W najnowszych wydaniach hiszpańskiego magazynu Hobby Consolas oraz francuskiego pisma Consoles pojawiły się artykuły poświęcone nowej odsłonie Tomb Raidera. O niektórych informacjach w nich zawartych wiedzieliśmy od jakiegoś czasu, pojawiły się jednak także nowe. Czego się dowiedzieliśmy?
Najważniejsze informacje o Tomb Raider – standardowo – w punktach:
Lara w grze będzie bardziej uczłowieczona, co oznacza, że będzie krwawić i odczuwać ból, a na jej twarzy zobaczymy strach. Zarówno on, jak i ruchy kamery, zostały wygenerowane za pomocą technologii motion capture;
Tomb Raider będzie całkowitym restartem serii. Twórcy zdecydowali się odświeżyć wizerunek Lary, która będzie miała mało wspólnego ze swoimi poprzednim wcieleniem, dysponującym niemal nadludzkimi umiejętnościami akrobatycznymi;
zarówno bohaterka, jak i sama fabuła, są tworzone od zera. Gra przedstawi nam historię młodej Lary Croft, która dopiero co ukończyła edukację na uniwersytecie. Wraz z ekspedycją uda się statkiem Endurance na wyspę położoną nieopodal południowego wybrzeża Japonii. Okręt niestety rozbije się, a Lara będzie jedyną ocalałą;
wskazówki i sam interfejs gry będą ograniczone do minimum. Czasem wyświetlane będą jednak informacje dotyczące np. tego, co można podpalić lub przyciski w przypadku fragmentów z QTE;
środek wyspy posłuży Larze jako swoiste centrum dowodzenia. Będzie tam mogła „nabyć” nowe umiejętności, stworzyć nowe narzędzia lub powrócić do misji już ukończonych;
Lara dysponować będzie umiejętnością Survival Instinct. Podobnie, jak w grach z serii Assassin’s Creed po naciśnięciu jednego przycisku aktywowany zostanie specjalny widok, w którym interesujące obiekty zostaną podkreślone na czerwono, zaś reszta spowita będzie w szarości. Dzięki temu panna Croft będzie mogła dostrzec rzeczy normalnie niewidzialne dla oka – np. ślady wilka, które zaprowadzą ją do apteczki. Gdy ją weźmie, zwierze może ją zaatakować. Z Survival Instinct Lara korzystać będzie mogła tylko stojąc w miejscu;
zagadki mają być bardziej złożone niż w poprzednich odsłonach cyklu. Polegać mają nie tylko na obserwowaniu środowiska, ale także na myśleniu o tym, w jaki sposób np. woda i ogień ze sobą reagują. Trzeba będzie również uwzględnić m.in. grawitację (pomoże Larze pokonać pewne przeszkody), czy elementy wybuchowe;
przygoda Lary ma być podzielona na trzy części, każda ma być związana z dana częścią przemiany bohaterki w poszukiwaczkę przygód. Kolejne „epizody” dotyczyć więc będą przetrwania, ratunku i ucieczki. Wraz ze zmianą zachodzącą w pannie Croft, dysponować będzie ona coraz to nowszym ekwipunkiem – niewykluczone, że powrócą kultowe dwa pistolety;
w trakcie gry natykać się będziemy na posągi Buddy. Na razie nie znane jest ich konkretne przeznaczenie, ale spekuluje się, że mogą to być punkty zapisu;
niektóre elementy, gdy Lara będzie stać na nich zbyt długo, będą mogły się zawalić;
– przy produkcji Tomb Raidera twórcy inspirowali się wieloma rzeczami. Wśród głównych inspiracji wymieniają Half-Life’a 2 (fizyka obiektów), serię Uncharted (atmosferę i klimat), Assassin’s Creed (Survival Instinct), filmy „Batman: Początek” (oryginalna historia), „127 godzin” (cierpienie głównego bohatera) oraz serial „Zagubieni” (aura tajemniczości, wyspa).
W najnowszych wydaniach hiszpańskiego magazynu Hobby Consolas oraz francuskiego pisma Consoles pojawiły się artykuły poświęcone nowej odsłonie Tomb Raidera. O niektórych informacjach w nich zawartych wiedzieliśmy od jakiegoś czasu, pojawiły się jednak także nowe. Czego się dowiedzieliśmy?
Część z tych informacji czytałem już w jednym z numerów CD-Action 😛 |Czekam na następną odsłonę 😉
Nareszcie, zawsze chciałem bohatera/kę, który krwawi, jak jeszcze będzie można złamać nogę, to będzie świetnie! (Ale ze mnie sadysta)
@Corangar: a tam łamanie nóg… Prawdziwi sadyści skakali na główkę w poprzednich częściach 🙂
Fajnie teraz wygląda ^^|Chwilka ze mną w bed i już wygląda jakoś ;P
Oby się udało, mroczna wersja Uncharted na PC to byłoby coś.
Jak wyhamują z tym gore i mhrocznością to może być świetna gra 🙂 Teraz standardowo czekam na gameplaye i zaczynam się ślinić 😀
To pierwszy TR, którego nie mogę się doczekać! Informacje jakie do tej pory się ukazały zapowiadają coś naprawdę nowatorskiego – oby w praktyce też tak to wyglądało.
Niewiarygodne. Tomb Raider, przy którym można zachować pełną powagę i powiedzieć: „to jest naprawdę interesujace!”
