15.05.2012
Często komentowane 89 Komentarze

Treyarch: ?Nowy silnik? Nie jest potrzebny, by poprawić grafikę Black Ops 2?

Treyarch: ?Nowy silnik? Nie jest potrzebny, by poprawić grafikę Black Ops 2?
Ciekawa wypowiedź Marka Lamii, szefa studia Treyarch, dotycząca oprawy gry Call of Duty: Black Ops II i wykorzystanego w niej silnika graficznego. Choć część fanów narzeka na to, że tytuł ten korzysta z tej samej technologii, co poprzednie gry z serii, boss Treyarchu nie widzi w tym niczego złego.

Zapytany o nowy silnik graficzny przez serwis One of Sword, Mark Lamia odpowiedział:

Ludzie cały czas pytają mnie: Czy [Black Ops II ma] nowy silnik?. Naszą sytuację porównałbym do remontu domu, to tak jakbyśmy wzięli stary dom i go przebudowali. Wygląda inaczej, ma nową kuchnię, ale to nie znaczy, że musieliśmy wykopywać fundamenty czy usuwać ściany nośne. Jasne, przy takim remoncie możesz nawet pójść dalej i na przykład – trzymając się tej analogii – wymienić hydraulikę i w pewnym sensie to właśnie zrobiliśmy. […] Warto jednak zachować fundamenty, szczególnie jeśli są dobrze położone. Zmieniamy tylko te elementy, które są nam potrzebne, by nasza gra stała się lepsza. Silniki graficzne zmieniają się zawsze, gdy nad nimi pracujemy. […] Inaczej nie moglibyśmy konkurować na tym rynku, i my też modyfikujemy silnik Call of Duty.

Dodał także:

„Nowy silnik” to coś, co fajnie brzmi w reklamach i tekstach prasowych. Właściwie mógłbym powiedzieć: „Mamy nowy silnik”. No bo co oznacza, czy on jest nowy? Gdzie to się zaczyna a gdzie kończy? Mamy pewne elementy, które powstały dawno temu, ale wiele stworzyliśmy od nowa. […] Rozumiem, że ludzie chcą, żeby gra wyglądała lepiej, mają do tego prawo i doskonale to rozumiem. My też zadaliśmy sobie pytanie: jak zrobić, by gra wyglądała lepiej. Odpowiedzią był nie zupełnie inny silnik, a zmiany w tym, który znamy – zmieniliśmy całkowicie system dynamicznego oświetlenia. Najważniejsze jest dla nas jednak to, by zachować 60 klatek na sekundę i to nam się udało. W pewnym sensie można więc powiedzieć, że mamy nowy silnik – silnik Black Ops II.

89 odpowiedzi do “Treyarch: ?Nowy silnik? Nie jest potrzebny, by poprawić grafikę Black Ops 2?”

  1. Przecież widać, że odstaje od najnowszej wersji UE3, CE3, FB2, na konsolach jest jeszcze w porządku. Gość wciska kit, że silnik graficzny to tylko grafika. Z kanarka orła nie zrobi.

  2. Smutne, czytając to miałem wrażenie, że treyarch naprawdę się stara, ale Kottick przycina im skrzydła – |Coś jak „chcieliśmy zrobić nowy silnik, ale wujek nie dał pieniędzy na niego, bo musieliśmy zrobić tę grę w 2 lata…”

  3. Wcogram Zgadzam sie w 100%. Koles chce tylko oglupic tych ludzi ktorzy wlasnie narzekaja najbardziej na ten aspekt gry, oni mysla ze mowi dobrze a chce tylko jak najwiecej $$$ wycisnac w dniu premiery.

  4. Ta już widzę te 60 klatek na sekundę n PC

  5. Nowy silnik? A dlaczego? A komu to potrzebne? xD Typek robi ludzi w bambusa i myślą, że ktoś mu uwierzy…

  6. LOL.|Jakoś Windows ma to samo jądro od 15 lat, a się nie domagacie nowego. |OCB? |Jak ktoś Was olewa, to nie kupujcie jego produktu.|Chyba, że jesteście uzależnieni od gier.

