27.03.2025, 15:00Lektura na 3 minuty

Total War: Warhammer III z ogromnym updatem. Kislev przebudowany, Borys odblokowany

Niby Wielka Ortodoksja, a zmiany liczne i nie byle jakie.


Kuba „SztywnyPatyk” Stolarz

Fani Total War: Warhammer III nie muszą narzekać na brak nowej zawartości. Najwyżej na to, czy jest ona dobrze zbalansowana i niczego nie psuje, z czym już trudniej i rzadziej. Wychodzi na to, że najnowsza aktualizacja, ogromny update 6.1, nie tylko nie spaczyła (hehe) zabawy, ale i uczyniła ją o wiele ciekawszą.

Poza obszerną eksterminacją bugów i większą czytelnością ikon umiejętności doczekaliśmy się nowego obozu ogrów z plemienia Stoneshatter w Kataju. Ci grający nim, jak i Królestwem Ogrów, dostali też nowe jednostki, władających procami Gnoblar Flingers i wiadomo czym bojujących Nau-Gau Grenadiers. Budynki Tzeentch z kolei lekko przerobiono – Wojowników Chaosu z halabardami choćby przerzucono na niższe tiery, a zyski fortec są większe o 50.

Co do postaci: Herald z Tzeentch i Najwyższy Pan Zmiany mają nowe skille, a Kairos może się poszczycić najhojniejszym traktowaniem. Przebudowano mu Fragmenty magii, podobnie jak drzewko umiejętności – Tkacz Przeznaczenia dostaje dwa kulty na start, przy okazji zaczyna kampanię od dwóch slotów na ulepszenia zaklęć, co pięć leveli otrzymując nowe miejsce aż do 20. levela. Możemy sobie wybierać i wymieniać spelle (tych Tzeenchu na te Wiatrów Magii) tak często, jak nam się zachce, więc można elastycznie dostosowywać się do walk.

Największe zmiany spotkały Kislev. Przebudowano od zera drzewko technologiczne, aby wreszcie było czytelne, a Atamani dostali własne skille i nie mogą się już rozwijać poprzez losowe dylematy; zdobywają doświadczenie dopiero w trakcie misji. Katarzynie, Kostaltynowi i Borysowi Ursusowi również sprezentowano fajniejsze umiejętności, z czego tym ostatnim można już grać bez konieczności uratowania go w kampanii carycy przy ciągłym podłączeniu do neta.

Pozbyto się wspierającej rasy na rzecz nowego systemu Dwór i Ortodoksja dostępnej dla wszystkich kislewskich frakcji, w tym Matki Ostanki. Polega ona z grubsza na konieczności nawiązywania współpracy z Lodowym Dworem i Wielką Ortodoksją tak, aby nie doszło do faworyzacji jednej ze stron, a Kislev nie zadrżał w posadach przez wewnętrzne konflikty. (Przy tym nie ma już ograniczeń w wypowiadaniu wojny innym frakcjom). W związku z nową mechaniką Kontrolę zastąpiło Oddanie... choć wielu graczom wciąż pokazują się stare ikonki i podpisy.

Graczy dręczyła też kwestia pozycji startowej Matki Ostanki w Naggaroth. Wielu wolałoby przenieść ją do Kislevu, zatem twórcy postawili na kompromis i dali możliwość zdecydowania samemu, czy Matka ma zacząć zabawę od Kislevu (konkretniej: wyląduje na wschodzie, w Plesku), czy zostać tam, gdzie się dotychczas kisiła. Kochaniutka zyskała też możliwość usuwania plag.

Update wydaje się wprowadzać zmiany fajne i przydatne – ich obszerną listę znajdziecie TUTAJ. Na chwilę obecną największym szkopułem jest jedynie wywalanie się kampanii z modami przez… duże litery w nazwach paczek, czego naprawa nie powinna długo zająć devom.


Czytaj dalej

Redaktor
Kuba „SztywnyPatyk” Stolarz

Recenzuję, tłumaczę, dialoguję, montuję i gdaczę. Tutaj? Nie wiem, co robię, więc piszę, dopóki mnie nie wywalą.

Profil
Wpisów369

Obserwujących18
Total War: Warhammer III
Ocena redakcji
-
Ocena użytkowników
0
Platformy
PC
Gatunek
-
Producent
Creative Assembly
Total War: Warhammer III

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze