07.12.2010
Często komentowane 83 Komentarze

Tomb Raider: Pierwsze konkretne informacje!

Tomb Raider: Pierwsze konkretne informacje!
Wczoraj Square Enix oficjalnie zapowiedziało kolejną odsłonę Tomb Raidera, który ma być dla tej serii nowym początkiem (a jednocześnie prequelem względem poprzednich części). W sieci pojawiły się pierwsze informacje o produkcji pochodzące z najnowszego wydania Game Informera.

Wszystkie najważniejsze informacje o Tomb Raiderze prezentujemy w punktach:

  • Myślę, że zasadniczą różnicą pomiędzy tą grą, a starymi częściami serii jest odejście od koncepcji dymu i luster. We wcześniejszych odsłonach oferowaliśmy tylko iluzję wolności, bo bylismy ograniczeni przez doczytywanie, ekrany loadingu, i wszystko to, co pojawiało się, kiedy wchodziło się do innej lokacji. Tym razem [wolność] jest absolutnie prawdziwa. Możesz iść dosłownie w dowolnym kierunku i wybrać własną drogę prowadzącą do końca etapu” – mówi Darrell Gallagher, szef studia Crystal Dynamics
  • w grze Lara będzie miała 21 lat;
  • mimo to w trakcie prac nad grą skorzystano z dobrodziejstw technologii motion capture, w jej najbardziej zaawansowanej wersji, czyli „performance capturing” – „łapano” nie tylko ruchy postaci, ale całe, długie sekwencje aktorskie;
  • produkcja będzie niezwykle brutalna. W jednej z opisanych przez twórców scen, obłąkany człowiek dźga Larę w klatkę piersiową, a następnie zamyka jej oczy po jej śmierci. W innym fragmencie na nogę panny Croft spadnie głaz, który ją uwięzi, a zaraz potem kolejny kamień roztrzaska jej głowę;
  • Crystal Dynamics nie zdradziło co prawda szczegółów dotyczących broni, ale na pierwszych obrazkach koncepcyjnych można zobaczyć łuk, strzelbę i pistolet;
  • twórcy mają bowiem zamiar wprowadzić możliwość swobodnego namierzania przeciwników, nie będzie więc systemu automatycznego celowania (to ważna informacja szczególnie dla konsolowców);
  • wraz z rozwojem rozgrywki, Lara będzie ewoluować – zdobędzie nowe narzędzia i sprzęt, które zwiększą jej możliwości. Rozwiną się także jej umiejętności akrobatyczne. Rozwój postaci da też dostęp do nowych, wcześniej niedostępnych fragmentów wyspy, na której toczyć się będzie gra;
  • na wyspie porozmieszczane będą obozy, w których Lara będzie mogła łączyć różne przedmioty, by stworzyć coś nowego. Te swoiste bazy posłużą także do rozwijania bohaterki oraz przemieszczania się pomiędzy już odkrytymi lokacjami;
  • aby przetrwać, Lara będzie musiała zdobywać jedzenie i wodę;
  • w grze pojawi się kilku ludzi, postaci niezależnych, w tym członkowie załogi, którzy ocaleli z katastrofy statku;
  • jak twierdzą twórcy, to nie tylko restart serii, ale także całej marki. Częścią tego „nowego początku” marki ma być m.in. rezygnacja z wynajmowania „prawdziwej” modelki, będącej „oficjalną Larą Croft”.
  • §

    83 odpowiedzi do “Tomb Raider: Pierwsze konkretne informacje!”

    1. Wczoraj Square Enix oficjalnie zapowiedziało kolejną odsłonę Tomb Raidera, który będzie restartem serii i prequelem względem poprzednich części cyklu. W sieci już pojawiły się pierwsze informacje o produkcji pochodzące z najnowszego wydania Game Informera.

    2. LucifersAngel87 7 grudnia 2010 o 11:07

      brzmi nieźle:]

    3. Jak dla mnie pierwszy raz Lara wygląda ładnie, mogliby jeszcze zmienić jej w końcu sylwetkę na bardziej realistyczną. No ale to moje zdanie 😉 Dziwi natomiast ta „niezwykła brutalność” W Tomb Raiderze? O.O Gość dźgający Larę, głaz roztrzaskujący jej głowę? o_O Chyba nie dla takich scen ludzie lubią grać w Tomb Raidera. I w ogóle nie za dużo tych restartów serii? No ale zobaczymy jak im to wyjdzie,nie ma co gdybać jak na razie.