Może wreszcie zobaczymy pannę Larę Croft z „małym” biustem, a nie nienaturalnymi, pikselowymi cycuchami (no chyba, że mówimy o pierwszym Tomb Raider gdzie były kanciaste 😛 )…
Powiem tylko: WOW! CZEKAM!
No zapowiada się to wszystko naprawdę obiecująco również CZEKAM! 🙂
Dwie sprawy:|1) Mam nadzieję, że nie będzie to drugi Black Ops, czyli cała gra to w zasadzie interaktywny film|2) Podoba mi się pisanie w punktach, tak trzymać CD-Action
Oj będzie, naprawdę będzie na co czekać :]
Niewyobrażalne jak bardzo grafika wyewoluowała. Panna Croft wygląda teraz naprawdę… interesująco 😉
Ile razy bym nie patrzył na to zdjęcie to kojarzy mi się z residentem evilem.
@Makintosh – w TR:U figura Lary jest jak najbardziej proporcjonalna więc nie przesadzaj :]. A co do nowego cyklu … szkoda, że nie jest to kontynuacja gdyż historia jest w zasadzie przerwana …
@eldragon93 – właśnie nie do końca sama przecież na końcu mówi, że chce się dowiedzieć czy jest możliwość uratowania jej. No mi po prostu troszkę żal porzucenia tak intrygującej fabuły – nie zmienia to jednak faktu, że nowy TR mnie ciekawi i z pewnością się w nią zaopatrzę :]
zagadki mają być bardziej złożone niż w poprzednich odsłonach cykluto już wiemy, że się nie sprzeda dobrze 😀
Jak grałem w pierwsze Tomb Raider`y (2,3,5) to fabuła mnie nie interesowała bo nie znałem angielskiego na tyle żeby coś zrozumieć. Jak grałem w Legende, Aniversary i Underworld to fabuła również mnie nie interesowała bo grałem po to aby poskakać, postrzelać i oczywiście pobawić się kamerą 🙂 . Mam nadzieję że w tej części fabuła będzie na tyle interesująca że z przyjemnością się w nią zagłębie.
Mam nadzieję że ta wyspa będzie otwartą i dużą lokacją.
zapowiada sie fajnie ^^ juz nie moge sie doczekac
Hail to the Queen!
Syf, tragedia i masakra. Jak można było zniszczyć tak oryginalną bohaterkę jak Lara Croft? Nie przeszkadza mi to, że jest „uczłowieczona”, ale to, że wygląda jak potwór i ma nową, tandetną historię, w której jest głupiutką dziewcznką nie mającą pojęcia o niczym…
uuuuu – najs 😀 ja też nie mogę się doczekać .
@Blood71|A uważasz, że Lara Croft urodziła się od razu taka utalentowana i giętka? W tej grze będzie jeszcze bardzo młoda, dlatego też nie będzie tak kozaczyć jak w np. TRU, gdzie jest po czterdziestce
Świetnie oby tak dalej, starego TRa można pozostawić młodszemu pokoleniu, nowego adresować dla weteranów serii bądź też tych, którzy oczekują odświeżenia. Trzymam kciuki i czekam z niecierpliwością na rezultaty.
@Blood71 Ogarnij się człowieku. Stara Lara Croft nie jest jest i nigdy nie była oryginalna. W co drugiej grze z osobnikiem płci żeńskiej w roli bohatera mamy do czynienia z dziewczyną będącą uosobieniem sexu, która operuje imponującymi zdolnościami gimnastycznymi. Jak potwór to nie wyglądam, ciekawe jak ty byś wyglądał po tygodniu babrania się błocie bo twój statek właśnie szlag trafił, a w lesie ściga cie banda wygłodniałych wilków. Co do fabuły to nie znamy jej jeszcze, tylko ogólną koncepcje.
Trafione w 10tkę:D Podoba mi się ten pomysł.
Świetne! i Jeszcze tak myśle że powstanie wersja na Project Cafe bo niemamowy zeby gra powstala w tym roku jak dopiero to sa informacje
hej hej kup se klej
@lukasmars Nie chodzi mi o to, że wygląda jak potwór, bo jest umazana w błocie, tylko dlatego, bo ma okropną gębę jak każda przeciętna dziewczynka. Co do orginalności to może faktycznie źle się wyraziłem, chodziło mi o to, że Lara Croft zawsze była charakterystyczną bohaterką a teraz jest taka sama jak wszystkie… Nudaaaaa
Pierwszy raz, tak ucieszył mnie restart serii!
@Blood71 – Ciekawe jak ty byś wyglądał żyjąc na bezludnej wyspie 😉 |”…a teraz jest taka sama jak wszystkie…” – To się nazywa dążenie do (foto)realizmu i nie ma przed tym ucieczki.
No co wy fajowa laska:) taka to umie odkręcić słoik.
Zapowiada się na Beara Gryllsa z cyckami 🙂
Gra zapowiada się dobrze, ale ile już było takich gier co na papierze miały być cudami, a w praktyce dostawało się średniaka? Tu może być podobnie. Patenty takie jak QTE, wskazówki co do interakcji, sztuczna baza w środku wyspy, czy odpowiednik wzroku orła sprawy nie polepszają :/ Oby nie było sztucznych ścian, bo wtedy będzie prawdziwa tragedia. Grze daję kredyt zaufania, ale pozostawiam sobie margines, bo prawie na pewno nie będzie w 100proc. tak fajno jak zapowiadają.
Zapowiada się ciekawie. MUSZĘ ZAINWESTOWAĆ!