  7. kaczmwoj1994 15 maja 2012 o 07:31

    Taa, z pewnością będzie lepsza. Przy każdej części to mówią, a Black Ops był (moim zdaniem) brzydszy od MW2. Tyle w temacie. Jak nie zmienią silnika, to [beeep] nie lepsza grafika.

  8. fajnie dorabiają sobie teorie , nie chodzi o grafike tylko mechanike …

  9. Znowu te black cocksy?

  10. Mi sie obydwie serie podobaja i cod i bf. ale jednak wieksze przekonanie mam do bf poniewaz w nim ta grafika nie jest taka sztuczna. nie jestem fanboyem zadnej gry ale jestem bardziej po stronie ea bo jednak robia troche lepiej gry jak activision

  11. I pewnie dalej mechanika gry będzie liczona wraz z klatkami, czyli mając więcej fpsów gracz porusza się szybciej, wyżej skacze i szybciej strzela, jak było to we wszystkich poprzednich codach…

  12. @Aargh|Nie mówię tu o bolączkach konsolowych, ale o problemie na pc. Problemie, bo to też działa w drugą stronę, wolniejszy framerate oznacza wolniej liczoną mechanikę, co uderza w posiadaczy słabszych pc.

  13. hahahahha o to mu sie udalo hahahah porównać gre do domu ahahahah wgl te porównania nie których śmiech na sali. Dlaczego wszyscy tak ściemniaja? Bo najważniejsze to wycisnąć każdy cent przy jak najmniejszych wydatkach. eh CoD jest dowodem że pomimo starej mechaniki i co za tym idzie grafiki można zbijać kokosy hahaha i to jest coś za co mam podziw do nich. Zagrać hm pewnie zagram żeby się znowu pośmiać:P Napinacze jedna rzecz każdy ma „jeszcze” prawo do własnego zdania. Dziekuje dobranoc;p

  14. @Aargh|Właśnie rzecz w tym, że w call of duty tak jest, chwalą się modyfikacjami silnika, a nie potrafią lekko liczenia zmodyfikować, Pamiętam jeszcze z coda4 murek na mapie crash, który był do przeskoczenia tylko gdy fpsy były na poziomie większym niż 125. A szybciej liczona mechanika to szybciej poruszające się postacie, właśnie pozycje postaci, pocisków, ai to mechanika. Powinna być liczona niezależnie od obrazu, na stałym poziomie, żeby właśnie gra nie miała takich bubli.

  15. Kurcze dawno się tak nie uśmiałem jak po przeczytaniu tekstów tego gościa. Ahahahahhaha. Ale pierdoły ciekawe co będą robić jak nowe konsole wyjdą, dalej będę jechać na tym samym silniku i w nieskończoność go modyfikować? xD Widzę, że mają ambicje zrobić z malucha Ferrari! hahaahhaha

  16. I tak sięsprzeda

  17. @THERON23 A UDK ? Unreal Engine to ciągle ten sam silnik. Nigdy nie został napisany tak naprawdę od nowa. Owszem teraz można powiedzieć, że nie ma w nim nic z 1995 roku gdy powstawały podstawy Unreala 1. Ale był to ciągły proces.

  18. ech… albo pojazd na serie, albo jakies bulwersy, dobra ludzie, fakt, ze konsole teraz chamuja rozwoj (po nowe generacji pc bedzie znowu rok nadganial) ale czy ta jest taka zla? Grafa jest na przyzwoitym poziomie, ale to nie ona jest najwazniejsza. Moim zdaniem wlasnie przez pimpowana grafe na obecnej generacji, jakos gier widocznie spadla, bo gameplay w nich wszystkich jest podobny. Mi sie jedynka podobala i chetnie zobacze co w 2, chociaz pomysl fabularny mnie nie przekonuje

  19. Ale UE ma np. słabo generuje wnętrza, tak jak Source słabo radzi sobie na otwartych przestrzeniach. A mechanika COD-a? Czy ta gra nie przypomina Wam Quake III? Wszak to na nim opiera się silnik COD-ów od „czwórki” wzwyż…

  20. Khem… http:youtu.be/hkNkW3JCQ

  21. @Artifex Patrz np. „Samarytanin” na youtube xD To są PRAWDZIWE zmiany w silniku graficznym a nie nieskończona kosmetyka trupa.

