20.06.2017
Często komentowane 21 Komentarze

TopWare wyjaśnia powody dodania mikropłatności do Two Worlds II

TopWare wyjaśnia powody dodania mikropłatności do Two Worlds II
Avatar photo
Są to wyjaśnienia dość kuriozalne.

Na początek kilka słów wyjaśnienia: jakiś czas temu premierę miało Call of the Tenebrae, czyli rozszerzenie do siedmioletniego już Two Worlds II (więcej o nim przeczytacie TUTAJ). Uwaga graczy skupiła się wówczas nie na samej przygodzie, ale na niespodziewanej decyzji o dodaniu mikropłatności. Dość wrednych zresztą. Przykładowo za ok. 2 $ można sobie kupić księgę przyspieszającą rozwój bohatera, a za połowę tej kwoty paczkę materiałów rzemieślniczych. Rzućcie okiem na screeny.


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)

Najgorsze jest jednak to, że z gry magicznym sposobem zniknęła konsola, która pozwalała stosować cheaty i za darmo uzyskać dokładnie te same klamoty. Trudno się dziwić, że gracze nie byli zadowoleni z takiego postawienia sprawy. Dziennikarz serwisu Eurogamer postanowił zapytać o to Dirka Hassingera z Topware i oto, co usłyszał:

Wraz z aktualizacją 2.0 dla Two Worlds II zaimplementowaliśmy rozwiązania z Xboksa 360 w wersji Steam. Gdy gra ukazała się w 2010, Steam nie wspierał takich funkcji jak osiągnięcia czy mikropłatności, ale Xbox Live to robił. Na potrzeby DLC Call of the Tenebrae wprowadziliśmy kilka poprawek. Zdecydowaliśmy się udostępnić je wszystkim posiadaczom gry, niezależnie od tego, czy kupili DLC (które przyniosło usprawnienia silnika), czy nie. Wraz z tą samą łątką usunęliśmy DRM z Two Worlds II, podobnie jak konsolę. Kiedy gracze poprosili o jej przywrócenie, zrobiliśmy to dla trybu dla jednego gracza. W multi nigdy nie był aktywna, by uniknąć oszustw.

Na moje oko wygląda to trochę tak: „powinniście być nam wdzięczni, że za darmo wprowadzaliśmy wam mikrotransakcje. Początkowo chcieliśmy uniemożliwić wam możliwość uzyskania tych samych przedmiotów za darmo, ale że szambo się wylało, postanowiliśmy podkulić ogon i udawać, że słuchamy fanów”. To jeszcze nie koniec, brnijmy dalej:

Zakupy wewnątrz gry są opcjonalne i nie są wymagane do zabawy – wszystkie przedmioty można uzyskać w grze. Z naszych siedmioletnich doświadczeń z Xboksem 360 wynika, że wiele osób ceni możliwość zakupu przedmiotów takich jak mikstury many i zdrowia. Ci, którzy tego nie chcą, nie muszą tego robić – podobnie jak na Xboksie 360. Two Worlds II nie jest grą free-to-play ani pay-to-play. Każdy, kto posiada grę, ma dostęp do całej zawartości. Jedyne przedmioty, jakich nie ma w wersji standardowej, to te z edycji deluxe.

Te słowa byłyby zrozumiałe, gdyby nie wcześniejsza próba odcięcia darmowego dostępu do „ułatwiaczy”. Niektórzy gracze faktycznie decydują się na mikropłatności, by przyspieszyć rozwój w grze, ale z pewnością nie cieszą się, gdy nagle są kasowani za coś, co siedem lat temu mieli za darmo. Owszem, błąd naprawiono, ale smrodek pozostał.

21 odpowiedzi do “TopWare wyjaśnia powody dodania mikropłatności do Two Worlds II”

  1. Ta gra smiga na silniku z przed 7 lat…pff

  2. „Two Worlds II nie jest grą free-to-play ani pay-to-play.” To jaką jest, bo z mojego doświadczenia gry są tylko albo takie albo takie. Może miało być „pay-to-win”?[

  3. Niezwyciężony Cheat Engine temu zaradzi 🙂

  4. @Angrenbor jest jeszcze buy-to-play jak kiedyś Guild Wars 2. Lub każda inna gra single player 😉

  5. „Gdy gra ukazała się w 2010, Steam nie wspierał takich funkcji jak osiągnięcia czy mikropłatności” – że co? Osiągnięcia na Steam pojawiły się w 2007 wraz z premierą The Orange Box… Steam nie wspierał mikropłatności? To przecież dobrze, dziwne że robi to dzisiaj. Cała sprawa wygląda tak, że po prostu po kilku latach ktoś ich uświadomił że mogą zacząć kraść pieniądze na czymś co wcześniej było darmowe i tu nie ma żadnego wytłumaczenia.