    4. Brzmi fajnie. Zobaczymy jakie będą następne konkrety

    5. Brzmi Lostowo

    6. Kutwa i zrobią jakieś survival-choroba-wie-co, jak się chcą tak bawić, to niech nie nazywają tego Tomb Raider :/ Tomb Raider zawsze był grą o łażeniu po grobowcach a nie jakimiś przygodami żeńskiego Beara Gryllsa :/

    7. Brzmi Batmanowo Arkham Asylumowo. I bardzo dobrze.

    8. Na pewno sobie na tę gierkę poczekamy, nawet nie ma szacowanego roku premiery. Szkoda, koniec LO zbliża mi się wielkimi krokami, a giercowania na studiach wyobrazić sobie nie mogę. Ponadto stawiam swojego złoma na to, że gra będzie chrupać na najdroższym (obecnie) sprzęcie. A co dopiero jak zechcę to odpalić na swoim i5 750 + gtx280…

    9. Ale jaja, rozwój postaci w obozach, ulepszenia broni w miarę rozwoju fabuły, łączenie różnych przedmiotów! Chcą zmienić TR w action-RPG, ostro!

    10. Pełna zgoda z Wosiu co do brutalności. Że też twórcy dążą do takich rzeczy i uznają je za atuty…

    11. Zapowiada się ciekawie (może poza pożywieniem i wodą, ale jak Bear Grylls to Bear Grylls na całego 😉 ).|Tylko ta brutalność. Rozumiem że można nieprzyjemnie zginąć w dżungli, ale żeby zaraz nią epatować? Raz, że dla normalnych ludzi nie podnosi to atrakcyjności gry, a dwa, że dasje się w ten sposób oręż „obrońcom moralności”.

    12. Szkoda że nieco zdradzili z fabuły i rogzrywki -.-„

    13. Co do brutalności to domyślam się, że chodzi zapewne o źle rozegrane cut-scenki które ostatnimi czasy są coraz modniejsze. Zresztą nie rozumiem tu obecnych narzekaczy; jestem z serią od początku i ZAWSZE sprawdzało się „ooo, ciekawe jak zginie w tym przypadku/miejscu” ;P. Co do reszty planowanych zmian to jestem za. Mam nadzieję, że to odnowi serię, która niestety zamarła ostatnimi czasy. Jeśli scenariusz samej gry będzie wciągający to dla mnie Lara może wypiekać nawet kasztany. Grunt by WCIĄGAŁO !

    14. cespenar => Dokładnie 😀

    15. Ja jestem zniesmaczony. Teoretycznie wszystko powinno iść do przodu, ale istnieją takie rzeczy, których zmieniać zwyczajnie nie wypada. A Lara jest dla mnie jedną z takich niezmienności. „Dwudziestka” z zagniewanym wyrazem twarzy, to jak dla mnie lekka pomyłka. Kobietę z charakterem przekształcili w zbuntowanego podlotka…Jestem BARDZO ciekaw co z tego wyjdzie…

    16. Dexter666: przecież Lara zawsze była typem ” buntownika”…|Czy dwudziestoletnia kobieta nie może się złościć i mieć złego wyrazu twarzy 😛 ?

    17. @Zaba2501 – Ale jest wyraźna różnica między tym, co się działo dotychczas (i co się dzieje we wszystkich grach tego typu), a tym, co proponują twórcy tym razem (i z czym mieliśmy do czynienia np. w Manhuncie).

    18. Ja jestem bardzo ciekaw finalnej wersji, chodź jakoś szczególnie nie miłuje tej serii. Przez te lata forma niemalże się nie zmieniła i nagraliśmy się w to już tyle, że czas albo zakończyć tą serię, albo ją całkiem odmienić. Kontynuowanie dalej tego samego oklepanego wątku w tym przypadku nie ma kompletnie sensu. Znajdą się malkontenci, którzy będa chcieli starej „lary”, ale… ileż można? 🙂

    19. O! Widzę, że ktoś tu na obrazku udaje pannę Larę Croft.

    20. @Vantage – I serio to jest Twój argument? Tytuł? 😀 Czyli nawet jeżeli okrzykną to najlepszym tytułem wszech czasów, średnia ocen 95%, to Ty nie kupisz bo zły tytuł? Zakrawa na masochizm w przypadku kogoś kto w sumie przyznaje, że zagrałby w tą grę. :DOsobiście bardzo chętnie sprawdzę jak to będzie wyglądało, oczywiście nie w ciemno, poczekam na recenzje. Restarty wielu seriom wyszły na zdrowie, a w przypadku wyeksploatowanej Lary to wygląda na naprawdę dobry pomysł.