  22. Ciekawe, że wszyscy czepiają się silnika Cod-a, a nie np. Unreal Engine. Po co twórcy mają robić przed premierą nowych konsol nowy silnik!? Przyjdą nowe konsole, przyjdzie nowy cod-owy engine.

  23. aleksdraven 15 maja 2012 o 10:47

    Najważniejsze by dali SSAO, parallax OC, i lepszy depth of field(niekoniecznie bokeh). Tylko wtedy zmiany będą uderzały w oczy, nie wspominając o teksturach 4k.

  24. @THERON23: tia, znajdź mi coś co ma poziom samarytanina w grach. Nie ma. To była tylko pokazówka tego co Epic chciałby osiągnąć w kolejnej generacji. Było prezentowane na trzech kartach Nvidia GTX 580, więc nijak to się ma do Xboxa 360 na którym gra sprzedaje się najlepiej.

  25. no tak bo oni wiedzą że frajerom mogą wcisnąć największy crap, gimbusy i amerykańskieg głąby i tak kupią ten syf|cod nie zmienił się o kilku lat, to ten sam śmierdzący kotlet…

  26. Właśnie to jest problem CoD. Oni nie robią nowej gry. Oni ją remontują. I każą sobie płacić jak za nowy dom. Wprowadzam się.|Wiem że w tekście chodzi przede wszystkim o grafikę… Ale sama gra jest już po prostu.. nudna. |Multiplayer przekombinowany a mapy coraz gorsze ( Moim zdaniem ).|Może się wprowadzę znowu gdy coś się naprawdę zmieni.|Good bye Call of Duty. See you in hell *Idzie grać w Diablo 3*

  27. MonteChristo 15 maja 2012 o 11:15

    Dla graczy, którzy mają starszy sprzęt i nie mają kasy żeby teraz go wymieniać, to taki stan rzeczy jest bardzo dobry. Grafika nie jest wcale zła, nie można się czepiać (oczywiście to nie BF 3), ważniejsza jest fabuła, która może okazać się bardzo dobra i wciągająca. Dajcie spokój z tymi wodotryskami, bo nie to jest najważniejsze.

  28. z jednej strony używany silnik może zadziałać na nie co starszym sprżecie , z drugiej strony podczas recenzji Qika w jednym ze screenów góry wyglądają nie za ciekawie , podobnie jak noga galopującego konia

  29. Nie chcemy nowego silnika. Chcemy po prostu lepszej gafiki.

  30. Ma racje ;]

  31. @Trizer on jak było na pokazie Black Opsa 2 dla vipów? Bo skoro mówisz że multi jest badziewny to chyba cie zaprosili na takie coś? Więc opisz wszystkim wrażenia a z pokazu!

  32. Jakiś czas temu był news że infinity ward pracuje nad nowym silnikiem do konsol nowej generacji . Czyli już wiem że go nie dostaniemy po co jak można zmienić ” hydraulikę ” .

  33. Odgrzewamy kolejny kotlet…

  34. JAK MIAŁEM STARSZA KARTĘ GRAFICZNA CIESZYŁ MNIE STARY SILNIK BO MOGŁEM POGRAĆ NA NISKICH DETALACH ALE ZMIENIŁEM KARTĘ GRAFICZNA NA JEDNA Z WYŻSZYCH MODELI I TERAZ GRY HASAJĄ NA NAJWYŻSZYCH DETALACH I CHCIAŁO BY SIĘ NOWY SILNIK

  35. Lamia w głupi sposób uzasadnia zastój graficzny serii COD, można nawet powiedzieć że się tłumaczy bo konsole nie są tutaj żadną przeszkodą aby stworzyć grę z świetną grafiką, efektami i mechaniką, a konkurencja to dobitnie udowodniła silnikiem Frostbite 2. Można? Można. |Jak widać stare nawyki ludzi od COD’a nie zanikają i jak wciskali odgrzewany kotlet co roku, tak teraz robią z silnikiem, mówiąc że stare jest dobre i bezwstydnie uzasadniając swoje decyzje możliwościami konsol.

