Torchlight 2: Zbyt duży dla Xboksa 360

Max Schaefer z Runic Games pochwalił się w wywiadzie dla Eurogamera, że pierwszy Torchlight był ogromnym sukcesem zarówno na PC, jak i na X360. Druga część gry na pewno pojawi się więc na komputerach stacjonarnych, ale czy możemy spodziewać się wersji konsolowej? Z tym nie jest już tak różowo, bo nie dość, że Torchlight 2 znacznie przewyższa dwugigabajtowy limit miejsca dla gier na XBLA, to jeszcze na dodatek konsola Microsoftu po prostu nie będzie w stanie go udzwignąć sprzętowo.
Schaefer nie skreślił jednak wersji xboksowej definitywnie. Zaznaczył za to, że będąc małym studiem, Runic skupia się na jednej rzeczy w danym momencie, a tą jest Torchlight 2 w wersji na PC. Jako, że wydanie gry na konsoli zmusiłoby ich do wprowadzenia w grze znacznych modyfikacji… nie mają na to teraz po prostu czasu.
Dlatego też posiadacze Xboksa mogą spodziewać się Torchlight 2 w wersji okrojonej, PC-towcy mogą za to odetchnąć z ulgą, bo wreszcie ktoś przygotowuje grę dla nich i pod nich, zamiast po prostu portować ją z konsoli.
Czytaj dalej
38 odpowiedzi do “Torchlight 2: Zbyt duży dla Xboksa 360”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Od jakiegoś czasu coraz częściej słychać od twórców gier opinię, że obecna generacja konsol przestaje radzić sobie z rosnącymi wymaganiami nowoczesnych produkcji. Potwierdza to przypadek Torchlight 2, które – według studia Runic – musiałoby przejść całkowitą transformację, by trafić na Xboksa 360.
„konsola Microsoftu po prostu nie będzie w stanie go udzwignąć sprzętowo”|Crysisa 2 jakos uciagnela. Widze tu ukryty argument „nie chce nam sie optymalizowac”, ale mi to w sumie obojetne, bo to im powinno zalezec na kasie ze sprzedazy, nie mi 😛
Ta. Na X-a wersja okrojona… reszta „okrojonych rzeczy” wyjdzie w DLC ;P A tak poza tym to czekam na tą grę 😀
Przepraszam nie mogę się powstrzymać by napisać HAHAHA !
Ale czemu screen z „jedynki” został podpisany jako Torchlight 2?|I nie bardzo rozumiem skąd pomysł że xbox nie uciągnie tej gry. W zapowiedziach widać, że ma wygląd jedynki… która chodziła na kalkulatorze.
Dla chcącego nic trudnego. Nie takie gry chodziły już na Xboxie 360.
Czyżby wreszcie porządny exclusive na PC?
Nie śledzę za bardzo tematu T2, dlatego zapytam- wiadomo coś o wersji na PS3? Tylko to, że nie będzie? 😛
Coś kręcą. T1 miał śmieszne wymagania, a T2 wygląda całkiem podobnie, to co się takiego zmieniło? Pewnie M$ nie dostatecznie sypnął kasą, żeby się starali (no offence).
Kruczek ma rację, bez przesady ale dziesiątki innych multiplatformowych gier i dużo ładniejszych bez problemu dają radę [nawet lepiej niż na PS3]. Małe studio, więc i mało doświadczone i z ograniczonymi możliwościami więc nie mają czasu/ochoty/możliwości żeby optymalizować silnik.
„Udźwignąć sprzętowo”? Haha, dobre, jeżeli to prawda, to wina leży wyłącznie po stronie Runic Games.
Z tym limitem 2GB na XBLA może być problem, ale z tym że nie udźwignie to śmiech na sali.
@Sergi To oni muszą zapłacić M$ jeśli chcą wydać grę na XBoxa, a nie odwrotnie.
aż strach pomyśleć,jakie będzie miało wymagania na peceta 😡 hahaha bez jaj,żeby nie dało się skompresować gry na dwustronnej płycie dvd? no a jeśli to prawda,to obawiam się że nie pogram w kolejnego świetnego hack’n’slasha.
A co to za problem wydać wersję pudełkową? Na pc też gra będzie sprzedawana tylko elektronicznie?
A ja właśnie przechodzę Torchlight i się chyba zakochałem. Jeśli to jest klon diablo, w którego nigdy nie grałem, to strach pomyśleć na ile mnie wciągnie diablo, a za pasem beta diabełka 3:D
lol
Sprawa Torchlight 2 na Xboxa360, jawnie pokazuje że powoli nadchodzi czas nowej generacji konsol. Obstawiam że w 2013 roku, ujrzymy następcę Xboxa360 oraz PS3.
Pff, a o PS3 nawet nie pomyśleli, przez to, że gry PCtowe pojawiają się na Xboksie, a na Plejstejszyn już nie, to mnie czasami szlag trafia o_O .