    21. Przy okazji: Nowy wygląd młodej Lar(w)y bardzo ciekawy, no i fajnie że zrezygnowali z tych modelek, to było trochę obciachowe. Generalnie powabna z niej teraz panna. 😀

    22. Dla mnie tak Lara jest najlepsza, prawdziwa bez silikonów.. no i wiek i wygląd kobiety takiej jaką zawsze chciałbym mieć;) nie wspominając już o zadziornym charakterze;P

    23. Ta pani aż taka ładna jak wcześniejsza Lara Croft nie jest ;/ Poczekamy zobaczymy, jednak myślę że seria idzie w złym kierunku…

    24. Pannna z obrazka trochę przypomina mi Charlize Theron, Wam też? Trochę inne oczy ma

    25. * O Underworldzie też mówili, że będzie nieliniowy a i tak wyszła im gra praktycznie tunelowa. Chociaż tutaj jednak muszą zrobić sandboxa, bo będzie przekichane.|* 21 lat kurcze myślałem, że jeszcze młodszą zrobią|* Już w Underworld był motion capture co wyszło grze na dobre, świetnie, że tu również będzie. Ahhh te bieganie Larą w te w drugą, albo po schodach w górę i w dół w Underworld i obserwowanie animacji. Kogo to jeszcze kręciło? xD

    26. * Nigdy nie lubiłem gdy Lara ginęła, już w najstarszych częściach np. z dużych wysokości, krzyk a potem uderzenie z chrupnięciem. (I hate) Potem w Legend grałem tak by nie zginąć co mi się udało bez problemu (normal) bo gra była prosta ale gdy skończyłem grę na 100% zajrzałem do bonusów i tam był filmik ze wszystkimi zginięciami na QTE, obejrzałem z trudem, do śmiechu mi nie było. Tutaj, jeżeli będą tak brutalne sceny to po prostu chyba nie będę ginął, postawię na przeżycie za wszelką cenę.

    27. * Skoro już stawiają na realizm to mam nadzieję, że ta broń nie będzie sobie po prostu leżeć gdzieś w krzakach z pełną amunicją. Ja bym stawiał na np. wykradanie jej powiedzmy z jakiejś hmm… bazy kłusowników może?|* Nareszcie!! Będą headshoty i to z łuku! xD|* To też będzie musiało być odpowiednio wyważone. Na pewno nie chce widzieć banalnego zdobywania tych przydatnych umiejętności typu akrobatyka czy z kolei znajdywania sprzętu jak już napisałem wyżej miałem na to drugie chyba całkiem niezły pomysł.

    28. * Chyba wpierw to będą jakieś jaskinie gdzie rozpalimy ognisko. Potem to mogą być powiedzmy opuszczone małe obozy wspomnianych kłusowników.|* Aaaa czyli szkoła przetrwania według Bear’a Grylls’a? Ciekawe jako ochoczo będzie wpierniczać robale xD Nie no dobra będzie mieć łuk to coś upoluję, weźmie mięsko i upiecze, wam też przyszedł na myśl Gothic i jemu podobne? xD|* Byle nie zrobili z tego telenoweli jaką jest Lost,najlepiej żeby Lara jak najszybciej została sama by móc nauczyć się polegania tylko na sobie

    29. * Zaoszczędzili xD|Cóż zapowiada się jakoś dziwnie jak dla mnie. Jakoż iż gra nazywa się Tomb Raider to musi być penetracja grobowców, Lara po prostu musi odkryć jakiś tomb aby pchnęło ją to w jej przyszły „zawód”. Otwartość świata i nieliniowe możliwości totalny survivalowy sandbox hmm… boję się, że twórcy nie przeskoczą poprzeczki jaką sobie ustawili.