  36. IMHO nowy silnik i technologie nie są na ich siły, bo nawet silnik BO był słabo dopracowany i wydajność kulałą, a jak nie mogą dojść do ładu ze starym silnikiem to jak mają stworzyć coś nowego? :X

  37. @Kewl śmierdzi mi tu fanboy’owstwem. Jak dla mnie Frostbite 2 to porażka. Poczekam na efekty i na recenzję. Jeżeli to co powiedział Lamia to stek bzdur to po prostu nie kupię gry i tyle. Ale wolę poczekać na premierę a nie sugerować się przypuszczeniami. W ogóle co ja tutaj robię. Kłócę się o coś co nie jest tego warte. możesz odpisać, ale ja już nie przeczytam. Idę. Nara.

  38. Nie wiem o co płakać że CoD ciągle jedzie na tym samym silniku. Nie jest on brzydki i pozwala na granie na słabszych kompach.

  39. Mam nadzieję, że BO2 na DirectX11 będzie wyglądaj PRZYNAJMNIEJ przyzwoicie.

  40. to jest już nudne wszyscy tylko hejtują CoD’a bo ma stary silnik.. mnie to nie przeszkadza, macie super maszyny to grajcie sobie w bf 3 ^^

  41. marcusfenix345 15 maja 2012 o 13:59

    zeby potrafili choc zapewnic te 60 klatek. ale tak b słabo zawsze jest zoptymalizowane, ze szkodae gadac

  42. remigiusz764 15 maja 2012 o 14:04

    No skoro tak, to dlaczego przy kolejnych grach z serii CoD można na słabszych PC-tach odczuć spadek płynności? Przebudowują go tak, że tylko pogarszają optymalizacje?

  43. @ marcin1821 – Pisałem o multi z MW3. Nie oceniłem jeszcze tego z BO2 ale czytałem o nim i wygląda na rozwinięcie tego z MW3 co dla mnie jest kiepskim pomysłem. |MW3 mocno przekombinowało z klasami i ( niestety ) nie posiadało zapadających w pamięć i ciekawych map. |Nigdzie nie napisałem że mówię o czymś czego jeszcze nie ma czyli BO2 i nie pisałem że jest badziewny. Twierdze że jest przekombinowany powoli.

  44. „„Nowy silnik” to coś, co fajnie brzmi w reklamach i tekstach prasowych. ” 100% prawda

  45. @jashimara |To co napisałem nie ma nic wspólnego z fanbojostwem ani lubieniem jednej gry bardziej od drugiej. Jedynie zaznaczyłem, że faktem jest, iż konkurencja (Dice, Epic Games, Crytek…) dobitnie udowodniła, iż można stworzyć grę na PCty i konsole z świetną oprawą audiowizualną i wymagania konsol nie są tutaj problemem, chociaż Lamia używa konsol jako wymówki, aby dalej tworzyć grę na starym silniku. |Komentarz odnośnie Frostbite 2 pominę albo sam jesteś fanbojem COD’a albo kompletnym prowokatorem, ew.

  46. ew. nic nie wiesz o silnikach gier i tylko pleciesz ozorem.

  47. Nowego silnika nie będzie, póki nie wyjdzie nowa generacja konsol – deal with it. |BTW: Gdzie się podziali ci wszyscy od „Dla 96,48% grafika jest najważniejsza, jeśli należysz do pozostałych 7,14% wklej to do swojej sygnaturki.”? :>

  48. @Aargh |Nie robią, co nie znaczy, że nie mogą. I niby w czym zawodzi Frostbite 2, co?

  49. @SmileMan|Do BF3 nie potrzeba dobrego kompa, ale jak masz 10 letniego shita to trudno, nie moja wina 🙂 Pograj sobie w CoD 🙂

  50. Aargh albo jestes trollem albo czytales opinie jakiegos FDnaboja CODa albo sam nim jestes. Powiedz mi czy ty jestes jakism kurde Wiedzminem ze jak patrzysz prosto w slonce badz latarke czy laser, to nie robi ci jak to zacytowales „iczoj…”. System ten wyglada bardzo naturalnie a jak nie wierzysz to wyjdz w koncu do ludzi i na slonce bo chyba tego nie robisz(bez obrazy). Odnosnie systemu zniszczen to sie nie wypowiem bo widac ewidentnie ze chyba widziales jak ktos gra na konsoli bo sam na bank nie grales.

Dodaj komentarz