  6. „zaimplementowaliśmy rozwiązania z Xboksa 360 w wersji Steam” Implementują rozwiązania z rydwanu, do rakiety kosmicznej…@Angrenbor TW2 jest buy-to-play (płacisz raz), ptp to abonament.

  7. Moim zdaniem słusznie, że w multi nie ma tej konsoli, bo to nie przedmioty przecież były za free, tylko cheaty, o ile dobrze zrozumiałem. A to, że jeśli chcesz mieć przewagę nad innym graczem to zapłać haracz – no cóż, standard obecnie i mi nie przeszkadza, jeśli rzeczywiście można to wszystko uzyskać bez opłat, tylko w wolniejszym tempie (jak dotychczas, zakładam, bo przecież to konsola dawała przewagę?)

  8. Nic nie rozumiem… To jest single player czy mmo? Pogubiłem się :/

  9. HarryCallahan 20 czerwca 2017 o 10:56

    Taka trochę burza o nic. Mnie dziwi jedynie, że wcześniej w trybie online była dostępna konsola i cheaty. Tak przynajmniej to zrozumiałem. W TWII grałem dość dawno i raczej krótko, ale nie pamiętam żeby ekonomia gry była jakaś wybitnie wredna, więc zdobycie tych przedmiotów w uczciwy sposób nie powinno być problemem. Ułatwienie opcjonalne, a płacz jest o to, że czity nie działajo w singlu. Tzn. nie działały, bo przecież przywrócili konsolę.

  10. Cheaty wpisywane w console nie działały w multi. Postać była zapisywana na serwerze, więc te cheaty odnoszą się wyłącznie do wersji single.|Płatności za takie rzeczy nie było w 2010… Dopiero 2 lub 3 lata temu się to rozpowszechniło. Dziwne tłumaczenia 🙂

  11. A wersji pl to się kurde zrobić nie chciało[mowa o dodatku.

  12. 1. Mody. 2. Gra i tak jest słaba więc nie ma co się przejmować.

  13. Steam Spy twierdzi, że gra na samym Steam znalazła blisko milion odbiorców i że gracze w to grają. Co oni w tej grze widzą? Grałem w Two Worlds 2, zawiera w sobie praktycznie wszystkie elementy, których nie lubię w grach komputerowych. W dodatku styl graficzny jest brzydki a czcionka doprowadza do szału! Kto w to gra?!

  14. 1. Był kolejny update i zmienili niespodziewanie hasło do aktywowania cheatów….. po co?|2. Hitem jest ich wytłumaczenie na Steam, po co dodali te mikropłatności – cytat:|”This is a feature from the XBox version. Many people like it. So .. why not.”|Swoją drogą dodawać coś takiego do gry, która ma około 7 lat?

  15. „Skoro nie jest „pay 2 play” to dlaczego trzeba za nią zapłacić? Robić mikrokał do siedmioletniej gry…” Taki komentarz napisałem tutaj dzisiejszego ranka – został on usunięty przez błąd, czy co?

  16. Ktoś w to jeszcze gra? Ja nie zauważyłem nawet kiedy przestałem… Jakieś takie nudne się zrobiło i wymagające masy grindu (z tego co pamiętam)…

  17. Widze Topware pogrywaja z graczami podobnie jak CI Games.

  18. W 2010 nie było osiągnięć na Stimach… heheszki

  19. Dodaliście to chyba jakiś czas do czasopisma. Przeszedłem większość gry bez większych problemów, aż do zakończenia, gdzie przestałem rozumieć co się dzieje i po prostu przebiegłem między wrogami do chyba ostatniego bossa, który mnie zdejmował na parę strzałów i doprowadziło mnie to do ragequit-u. Ponad niezrozumiałe zakończenie gra była w porządku. Wystarczyło mi, że zagrałem raz.

  20. Heh sprawdziłem co tam aktualnie z wersją Steamową – nie potrafi nawet poprawnie zapisać sejwów pod win 10… Masakra jakaś…

  21. no niestety.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *