
Anulowanie Titanfalla 3
Temat wyciętych treści był ciągnięty dalej, a Mohammad Alavi przeszedł do Titanfalla 3 i podkreślił, że wszyscy pracowali przy tej grze przez około 10 miesięcy i robili to zupełnie na poważnie.
Później dodał, że zespół od rozgrywki wieloosobowej starał się naprawić multiplayer. Oczywiście gracze kochali tryb sieciowy z Titanfalla 2, ale tak naprawdę dla większości osób zabawa była zbyt intensywna. Innymi słowy, spora część osób pogra w multi Titanfalla 2, pochwali ten tryb, a potem odczuje zmęczenie i go porzuci. Przynajmniej taki obraz przedstawił Alavi i podkreślił, że to realny problem, o którym myślano podczas robienia Titanfalla 3.
Lekarstwem na powyższy dylemat było Apex Legends. Developerzy zakochali się m.in. w PUBG i poczuli moc skrywaną przez battle royale. Nie było to w żaden sposób wymuszone, po prostu sami doszli do takich wniosków i stwierdzili, że zamiast tworzyć trochę lepszego Titanfalla 3 z problematycznym multiplayerem, można sięgnąć po coś zupełnie innego. Alavi zaznaczył, że EA nie wiedziało o anulowaniu Titanfalla 3 przez następne pół roku.
Mohammad Alavi zauważył, iż cała sytuacja była o tyle zabawna, że EA kupiło Respawn Entertainment ze względu na Titanfalla, a więc w domyśle oczekiwano tworzenia kolejnych odsłon i liczono na Titanfalla 3. Przyjście do nich i stwierdzenie, że postawiono na trochę inny pomysł w formie free to play, to szalony ruch.
Czytaj dalej
Gry to moja pasja i zawsze w coś pogrywam, choć często jestem w tyle z najnowszymi premierami. W pewnym momencie pokochałem roguelite'y, ale przydałby się większy skill. Jeśli trafia mi się taka okazja, wtedy staram się również pisać o grach.