    30. Ogólnie ciekawie się zapowiada. Czekam. Tylko kiedy premiera?

    31. Rysownik mógłby domknąć jej usta na tym.obrazku :< |Nazwanie tej gry "Tomb Raider" jest sporym nadużyciem ze strony twórców, chyba że w grze będą jakieś nawiązania do głównych założeń serii, bo teraz to 1/3 Beara Gryllsa, 1/3 Lost, i 1/3 Robinsona Cruoze.

    32. I nie chcę, żeby mi jakieś dzikusy dźgały Larę ;<

    33. Sam bym wolał ją dźgnąć.

    34. Nie znoszę żadnej części Tomb Raider, ale ta może mnie do siebie przekonać.

    35. Dobry pomysł na historię. Mam nadzieję, że fabuła będzie odpowiednio głęboka i poruszająca. Premiera pewnie za jakiś rok co najmniej. :/

    36. Jak dla mnie survivalowy charakter nowego Tomb Raidera to żadna nowość. Już Core Design, czyli pierwotni ojcowie i twórcy sześciu odsłon TR podobny patent wykorzystali w Tomb Raider: Last Revelation i Chronicles, gdzie sterowaliśmy jeszcze młodszą, bo 17-letnią Larą, pozbawioną broni i zdaną na samą siebie (ktoś, kto przeszedł jeden level z TR: Chronicles, w którym to się uciekało przed potworem przez labirynt, wie o czym piszę). Jednak z tego co czytam, to miejmy nadzieję…

    37. … że ekipie Crystal Dynamics uda się lepiej rozwinąć ten survivalowy styl.

    38. A mnie najbardziej bawią jej włosy. Twarz brudna, zakrwawiona, ubranie podarte, ale fryzura perfekcyjna. 😉

    39. Całkowita wolność. Sandboks. Przypomnienie sobie sandboksowego Far Cry 2. Niechęć. Rany, żeby tylko tego jednego fragmentu nie zepsuli, bo na kiepskie sandboksy jestem uczulony.

    40. 19Brainiac96 7 grudnia 2010 o 15:02

      No być może pierwszy TR jaki kupie. Ta Lara podoba mi się trochę bardziej bo jest bardziej… z tworzy naturalnych, ale na miejscu twórców uważał bym z obrażeniami, w końcu blizny zostają:) .

    41. Mała poprawka – w Tomb Raiderze 4 (czyli The Last Revelation) patent z młodą Larą został wykorzystany jako tutorial, gdzie towarzyszył nam jej mentor – Werner Von Croy. Tak więc „survivalowość” została tam ograniczona do minimum 😉 .

    42. Spaskudzili Larę i tyle. Ta nowa może i jest bardziej realistyczna, ale przecież bohaterowie gier nie muszą być idealną kopią człowieka. Duże „atuty” i lekko komiksowa twarz bohaterki – to były cechy ikoniczne.|Sama koncepcja gry też mi się nie podoba. Formuła TR jak dla mnie wcale się nie przejadła, wręcz przeciwnie – ciężko teraz o dobrą grę zręcznościową z elementami logicznego myślenia i ciekawym bohaterem. No cóż…

    43. Jak już ma być brutalnie… i jest łuk do dyspozycji… to może małe obcięcie prawej piersi jak amazonki? Byłaby to świetna minigra 😀

    44. Już chcę tą grę:D |Czekałem przez cały czas na taką odmianę, oby tylko nie stało się tak jak z Prince of Persia’ą.

    45. I rozwalają mnie ci co najpierw patrzą na wygląd głównej bohaterki.

    46. Łoo to będzie jakiś survival a nie przygodówka, ale co tam, może da radę

    47. A mnie tam się nowa lara podoba ;]

    48. Dla mnie i tak zawsze najlepsze będą TR 1-5 (a może nawet 1-3). „Next-genowe” odsłony nie miały już tego czegoś.

    49. Mnie też się podoba (podobna trochę do Jessici Alby) choć to co zapowiadają nie brzmi za bardzo jak „Tomb Raider”, ale to dopiero strzępy informacji; poczekamy zobaczymy…

    50. Według mnie SE mogło inaczej nazwać grę. Stworzyć nowe IP ale… no cóż na drodze stajo ludzie, którzy grają w gry.

    Dodaj komentarz