Wersja pc a xbox to nie kwestia kliknięcia przycisku: convert to xbox360. Duże studia mają dość osób aby zająć się wszystkim, także długą optymalizacją. Te mniejsze już niekoniecznie jako, że nawet z jedną platformą mają dość roboty na długie miesiące. Jak macie taki problem podeślijcie im na konta kilka milionów a na pewno dadzą rade.
Nawet gdyby miał wyjść na Xboxa360 to jaki jest sens zakupu T2 na tę platformę ? Z pewnością przyjemniej (wygodniej) będzie się grało na PC i za mniejsze pieniądze. Ludzie ogarnijcie się trochę. Ileż można marudzić.
Xbox dźwiga Bad Company 2, a nie ma udźwignąć Torchlighta? Coś mi tu śmierdzi nieudolną optymalizacją, a nie możliwościami sprzętowymi konsoli…
@Kricz czytaj uważnie. To nie chodzi o wymagania sprzętowe, lecz oto, że gra waży ponad 2 GB i jest za duża XBLA.
@perikorozo – „…konsola Microsoftu po prostu nie będzie w stanie go udzwignąć sprzętowo….”. Czytaj uważniej.
To moża zamiast na x360 niech wydadzą na ps3 😀
Nieudolna optymalizacja się kłania 😛
Ale przecież platforma PC dogorywa. Wszyscy o tym wiedzą… ^^
@Kreek – początkowo najpewniej będzie wydana tylko elektronicznie. Wersja pudełkowa? Koszta, koszta i koszta. Które wcale się nie muszą zwrócić – ostatnio Torchlight 1 przekroczył milion, ALE w sierpniu ubiegłego roku było 650 000. Więc wersja na Xboxa zeszła najwyżej w 350 000 (a pewnie jednak w niższym, bo jakoś wątpię, żeby od sierpnia 2010 do marca 2011 nie sprzedano już ani jednej kopii na PC/Macu). Dla gry niezależnej wydanej w dystrybucji cyfrowej to super wynik, dla pudełkowego wydania słaby.
Bo ten torchlight 2 to niby taka rewolucja graficzna, jakoś mi się w to nie chce wierzyć że by tego xklocek nie pociągnął tylko poprostu shitowy team programistów mają. Niech biorą przykład z cryteka, ich silnik cryengine 3 projektował grafikę równocześnie na 3 platformach ,a tu taka lipa.
Runic jest małym studiem ludzie, wersja Xbox pewnie wyjdzie ale później. Muszą najpierw zrobić wersję PC bo taki mieli plan. Jeśli nie wyjdzie to pech ;]
khem khem – I TO JA ROZUMIEM!! 😀
Konsole mają raptem 512 mega pamięci, czyli tyle co nowoczesna mydelniczka, może w tym rzecz (tak tylko gdybam)? Taki drugi Wiesław miast otwartych rozległych lokacji oferuje maksymalnie klaustrofobiczne, miejscówki, tak skromniutkie (daleko temu do swobody i poczucia przestrzeni, jakiego uświadczyć można choćby na podgrodziu w W1), że udusić się można. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że gdyby tytuł ten nie był od początku tworzony z myślą o konsolach tylko by na tym zyskał.
Coś czuję, że obecna generacja konsol już się kończy. Premiera następcy Wii już w przyszłym roku, zaś Microsoft i Sony na razie nie zapowiedziały swoich następców. Ale wydaję się, że to tylko kwestia czasu – bo nie nie poraz pierwszy narzeka się, że obecne konsole są już przestarzałe technologicznie.
@Demilisz u nas torchlight 2 będzie od razu w pudełku cenega jest wydawcą
Skąd info, że XBox nie pociągnie gry? Radzę dokładnie przeczytać wywiad z Eurogamera (i zamieszczać źródła do cholery, nigdy się nie nauczycie)- jedyne o czym piszą, to że gra zwalania w niektórych momentach – kiedy ekran jest bardzo zatłoczony – bo nie była przeprowadzana optymalizacja per se na konsoli, gra była po prostu sportowana „na żywca”. Główną przyczyną nie wydania jej na XBLA jest rozmiar, którego po prostu nie dadzą rady zmniejszyć od tak, ze względu na ilość contentu. Dżurnalizm…
@eustachy80 – może tytuł nieznacznie by zyskał, ale twórcy by stracili. I to dużo.
@eustachy80: Nie ma co się nad takimi rzeczami rozwodzić, bo tak jak wspomniałem poniżej, twierdzenie, że X360 nie pociągnie T2, to kaczka dziennikarska wynikła z nieumiejętnego czytania tekstu źródłowego przez autora newsa. Owszem, limity sprzętowe konsol będą powoli się wyczerpywać, ale Torchlight 2, czy nawet 3, na pewno nie będą grami, które będą się znajdować w pierwszej linii tych wyczerpujących je pozycji.
ciekawe czy pójdzie mi na msi u270